Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Ultimate Greenhouse test ... by $iR

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Ultimate Greenhouse test ... by $iR

    Korting op 420shop
    Yo growers!!!

    Na een katertje bij mn LSTkweekje heb ik beslist een nieuwe ronde te gaan doen met enkel getopte haze genetica van greenhouse. Op deze safari zullen we de machtigste soorten der lage landen treffen. Hou armen en benen op elk ogenblik binnen het voertuig en hou de raampjes bij voorbaat gesloten

    * Arjan’s Strawberry Haze:




    Op het draadje van kweker heb ik gezien dat deze eerder de neiging heeft een kleiner plantje te worden. Deze krijgen dus optimaal het licht tot hun beschikking en komen voor de bloei midden onder de 400W HPS
    Kleine soort dus ideaal voor de binnenkweek. Geeft een euforische, creatieve high.
    De smaak is zoet en fruitachtig.

    Awards: Soort: Haze, Laos.
    Effect: Euforische, sociale en creatieve high. De smaak is zoet en fruitachtig. Bloeitijd binnenkweek: 10-11 weken met een opbrengst van 500-700 gr/m2. Een zeer kleine soort, ideaal voor de binnenkweek.
    Bloeitijd buitenkweek: Eindigt in de meeste gebieden van het noordelijk halfrond tussen 15 en 30 oktober, op het zuidelijk halfrond eindigt de bloei half mei. De opbrengst per plant is 1000 gram of meer.
    THC: 13.42% CBD: 1% CBN: 0.6%.

    * Super Silver Haze:



    Na het bekijken van kweker zijn draadje en nog andere reviews ben ik ervan overtuigd dat deze plant een serieus groeipotentiaal heeft voor een haze met het meest indica genen. Deze krijgen van mij een plekje aan de buitenkant van mn hok, bij voorkeur de hoeken.
    Het meest Indica van de Sativa soorten. Geeft een zeer intense lichamelijke en geestelijke ‘buzz’ en heeft een krachtig aroma.

    Awards: 1e prijs High Times Cannabis Cup 1997, 1998 en 1999.
    Soort: Skunk, Northern Lights, Haze.
    Effect:Bloeitijd binnenkweek: 10- 11 weken met een opbrengst van 800 gram per vierkante meter.
    Boeitijd buitenkweek: Oogst half oktober noordelijk halfrond en half mei zuidelijk halfrond. Opbrengst per plant is 1500 gram.
    THC: 18% CBD: 0.3% CBN: 0.1%

    * Super Lemon Haze:



    Deze mag lekker terug komen uit de vorige LST kweek. Nog steeds veruit mijn favo. Zeer mooie plant, elegant en donker groen. Grote buds op de hoofdscheuten, de rest echter vind ik niet zoveel waard en heb ik gedieft. De buds kunnen echt heel dik en hard worden en ik heb 1tje ertussen staan die de hele top wit kleurt door tricho’s. Dit is de enigste die naar mijn mening kans maakt om de sweet seeds tricho’s voorbij te knallen. Mn fotografisch talent is jammer genoeg niet zo sterk als van velen hier op JD, maar ik voeg met plezier wat foto’s toe binnenkort (moet nog nieuwe recente maken strax). De plantjes zitten nu op week 9 in de bloei en de rest wordt klaargemaakt om te kappen. Ik weet dat een haze langer nodig heeft om optimaal te worden maar stel bij 1tje (pal onder de lamp) vast dat ze al met 50% amber tricho’s zit in 1 top (de grootste). De andere plantjes zijn allemaal al lekker milky met hier en daar een amber kopje. Ik vertrouw greenhouse als ze zeggen 10 weken volwaardige bloei… maar volgens mij zullen ze een weekje langer staan hier.



    klikken om uit te vergroten:


    Qua uitschieten en grootte heb ik helemaal geen klachten. Alle plantjes zijn mooi even groot en staan omringd door sweet seeds black jacks die lekker mooi meegaan. Groei 45 cm, nu bijna op het einde een goeie 90. Dik in orde dus en helemaal geen probleem. Ik moet er wel bij opmerken dat ik hier en daar een esthetische ingreep heb gepleegd, dwz even langer gewacht voor het toppen. Zo kon ik de top stekken en kwam ze weer op gelijke hoogte met de black jack. Of dit veel verschil heeft uitgemaakt denk ik niet maar toch…
    Omdat ik reeds wat ervaring heb met deze soort vul ik hiermee de gaatjes op. Ik krijg ze wel klein!!!
    De Super Lemon Haze won in 2008 met een ruime meerderheid van stemmen de High Times Cannabis Cup. Een van de vele redenen daarvoor is de ongelofelijk sterke citroen achtige smaak, met een krachtige haze op de achtergrond. De smaak is scherp en intens,en doet denken aan citroen, limoen en roze grapefruit, gevolgd door een aardachtige, kruidige haze nasmaak, met een sterke vleug wierook en zwarte peper.
    De uitwerking is erg gebalanceerd: het begint met een snelle inslag van een indica-achtig gevoel, dat langzaam verplaatst naar een krachtige high, met een sociale en creatieve kant.
    De Super Lemon Haze is een vloeiende compromis tussen de kwaliteiten van de ouders. De bloeitijd is 9 a 10 weken, de plant groeit in de typische vorm van een kerstboom. De planten groeien over het algemeen vrij hoog, internodes zijn redelijk dicht op elkaar waardoor toppen geen probleem vormt.
    De bladeren zijn erg sativa –achtig, terwijl de toppen compact groeien met een hoge calyx tot blad verhouding.
    De Super Lemon Haze is zowel geschikt voor binnen als buiten, en reageert goed op hydro systemen waar met een hoge Ec wordt gewerkt. Ook organisch op aarde gedijt ze goed. Bij een kweek op aarde wordt het spectrum van terpenen uitgebreid, wat zorgt voor die extra citroenachtige smaak.
    Het THC percentage ligt op 22%, wat zelfs de meest ervaren roker een psychedelische ervaring garandeert.
    Awards: 1e prijs HTCC 2008
    Soort: Lemon Skunk x Super Silver Haze
    Effect: Een citroenachtige haze, komt snel op en houdt lang aan. De high is erg krachtig, balancerend tussen een fysieke en cerebrale kant.
    Bloeitijd binnenkweek: 9 tot 10 weken met een opbrengst tot 700 gram per vierkante meter.
    Bloeitijd buitenkweek: Klaar rond eind oktober in het noordelijk halfrond. Opbrengst tot 1000 per plant.
    THC: 22.9%

    Zo, nu jullie weten waarvoor ik heb gekozen kan ik van start gaan. Zoals je zelf constateerde is de rode draad doorheen dit kweekje 10-11 weken bloei. Laten we hopen!!!

    Grtz $iR
    Attached Files
    Last edited by SirSmokeAllot; 24 November 2009, 17:27.
    sigpic

    #2
    Re: Ultimate Greenhouse test ... by $iR

    Alvast veel succes sir. volg je.
    Grtz
    420Shop, Online Headshop, Seedshop, Cannabis Souvenirs & Lifestyle
    Korting voor leden van Jointjedraaien.nl

    Comment


      #3
      Re: Ultimate Greenhouse test ... by $iR

      Veel succes $ir! Ben vooral benieuwd naar je Super Silver Haze, die heb ik hier ook nog liggen maar twijfel of ik haar ga zetten. Ze ziet er bij anderen wel goed uit en als ik zo lees bij jou is het een aanrader. Ik volg je ook!

      Comment


        #4
        Re: Ultimate Greenhouse test ... by $iR

        heey $ir sucses

        maar kweker heeft een ssh 16 weken bloei nu en is ook greenhouse dus of de tijden kloppen met de verpakking zal je nu zelf gaan ondervinden.
        maar iig sucses ik ga je volgen

        Comment


          #5
          Re: Ultimate Greenhouse test ... by $iR

          Het groeihok:



          Na veel problemen met tripsen, die een vorm van tmv mee hebben gebracht naar binnen bij mn allerliefste en allermooiste schatjes, heb ik met grove materialen mn ex-groeihok in kleine stukjes gebroken en naar het containerpark gebracht. Na enkele meditatiemomenten en veel slapeloze nachten ben ik tot de conclusie gekomen dat ze op deze manier aan mn oogstje konden komen dus… Ik had enkele modjes belooft om er wel eens een draadje over te maken en bij deze. Zo weet iedereen ook waar het over gaat en kunnen experts misschien makkelijker ingrijpen waar nodig. Hopelijk is dit niet het geval…



          Ik heb heel wat plannen voor te toekomst om te gaan experimenteren met verschillende lichtbronnen en groeivormen en had dus nood aan een flexibel hok waar toch enkele plantjes in konden staan. Na heel wat nadenken heb ik geopteerd voor een kast met uitschuifbare wand omdat ik op deze manier 2 gelijkwaardige compartimenten kan maken van 60 op 60 met een hoogte van 125 cmbug-proof mogelijk heb gemaakt. Dampkapfilter voor 2 EUR uit de action die je zelf kunt uitsnijden is de top!!! Veel beter dan vliegenraam of nylonkous, thrust me…

          * bouw van de kast:

          ik heb gewoon de standaardbreedte genomen van houten platen (125x250) en me eens goed uitgeleefd. Maak een verzorgd plan en hou je hoofd erbij. Elke fout is er eentje teveel. Om de hoeken te verbinden heb ik een houten lat gebruikt en deze telkens voor het vastvijzen bewerkt met silicone. Om de 10 cm een vijs die verzonken zit in het hout. Na het vastvijzen de overtollige silicone vastvijzen en je bent volgens mij goed op weg.

          * scharnieren:

          deze waren vroeger altijd al een probleem geweest voor mij. Ik gebruikte pianoscharnieren en van die toestanden waardoor mn deur nooit sloot. Ook wilde ik steeds een lichtdichte boord maken en dit levert weer bijkomende problemen op.



          Na verloop van tijd begonnen de scharnieren ook te verzakken door het vochtiger worden van het hout en het gewicht/zwaarder worden van de deur. 1 keer gestruikeld en ik had de deur in mn handen.
          In de garage had ik echter nog een oude kleerkast staan met van die andere scharnieren, je kent ze wel. Na wat uitzoeken heb ik ze kunnen plaatsen en ben ongelofelijk tevreden over het sluiten van de deuren. Als hulp staan op elke deur 3 kastdeurmagneten van 10 kg
          Tochtstrippen en that’s it! Ik had op wat verlies gerekend bij de deuren maar zoals gezegd heeft mn eerste dampkapafzuiging het begeven omdat ze niet genoeg lucht kon aanzuigen volgens mij. Dus moest ik iets doen aan de luchtinlaat…



          * luchtinlaat:* afzuiging:

          deze wordt geregeld door een dampkap met 3 snelheden. Het verhaal kun je lezen op http://jointjedraaien.nl/wietforum/f28/afzuiging-dampkap-afzuigkap-wasemkap-t8313.html* lichtbrug:

          op de afzuiging heb ik een lichtbrugje gemaakt en ben er wel wat trots op
          http://jointjedraaien.nl/wietforum/f28/lichtbrug-irstyle-t8804.html
          Nu kan ik ze makkelijk op een andere kast zetten en hoef ik nooit nog een nieuwe te maken. Voor de roostertjes hangt nu een ‘afdakje’ gemaakt uit karton en vastgeplakt met duck-tape, dat ver voorbij de roostertjes naar onder uitsteekt. Ik ben er heel zeker van dat mn hok lichtdicht is want heb er zelf een jointje in het donker in gerookt op de middag.
          Op zich geeft dit niet zo heel veel voor een groeihok, maar omdat ik later ook wel eens zou willen gaan experimenteren is het noodzakelijk dat alles volledig sluit.

          * verlichting:

          voorlopig nog TL, kleurencodes 840 koud wit en 865 daglicht (nog kouder en piekt in blauw hoger dan de rest en beduidend veel minder rood). De laatste alleen echter deed het niet zo super maar deze combi vind ik ideaal!



          Brandt 24u (18u is beter als je optimale temperatuur kunt voorzien) op minder dan 5 cm om temperatuurschommelingen te vermijden. In de nabije toekomst schaf ik me 2 gelijkaardige warmtekabels aan om toch een nachtpauze te kunnen inlassen en eventuele toekomstige autoflowers het lichtregime te krijgen dat ze verdienen.
          Als eerste test heb ik enkele plantjes onder een solo TLbuis geplaatst (anders altijd onder 2, van elke kleur 1tje) maar deze keer met een hoogwaardige aquariumreflector. Voorlopig groeien de plantjes even snel en heel gelijkaardig.
          De lampen beginnen echter al een dagje ouder te worden en gaan nu volgens mij hun tweede levensjaar in. Ik probeer het nog een ronde en dan zullen ze moeten vervangen worden, hopelijk door iets veel beter.



          De verlichting werd opgehangen dmv ijzeren kettingen. Vroeger kreeg ik ooit eens hier op JD de raad om de plantjes te verhogen ipv de lampen te verlagen. Ik weet niet meer wie het precies was maar daar ben ik nog steeds behoorlijk pissed over want dat vind ik maar moeilijk werken!!! Het basisontwerp was dus fout… Nu kan ik ze makkelijk zonder veel shit omhoog doen om aan te werken of te wateren en markeer met een touwtje waar ze oorspronkelijk was vastgemaakt aan het plafond dmv een haak. De hoogste en laagste stand zijn aangeduidt met een snelbinder/electriciteitskabelbinder. Planten die verschillen in grootte rangschik ik van klein naar groot en hang de lampen gewoon schuin. Zoals ik ooit wou en veel makkelijker!!!

          * temp* koolstoffilter:

          dit was nog een recent project van me. Ik heb heel wat info verzameld omtrent koolstoffilters ivm inhoud en afmetingen enzo en dmv een excell rekenblad een optimale verhouding kunnen opstellen. Echter heb ik me bij het prototype wat vergist bij de sterkte van de afzuiging en deze ligt dus nog beneden op de werktafel te wachten. Om een tipje van de sluier op te lichten voeg ik wel een fotootje toe.



          De koolstoffilter is nu vervangen door een alu-verwarmingsbuis met gaatjes ingeboord om op deze manier over de algehele lengte van de TLbuizen een gelijke luchtafvoer te verkrijgen. Dat was mn bedoeling van de koolstoffilter. Boor genoeg gaatjes in de buis volgens dezelfde verhouding als daarnet uitgelegd onder afzuiging en inlaat.
          TIP: als je je kooltjes/koolstoffilter niet gebruikt voor een tijdje, wikkel ze dan in verhoudfolie en zorg dat er geen lucht in of uit kan. Zo zul je er langer nut van hebben en wordt ze niet verbruikt.

          * vijverfolie

          is voorzien maar een waterafloop moet nog worden gemaakt. Ook hier ben ik nog eens goed over aan het nadenken om beestjes geen kans te geven. De randen goed vastplakken en overtapen met duck tape zodat nergens een kiertje is.

          * Kit

          alles nog eens goed om verder kieren te voorkomen die kunnen ontstaan na het rechtzetten van de kast. Dit is voor je plantjes hun veiligheid en dus ergens ook een beetje voor dat van jezelf. Zo kunnen de beesten misschien wel in je kast komen, maar eenmaal erin is er geen ontsnappen meer mogelijk. Mwahahaha!!!!

          * alles werd wit geverfd met waterafstotende verf.

          Geef voldoende lagen primer (1tje aangelengd om goed in te dringen en dan de goede laag en 1 laag aangelengde eindlaag met een goeie laag erover). Dit zorgt voor een optimale sluiting en een ondoordringbare helwitte wand. Dit is naar mijn mening nog steeds het beste omdat met die radiatorfolie je weer vochtige donkere spleetjes gaat maken waar ongedierte net zo gek op is. Ik weet dat ik vroeger nog eens last had van prooivliegjes voor mn kikkers die achter de kurkwand waren gekropen ter decoratie. Heb alles mogen afbreken om ze te kunnen killen… Ik geef ze geen enkele plek meer om te ontsnappen en zo min mogelijk om binnen te komen.

          * watertank:
          Attached Files
          Last edited by SirSmokeAllot; 3 December 2009, 17:42.
          sigpic

          Comment


            #6
            Re: Ultimate Greenhouse test ... by $iR

            nou,ik ben benieuwd
            deze ga ik zeker volgen!go sir!!!
            grtz

            Comment


              #7
              Re: Ultimate Greenhouse test ... by $iR

              Het kiemen:

              De zaadjes zijn de aarde ingegaan op 01/11/2009

              Zaden die ik aankoop gaan bij mij eerst een weekje de frigo in. Dit is, uit mijn ervaring gebleken, voordelig voor de kiemsnelheid en –kracht. Ookal komen ze van bij alien op het schap in de glazen kast, ze vliegen eerst een week de frigo in.

              Ontkiemen gebeurt bij mij steeds in een verwarmde propagator en in Jiffy pots (cocosvezel) van 8 cm op 8, gevuld met zaai- en stekgrond en perliet. Deze stel ik een dag van op voorhand al in op een temperatuur van met een goede laag gewassen hydrokorrels, gewassen in water met de correcte pH, vermengd met gezeefde batmix.

              De temperatuur kan ik makkelijk meten door een aquariumthermojuiste pH en temperatuur (voor mij zeer eenvoudig want haal er gewoon wat uit het aquarium) en vul de jiffy pots met gezeefde zaai- en stekgrond tot een centimeter onder de boord. Als je klaar bent maak je overal in het midden een ondiep gaatje met bvb een tandenstoker en leg daar het zaadje in, op zn zijkant. Stop het zaadje 0,5mm tot 5mm onder de aarde maar overdrijf er niet in.
              Opmerking: licht is schadelijk voor de wortels.

              Ik neem een ovenschaal of iets dergelijks en zet er de jiffy’s met de zaadjes in en laat de aarde het water lekker opzuigendag 4 of 5 het zaadhoesje van je plantje moeten vallen. Indien dit nog niet is gebeurd is er mogelijk iets fout gelopen of was de LV niet hoog genoeg. Bij mij bedroeg deze steeds 89% en dat bleek voldoende. Deze zorgt ervoor dat het zaadhoesje lekker zacht blijft en het plantje makkelijk haar jasje kan afwerpen. Haal het er desnoods zelf af maar wees altijd voorzichtig! Als het aan een zaadlobblaadje (ronde blaadjes) blijft steken laat ik het gewoon hangen. Zet nadat alle plantjes ervan af zijn de roosters van je prop open voor een kleine 24u zodat ze langzaam kunnen wennen aan de lagere LV.
              Let op dat ze nu niet gaan uitdrogen en besproei indien nodig met een plantensproeier. Water gieten is gevaarlijk voor de nieuwe jonge worteltjes.

              08/11/2009: 7e dag groei

              Na een weekje, dus 2 dagen later, zou je de eerste getande blaadjes al wat moeten zien en is de tijd gekomen om het deksel van je prop te halen en je ventilator licht te laten draaien. Dit sterkt je plantjes en zorgt ervoor dat ze minder gaan uitschieten.

              Nog 2 dagen later zouden de worteltjes al door de Jiffy pots heen moeten komen en is het nodig de plantjes te gaan overpotten. Behandel de aarde (batmix in mijn geval) met rhizotonic (wortelstimulator voor reeds gewortelde planten) of iets dergelijks en hou de kuur een weekje aan met een afnemende dosis. Ik gebruik de Plagron lijn als voeding en geef de eerste keer 4ml per l enzymen (400%) zoals aangeraden. Dit dient volgens mij om de bodem te activeren. Vanaf nu tot dik na de bloeisprong, na overschakeling op 12/12, geef ik dagelijks 1ml per l mee zoals aangegeven op het plagron voedingsschema.



              * Canna Rhizotonic: krachtige plantaardige wortelstimulator voor reeds gewortelde planten:
              Dit productje heeft voor mij al meermaals zijn goddelijke werking bewezen. Stekken en ten dode opgeschreven planten volledig terughalen, dikke stammetjes en vooral onstopbare groei en ontwikkeling van nieuwe scheuten. Daarbij heeft dit productje een dubbele werking want ik spuit het tot 6 x per dag over mijn plantjes heen als bladvoeding tijdens de groei. Echter, 1 week voor de bloei mag niet meer gesproeid worden.
              Dit in combinatie met phyt-amin zorgt voor full-time bladvoeding die ik tot diep in de bloei kan gebruiken.
              Rhizo stimuleert de wortelontwikkeling, verhoogt de weerstand tegen ziektes en bevordert de in- & uitwendige kwaliteit van het gewas.
              Rhizo is derhalve een ideaal middel voor:
              ● stekken en planten die verpot worden
              ● ongezonde, slecht ontwikkelde planten
              ● planten die een shock hebben gehad
              - gebruiksaanwijzing:
              ● goed schudden voor gebruik
              ● los 400 ml concentraat op 100 liter water (1:250)
              ● Dien deze oplossing 1-6 maal dagelijks toe aan het groeimedium en/of de bladeren tot er een krachtig wortelsysteem is ontwikkeld
              ● bij overpotten kan men het beste het groeimedium voorbehandelen met deze oplossing.
              ● Rhizo werkt optimaal bij lage ec waarden. Geef de planten desnoods de eerste dagen alleen rhizo.
              - overige aanwijzingen:
              ● overbemesten heeft een negatief effect op de natuur, de bodem en de plant.
              ● rhizo is 100% plantaardig en is geschikt voor teelten op grond, kokos en Hydro.
              ● Vorstvrij, gesloten en donker bewaren.
              ● buiten gebruik van kinderen houden.
              - waarborgen/garanties:
              De verpakking is vervaardigd van 100% polyethyleen, een makkelijk afbreekbare kunststof die tevens recycleerbaar is.
              - Samenstelling: NPK 0,6 – 0,2 – 0,6
              N stikstof totaal 0,6%
              Beschikbaar fosfaat P2O5 (fosforzuuranhydride) 0,2%
              Oplosbaar kalium K2O (kaliumoxide) 0,6%
              Onttrokken uit zeealgen



              * Plagron Enzymen:- Gebruik: Te gebruiken in de groeifase.Enzymes oplossen in water. Hiermee de volle grond of het substraat begieten
              Volle grond: Bij de start 40 ml per 10 vierkante meter.
              Onderhoud 10 ml per 10 vierkante meter per week.
              Substraten: Bij de start 2,5 tot 4 ml per 10 vierkante meter.
              Onderhoud 1,5 ml per 10 vierkante meter per week.
              - Samenstelling: 4% cellulase enzymen

              Plant de plantjes tot aan de eerste zaadlobblaadjes. Dit zorgt voor sterkere planten en volgens mij ook meer wortelvorming. Tot aan de eerste groeischeut in principe is wortelvorming mogelijk. Ik gebruik 6,5l potjes omdat onderaan een goeie laag gewassen hydrokorrels zit en ik de potjes niet helemaal vul, maar je kunt gerust 4 l potjes nemen denk ik.

              Sproei de plantjes dagelijks tot 6x toe met een 75% rhizooplossing (onder TL, niet hps of hpi!!!), dit dient als bladvoeding en zorgt voor mooie groene bladeren, dikkere stammetjes en vooral meer wortels die je plantje voeden. Ik zal nu al opmerken, voor mensen die eventueel al een stapje verder zitten dat, rhizo volgens alien niet meer mee mag worden gegeven vanaf 1 week voor de bloei. Overlaatst sprak ik met Markster en deze gaf ze tot in de 3e week na omschakeling (1e week bloei dus ongeveer...). Veel testen ga ik dit kweekje niet doen maar de uiterlijke datum is dus voor ervaring vatbaar. Een plant met lange bloeitijd die nog serieus doorgroeit na de bloeispurt zou ik eventueel iets langer geven.



              Haha...deze keer alles dik in orde, 100/100 voor Greenhouse op het gebied van kiemen. Van links naar rechts: arjan's strawberry haze, super lemon haze, super silver haze. En ze gaan lekker hard. Tijd om ze lekker diep over te potten en de lamp wat dichter erop te plaatsen.

              Grtz $iR
              Attached Files
              Last edited by SirSmokeAllot; 19 November 2009, 03:49.
              sigpic

              Comment


                #8
                Re: Ultimate Greenhouse test ... by $iR

                je neemt in ieder geval alle moeite voor de kweek,veel meer dan ik zelf doe
                ik zie dat jij net als bobo de batmix zeeft.waarom word dat gedaan?wat zijn de voordelen daarvan?ik zelf ontkiem juist liever op n arm medium.
                zit je op de hielen!!!!
                grtz

                Comment


                  #9
                  Re: Ultimate Greenhouse test ... by $iR

                  yo mark,

                  Thnx voor de interesse en de complimento's.
                  Ik ontkiem in zaai- en stekgrond omdat ik al heb gezien wat batmix met jonge plantjes kan aanrichten.
                  Ooit had ik grote problemen met ontkiemen: de worteltjes van de plantjes wilden niet de grond ingaan maar duwden de kiem in het zaadje over het aardoppervlak. Ik kreeg de raad te zeven voor de luchtigheid, betere wateropname en het verwijderen van harde delen waar het worteltje niet doorheen kon.
                  In de prop zeef ik batmix voor de luchtigheid. Of dit nodig is weet ik niet maar kwaad zal het wel niet kunnen.

                  Grtz $iR
                  sigpic

                  Comment


                    #10
                    Re: Ultimate Greenhouse test ... by $iR

                    zo, dat was weer leuk lezen ^^ mooi hok! veel tijd en denkwerk ingestoken en is goed gelukt .. proficiat ook met je nieuwe spruitjes

                    Comment


                      #12
                      Re: Ultimate Greenhouse test ... by $iR

                      @$ir 75% rhyzo oplossing als bladvoeding????
                      bedoel je hier op 1 liter doe je 750 ml rhyzotonic en 250 ml water wat dat staat
                      voor 75%rhyzo en 25%water samen 100% dus de bladvoeding
                      of begrijp ik het hier verkeerd ???

                      is de dosis dat niet ietwat heftig $ir

                      Comment


                        #13
                        Re: Ultimate Greenhouse test ... by $iR

                        Loooking good sir-smokey ^^

                        Grtz Izzzvis

                        Comment


                          #14
                          Re: Ultimate Greenhouse test ... by $iR

                          Goed bezig Sir... we gaan m in de gaten houden.......

                          Comment


                            #15
                            Re: Ultimate Greenhouse test ... by $iR

                            natuurlijk ziet er goed uit

                            Comment

                            Bezig...
                            X