We kijken mee. Succes!
Grtz
DAG 17
Hoi wiet-fanaten!
Iets meer dan twee weken geleden gestart met m'n eerste indoor kweekje. Bijna onmiddellijk op een probleem gestoten maar gelukkig hier hulp gekregen(http://jointjedraaien.nl/wietforum/f30/plantje-niet-gelukkig-t10274.html)
Intussen gaat het het terug goed met het plantje.
Gezien er zo vroeg zich al problemen voordeden (binnen moet je blijkbaar met veel meer factoren rekening houden dan buiten) besloten om hier een kweekverslagje te plaatsen. Zo hoop ik wat feedback te krijgen en toekomstige problemen bij de kiem te kunnen smoren.
Huidige situatie:
Zaad: 3x pure AK (fem)
Grond: batmix
Huidige ph waarden: +- 6,8
Datum van planten: ma 25/01
Lamp: 1x400W aan 18d/6n
Temp lamp aan: 24-26°C
Temp lamp uit: 22-24°C
LV:75-80%
Eerste fototjes zijn 3 dagen oud, laatste zijn vandaag genomen.
Ik hou jullie op de hoogte!
groetjes
Laatst gewijzigd door Barre; 18th February 2010 om 18:38 Reden: dagtelling added
We kijken mee. Succes!
Grtz
Toen was er licht, en God aanschouwde onze schrale oogst en weende bitter.
en ik ben ook van de partij hoor..........hahahahhaha...............
Doe wat je wilt....kletsen doen ze toch!!!
Deze sectie is erg productief in de barre wintermaanden!!!![]()
Doe gewoon , en probeer dat al goed te doen...
DAG 18
kleine update van de fototjes en nieuwe stommiteit die boven water is gekomen. nuja, zal me de volgende keer niet meer overkomen
probleem:de plantjes staan in super grote potten (toch voor binnen), namelijk 29 L potten. ben er in geslaagd om eigenlijk te weinig aarde in die potten te gieten toen ik de zaadjes erin stak
gevolg: zoals je kunt zien op de foto groeten de onderste bladen (die met 1 vinger) van 2 van de 3 planten tegen de rand van de pot :/
vraag:iemand idee hoe ik dit oplos? mag ik het plantjes eventueel nu al knippen op die plaats of is het hier veel te vroeg voor?
Laatst gewijzigd door Barre; 18th February 2010 om 18:37 Reden: dagtelling added
Nooit gezonde bladeren afknippen , gewoon laten gaan komt wel snor...
hoi
ze staan er mooi bijhoelang laat je de lamp op 18/6 ? ak's groeien nog stevig door de eerste weken op 12/12
![]()
veel succes alvast
grtz
grow till i die
ik dacht aan een dag of 21 op 18/6 en dan bloei, goed idee? (staan in zo'n homebox)
Eyyy Barre welcome to the club mate
Jammer dat je niet eerder gestart was met je draadje, hadden we je zeker de batmix kunnen afraden voor de voorgroeiHoe dan ook, heb je nu weinig aan, gelukkig heb je een veerkrachtig soortje genomen
.
Ben zeer benieuwd wat dit soortje gaat doen van female seeds, heb er goede berichten over gehoord.
Zou je wat meer over je opstelling kunnen posten? Kweekruimte? (formaat tent enz) Voeding?
29 liter potten joh!!Das overkill mate, voor een dame van 60-90 cm is een 11 liter afdoende (2/3 weken voorgroei tot 30-35 cm)
18 liter is al bijna overdaad zelfs met 3 dames in de kweekruimte, heeft wel voordeel dat je om de dag water/voeding hoeft te geven en niet elke dag met de 11 liter potten. Mocht je ze nog willen overpotten is dit gezien de grootte geen probleem. Wanneer je de ruimte toch hebt, lkkr laten staan. Als ik weet wat de hoogte van je tent en potten zijn kan ik je zeggen hoe lang je kan voorgroeien.
Greetz
de 29 literpotten zijn idd veel te groot, maar had deze tot m'n beschikking en pas toen ik ze effectief in de tent zag ben ik beginnen te beseffen dat ik beter kleinere potten was gaan kopen
nuja, is nu toch de eerste keer dus hoofdzakelijk 1 groot experiment, denk niet dat ik ze zal overpotten
soortje ben ik ook zeer benieuwd naar, mss raar voor jullie nederlanders (jullie weten meestal welk soortje je in handen krijgt) maar heb nog nooit (bewust)een AK'tje gerookt
de tent zelf is 2 meter hoog, de lamp en ventilatie (als de lamp op max hoogte hangt) meten samen zo'n 50 cm, de potten zijn er 30 hoog.
laagste plantje is op dit moment 16 cm hoog, hoogste een goeie 21 cm
advies over hoelang ik ze moet voorgroeien is dus superwelkom![]()
Laatst gewijzigd door Barre; 13th February 2010 om 13:12
Eyy mate,
Thats nice, met 2 meter kunnen we tenminste wat beginnen
Pure AK van female seeds is een hybride, veel indica dominant, met een zeer snelle afrijping. Ik zou hem op 35-40 cm in bloei zetten zul je eindigen met een hoogte van maximaal 1.20. Moet kunnen tochJe zou er natuurlijk ook voor kunnen kiezen haar een langere voorgroei te geven maar dan zul je moeten buigen enz.
Greetz mate
kom ik niet in de problemen met 1m20? moet er niet nog 40 cm tussen m'n lamp en m'n planten ook? of kan ik da genoeg buigen voe geen problemen te geven? in da geval volg ik je raad en bloei ik ze op 35 cm![]()
Eyyy Barre, 1,20 is uiteraard een maximum, mochten ze deze grootte bereiken wat mogelijk is, maar niet waarschijnlijk gezien de dominantie kan je altijd nog buigen enz.
Greetz
thx for the help psycho, zal je raad opvolgen![]()
Hallo,
Heb zelf enkele weken pure AK gezet, dus ga je zeker volgen.
Een vriend van mij heeft ook pure AK die hij na een maand in bloei gezet heeft en ik kan je zeggen dat die wel lang blijven groeien als gek (heeft ze toch wat moeten buigen). Zou ze in jou plaats zeker toppen of fimmen en toch niet te groot te laten worden. Je moet immers de hoogte van je pot en die 40 cm tussen je lamp en je toppen meerekenen om te weten hoe hoog je plant mag worden.
Veel growsucces!
DAG 24
Hoi iedereen!
plantjes zijn intussen 24 dagen oud, de grootste (nr1) heeft gisteren de 35 cm bereikt, de kleinste 28. De kleinste(nr3) lijkt ook al wat (voor)bloei verschijnselen te vertonen. Kan dit wel als ze onder 18/6 staan en nog zo klein zijn?
Heb besloten ze op 12/12 te zetten (gisteren was hun eerste 12/12 nacht). Alles lijkt nog goed te gaan. Hier en daar wat brandvlekken, aan de willekeurigheid ervan vermoed ik dat het van het water geven is. Zal dit beetje proberen op te volgen. Ook hier en daar wat vreemde bladmutaties, maar zou volgens de meeste bronnen heeft dit met het soortje te maken.
Fototjes dateren van gisteren, sorry voor de slechte belichting!
UPDATE:
DAG 30 (24 febr)
Plantjes maken het nog altijd goed, de kleinste, nummer 3 is zo'n 45 cm hoog, nummer 1 is er 55.
opnieuw individuele foto's geadd, deze keer ook groepsfototje![]()
Laatst gewijzigd door Barre; 24th February 2010 om 19:32
DAG 43 (09/03)
De dames zijn intussen begonnen aan hun derde week bloei, bij deze nog eens een foto-update.
Volgens mij gaat alles nog steeds prima. Vorige week voor de eerste maal begonnen met toevoegen van (bloei)voeding bij het water. Plantjes lijken hier goed op te reageren. Vanaf volgende week voeg ik er ook nog bloeivoeding met extra fosfor aan toe. De brandplekken waar ik het voorheen over had kwamen idd door het watergeven, en zijn dan ook verdwenen eens ik wat voorzichtiger was. De plantjes zijn nu zo'n 70-85cm hoog en vollop begonnen met het ontwikkelen van hun toppen. Veel groeien in de hoogte mogen ze echter niet meer doen, anders kom ik in de problemen
De gemiddelde temperatuur is ietswat gezakt tegenover de voorbije weken (nu rond de 21-22°), luchtvochtigheid veranderd sterk, meestal tussen 60-80%. Ph heeft zich constant gehouden, ook na de start van de voeding.
Eerste reeks fotos zijn van enkele dagen geleden, de laatsten zijn vandaag genomen.
btw, nice bb update![]()
Laatst gewijzigd door Barre; 10th March 2010 om 00:34
Goed bezig man! Ze zien er kerngezond uit !
Tijdens de bloei mag je temperatuur best een paar graden hoger , 25-26°C.
Je hoogte gaat erom spannen , maar ook daar bestaan noodoplossingen voor mocht het zover komen...
Keep up the good work!
thx voor de reactie salmonello, probeer ze met zoveel mogelijk liefde te omringen
warmte zou ik ook graag wat hoger hebben, maar nu het een paar graden warmer is buiten stoken we niet meer zoveel als voorheen. Beetje kosten drukken wanneer het kan dus, en dit heeft ook wat z'n invloed op de warmte van de locatie waar de plantjes staan
toch thx for the tip![]()
Ik zou totaal geen voeding geven in 35L potten op bat-mix. In je grondje zit zeker genoeg voeding om de volledige cyclus op gewoon water te kunnen doorlopen anders is het maar verspilling van je gekochte aarde en meststoffen. Wat je wel kan doen is een boostertje ofzo bijgeven
PS: lijkt misschien overkill die 35L potten maar dees is gewoon de makkelijkste manier om mee te werken zeker met een bat-mixje, een buffer van 35L aarde kan je bijna onmogelijk iets aan misdoen, daarbij hoef je niet af te zuren geen voeding te geven etc....
Q. If there are two potheads in the back of a car, then who is driving?
A. The cop!