PDA

View Full Version : hoeveel water geven als de plant in bloei staat?

andyhate
26th May 2009, 16:55
ik heb net een hallogeenspot op mijn planten gezet,om ze in bloei te zetten-mag ik ze nu dezelfde hoeveelheid water blijven geven als tijdens de groeiperiode

westport
26th May 2009, 17:06
Nou ik geef ze in dat stadia 300ml om de 2 dagen, moet je zelf wat ondervinden en eens voelen met je vinger als je medium nat of droog is.
Mss eens kijken om andere lamp te hangen, die dat jij hebt geeft niet de juiste spectrum af en geeft droge warmte af.

Grtz

weedeveryday
26th May 2009, 17:48
ik denk dat je dat indd moet voelen later ga je dat wel zo ondervinden.
grtz

janleuri
26th May 2009, 18:23
nie te veel nie te weinig, maar beter te weinig dan teveel, je wortels gaan dan zoeken achter water. je kan de vochtigheid meten door je pot eens op te heffen. als je zoveel water geeft dat het onderaan uit je pot loopt is het veel te veel ook.

gtzz

jemoeder
14th July 2009, 23:13
Ik zit nu in de 4e week van de bloeifase en ik vroeg me af hoeveel ik water ik de planten moet geven? En moet dit elke dag of om de dag ?

jemoeder
15th July 2009, 09:58
Elke dag, best als je lichten een uur of twee aan zijn... Hoeveelheid hangt af van de grootte

ok tnx !! 'k ga vanavond even opmeten hoe groot ze zijn.

westport
15th July 2009, 10:07
Ik geef ze om de 2 dagen water, maar is te zien in welke condities men kweekt. Als de lichten +-2 uur branden vind meestal dan de verdamping plaats.

Grtz

jemoeder
15th July 2009, 11:07
Maar het is de bedoeling dat de grond altijd een beetje vochtig blijft toch ? Want als ik nu een dag geen water geef, dan ziet de grond er kurk droog uit.

Vdb
15th July 2009, 16:52
Bovenste laag misschien, steek eens je vinger een cm of 10 diep in de aarde.

haze'o'lator
15th July 2009, 16:55
idd...

of neem maar eens een sateprikker en steek die maar eens helemaal in de grond en haal hem 15min. later dan maar eens terug uit! als hij donkerder bruin is geworden is je grond nog vochtig;)!

grtzzz

jemoeder
16th July 2009, 15:08
goeie tips, tnx. 'k ga het vanavond ff uitproberen. Maar hoeveel water geven/gaven jullie in de 4e week v/d bloei je plantjes ? en geef je dat per dag of om de dag ?

haze'o'lator
16th July 2009, 15:21
hoeveel is elke keer anders,dat hangt van het klimaat van het hok af enz...

ik kijk vooral naar de plant,als hij hangende bladeren vertoont dan geef ik water!
zo niet,dan wacht ik nog een dag!

ik geef normaal gezien om de dag water en de dag erop voeding (als de planten al voeding nodig hebben),

kijk vooral naar je bladeren,dan leer je op den duur wel om te zien of ze water nodig hebben of niet;)...

grtzzz

jemoeder
17th July 2009, 11:25
de plantjes zijn nu ongeveer 55cm. en ik geef ze nu rond de 2 a 300 ml water per dag. het klimaat in de tent is meestal zo rond de 22,23,24 graden soms iets hoger of iets lager ( als de lamp uit is).

Mijn bladeren zien er nu echt klote uit, 'k heb last van spint. en ben nog aan het w8en op m'n roofmijten :(

Als er nieuwe blaadjes opkomen, worden ze heel snel geel.... Komt dit omdat ik te weinig water geef ? of ook door de spint ?

foto
http://www.mijnalbum.nl/Foto-NYPUOKBY.jpg

monty
17th July 2009, 11:44
Spint┐ ai bestrijden is noodzakelijk anders zie ik het duister in. spintoxine is een chemische bestrijder die het klusje klaart, maar ja je zit al behoorlijk in de bloei. Spintroofmijt of de groene roofwants dien ook hun werk maar het is altijd maar de vraag of ze zich lekker voelen in het klimaat van je tent.

Phytoseiulus persimilis: een 0,6mm. grote, zeer beweeglijke spintroofmijt die direct op zoek gaat naar de spintmijt. De volwassen roofmijt bejaagt de spintmijt in alle stadia, ook de eieren worden verorberd. De larven van de roofmijt zijn ook actief; zij eten de eieren en de jonge spintnimfen. Een hogere temperatuur (max. 30░C) en luchtvochtigheid (>65%) leiden tot een grotere activiteit van deze roofmijt. U kunt deze roofmijt dus helpen door de luchtvochtigheid op peil te houden; de spintmijt houdt van een lagere luchtvochtigheid. Onder voor deze roofmijt optimale omstandigheden, planten zij zich ongeveer 2x zo snel voort als de spintmijt. De roofmijten zijn verpakt in een flesje van 300 exemplaren, goed voor ongeveer 40 planten. De inhoud van het flesje verspreid uitstrooien op de bladeren van de planten. Preventief uitzetten heeft geen zin omdat deze mijt de eigen soortgenoten eet wanneer er een gebrek is aan spintmijten.
Macrolophus caliginosus: een groene roofwants van 2 tot 4 mm. groot met rode ogen en lange appelgroene antennes. Doordat het wantsje hoog op de pootjes staat kan ze zich zeer snel verplaatsen. Deze roofwants bejaagt de spintmijt eveneens in al haar ontwikkelingsstadia. Hoewel deze roofwants een voorkeur heeft voor de witte vlieg als prooi, pakt hij dus ook de spintmijt aan, evenals bladluis en tripsen. Deze roofwants kent een langzame ontwikkeling (19-20 dagen) en blijft ongeveer 30-40 dagen actief. Aantal eieren: 100-200. De optimale temperatuur voor deze roofwants: 25░C.

jemoeder
17th July 2009, 12:24
Spint┐ ai bestrijden is noodzakelijk anders zie ik het duister in. spintoxine is een chemische bestrijder die het klusje klaart, maar ja je zit al behoorlijk in de bloei. Spintroofmijt of de groene roofwants dien ook hun werk maar het is altijd maar de vraag of ze zich lekker voelen in het klimaat van je tent.

Phytoseiulus persimilis: een 0,6mm. grote, zeer beweeglijke spintroofmijt die direct op zoek gaat naar de spintmijt. De volwassen roofmijt bejaagt de spintmijt in alle stadia, ook de eieren worden verorberd. De larven van de roofmijt zijn ook actief; zij eten de eieren en de jonge spintnimfen. Een hogere temperatuur (max. 30░C) en luchtvochtigheid (>65%) leiden tot een grotere activiteit van deze roofmijt. U kunt deze roofmijt dus helpen door de luchtvochtigheid op peil te houden; de spintmijt houdt van een lagere luchtvochtigheid. Onder voor deze roofmijt optimale omstandigheden, planten zij zich ongeveer 2x zo snel voort als de spintmijt. De roofmijten zijn verpakt in een flesje van 300 exemplaren, goed voor ongeveer 40 planten. De inhoud van het flesje verspreid uitstrooien op de bladeren van de planten. Preventief uitzetten heeft geen zin omdat deze mijt de eigen soortgenoten eet wanneer er een gebrek is aan spintmijten.
Macrolophus caliginosus: een groene roofwants van 2 tot 4 mm. groot met rode ogen en lange appelgroene antennes. Doordat het wantsje hoog op de pootjes staat kan ze zich zeer snel verplaatsen. Deze roofwants bejaagt de spintmijt eveneens in al haar ontwikkelingsstadia. Hoewel deze roofwants een voorkeur heeft voor de witte vlieg als prooi, pakt hij dus ook de spintmijt aan, evenals bladluis en tripsen. Deze roofwants kent een langzame ontwikkeling (19-20 dagen) en blijft ongeveer 30-40 dagen actief. Aantal eieren: 100-200. De optimale temperatuur voor deze roofwants: 25░C.

Bedankt voor de info !! 'k heb van de week de roofmijten besteld, ze zouden er gister zijn maar helaas. Hopelijk komen ze vandaag binnen....

jemoeder
20th July 2009, 15:53
Kan je ze in de tuin ofzo al eens niet afspuiten voorzichtig? Of heeft dit weinig zin?

lees dit te laat....

de roofmijten zijn al aan het battlen tegen de spint. 'k heb ze zaterdag bij de spinten gezet. Volgens mij hebben de mijten aardig honger..... hopelijk vreten ze snel al die spintklootzakken op.

nu is het afwachten...