Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Psycho's 3e Grow: Fruity Forest

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Psycho's 3e Grow: Fruity Forest

    Korting op 420shop
    Na twee zeer mooie kweken achter de rug te hebben en nog altijd met veel enthousiasme het kweken te beoefenen luidt ik hierbij mijn derde kweek aan: Fruity Forest.

    Zoals de naam al suggereert en veel van jullie al weten, een kweek met voornamelijk fruitige soortjes. Niet zozeer omdat ik uitgekeken ben op de andere scala's van heerlijke smaken welke het gewas ons te bieden heeft, maar eerder ter verdere orientatie naar de ontdekking van "het rokertje". Soortjes welke eerder mijn aandacht trokken waren toch voornamelijk fruitige smaakjes met vaak een aarde-achtige ondertoon. Al moet ik zeggen dat met zijn tijd een kruidig rokertje zijn doel prima heiligd.

    De soortjes:

    Greenhouse Seeds:
    2x The Super Lemon Haze has won the 2008 High Times Cannabis Cup with a landslide of votes. Between the many reasons: its incredibly intense lemony flavour, with a strong haze background. It’s a sharp and intense taste, which reminds of lemon, lime and pink grapefruit, followed by a very earthy and musky haze aftertaste, with traces of incense and black pepper.
    The effect is very balanced; it starts with a quick indica-hit feeling that softly moves to a very strong high, with a social and creative side.
    The Super Lemon Haze is a very smooth compromise between the great qualities of its parents. It has 9-10 weeks flowering time, and a very typical Christmas tree shape. Plants tend to grow quite tall, but the internodes are not too far apart, and allow easy topping. The leaves are very sativa-like, while bud formation comes dense and has a high calyx-to-leaf ratio.
    The Super Lemon Haze is very effective both indoors and outdoors, and responds very well to high-EC hydro systems as well as organic soil setups. When cultivated in soil, the spectrum of terpens is more developed and gives an extra lemony flavour.
    The THC is high at over 22%, ensuring a very psychedelic experience to even the most experienced smokers.



    3x Greenhouse Seeds Bubba Kushnowrelease,Guaranteed to be the juiciest Kush ever. The genetics of Bubba Kush is Bubble Gum x Kush. The very popular Kush is a very highly sought after strain but hasn’t been readily available til now. Bubba Kush Effects from this strain are powerful and heavy. The high starts in the face and spreads rapidly towards the rest of the body. Greenhouse Bubba Kush puts in a hard days work with body-numbing effects.
    Green house seeds Bubba Kush is an all around all-super star bud. There’s a reason this herb is called Bubba Kush and not just Bubble gum and kush, this bud has everything, a awsome sweet smell, awsome taste, large hairs and great color. Bubba Kush catches your attention with long hairs and icy crystal coating. The leaves are also doused with frosty crystals, add to the look of this prize fighter.


    1x Powerplant van Dutch Passion
    Power Plant (mostly Sativa) was developed by Dutch Passion Feminised in 1997 from new South African genetics. This strain has been inbred only, never hybridized. Very rich in THC. It is a strain with an enormous grow potential. Indoor as well as in a greenhouse the plants have an enormous yield. Indoors flowering starts as early as one week after turning back the light cycle to 12 hours. Outdoor, flowering starts late, but the plants ripen very fast. This variety is very uniform. Strong up high, very soft smoke.


    Het betreft hier een stek van de powerplant moeder uit feminised zaad welke ik de 2e kweekperiode heb grootgebracht om een experiment mee uit te voeren.

    Het experiment betreft het behandelen van een stek met Dutch Master Reverse. De stek komt van een Powerplant moeder (meerdere malen getopt) welke door zijn stress induced geaardheid een grote kans heeft op het ontwikkelen van mannelijke bloemen (hermafrodiet). Dutch master beweert dat het toepassen van dit additief zowel op preventieve basis als een curatieve basis kan worden toegepast voor het bestrijden van mannelijke bloemen bij instabiele soorten. Om dit op de proef te stellen en hier zodoende lering uit te kunnen halen voor zowel mijzelf als andere growers ben ik dit experiment gestart. Onderstaand het additief


    De opstelling:

    Growtent 1:
    Heeft een grootte van 100x100x180 van silverbox
    Wordt gebruikt als voorgroeihok onder 2x55watt CFL (compact fluorescent lamps)
    Heeft een afzuiging van 220-360 m3 met koolstoffilter
    De aanvoer staat in opstelling met mijn 2e kweektent waarvan de afzuiging als aanvoer dient van deze kweektent.

    Growtent 2:
    Heeft een grootte van 120x120x200 van homebox
    Van binnen heb ik de bloeitent extra aangepast door hoog kwalitatief reflectieve mylar (IR-bestendig) op te hangen bovenop de originele wit-reflecterende ondergrond. Daarnaast isoleert het perfect, waardoor de kamer waar de tent in staat niet opwarmt en de temp mooi stabiel blijft. Dit scheelt ook weer in stroomverbruik qua extra ventilatie. Overigens ziet het er echt beestig uit zo'n spiegelkamer. Echt een aanrader!

    Wordt gebruikt als Flowering room onder een 430 watt Greenpower voor de eerste 2-3 weken van de groei en 2-3 weken bloei. De laatste weken van de bloei onder de 600 watt son t pia+.

    Reflector: Ajust a wing avenger medium met spreader medium
    Brons fanclip welke richting de hps staat
    Een towerfan voor luchtcirculatie in de kweekruimte
    Heeft een afzuiging van 360 m3, met een dimmer en koolstoffilter. De boxfann van 500 m3 (aangesloten op een fann controller zal dienen voor de aanvoer van verse lucht voor beide growtenten welke aaneengeschakeld zijn.

    Kweekmedium en start
    De dames zijn gestart in jiffy cubes in de propagator onder 2x 55 watt CFL, overgepot naar 4 liter potten in de plagron light mix, sinds vandaag (1 week op vegetatieve groei) zijn ze overgepot naar 18 liter potten in de batmix. De batmix zal ze zeker 6 weken van voeding voorzien.
    Tot die tijd krijgen de dames afgezuurd water met een ph van 6,2.

    De extra voeding: Volledige Canna-lijn

    Update week 1 (vegetatieve groei) onder 430 watt Greenpower

    Aangezien ik met de 6 dames het hok (120x120) ga proberen te vullen zullen ze meerdere malen worden getopt/fimt om een mooi gelijk profiel te krijgen. Alle dames zijn vandaag op de 4e internode gefimt. Of de fimpogingen gelukt zijn zal zich over enkele dagen gaan tonen, ben benieuwd Zo niet gaat het toppie er alsnog af

    De Bubba Kush dames staan er mooi bij, 1 van de 3 loopt ietsje achter op de andere 2 dames, ze tonen hun prachtig indica-brede bladstructuur en staan er mooi donkergroen bij.

    De Super Lemon Haze dames heb ik bij de start vlot bij moeten voeden (licht groene bladeren). 1 van de twee dames is een echte freak, loopt iets achter op de andere SLH en de bladeren krullen alle kanten op. Dit ligt niet aan de omgeving maar is genetisch gewoon een misser. Afgezien van de wat vreemde vertoning, groeit ze gestaag door. Haar zusje vermaakt zich prima en is qua formaat geen achterloper op de andere dames in haar gezelschap.

    De Powerplant stekken staan er alle 4 super gezond bij, hebben mooie dikke stammen en zijn allemaal 4 dagen geleden voor de eerste maal getopt. Vandaag heb ik de dame met de kortste internodes en even profiel geselecteerd en in de 18 liter pot gezet samen bij de andere 5 dames om het stel compleet te maken. Daarnaast is ze nogmaals getopt om de lager gelegen groei nog meer te stimuleren en haar groei iets te remmen. Met haar 30 cm komt ze namelijk ver boven de andere dames uit.

    Zo weer genoeg gelult

    Kijk en geniet

    #2
    Re: Psycho's 3e Grow: Fruity Forest

    jajaja......zegt ie wat over mij...............dat het niet ophoud.........jij kan er anders ook goed weg mee hahahahhahaha...........wederom veel succes met deze kweek.............
    sigpicDoe wat je wilt....kletsen doen ze toch!!!

    Comment


      #3
      Re: Psycho's 3e Grow: Fruity Forest

      Stekken noemt die dat, halve moeders bijna...

      Ben geen zo'n fan van stekken uit vrouwelijk zaad, maatje had daar zeer slechte ervaring mee.
      En deze ronde heb ik voor het eerst een herma uit regular zaad gehad, ook PP van Dutch Passion.
      Dus benieuwd of dat middeltje helpt

      Succes, maar de goede start is er toch weeral

      Later

      Comment


        #4
        Re: Psycho's 3e Grow: Fruity Forest

        Eyyy mates,

        @ Kwekerman: die kwekergekte van je is overgeslagen op mij I like it

        @ Prutser: hahahaha, nu je het zegt, zijn idd al aardig groot die stekken Ze gaan ook zo freaking hard. De dutch passion powerplant staat wat dat betreft zeker garant voor een zieke groei, jammer dat de stabiliteit zo te wegen achter laat We gaan het meemaken
        Nog bedankt btw voor die tip: het naar beneden halen van de groeischeuten door die touwtjes, werkt perfect op me pp-stek. Heb nu zeker 6 mooie toppen op gelijk niveau gekregen door 2x toppen en dan vaststrapen.

        Greetz mate's

        Comment


          #5
          Re: Psycho's 3e Grow: Fruity Forest

          Update Week 2 Vegetatieve groei (12 dagen onder 430 watt greenpower)

          De dames gaan zoals verwacht erg netjes, sinds het overpotten in de bat-mix van plagron in de 18 liter potten hebben de dames geen water meer mee gehad (6 dagen momenteel) ter stimulering van de wortelvorming. Vandaag krijgen de dames die droog staan ph afgezuurd water 6,2 met 1ml rhizo en 2,5 ml cannazym.

          De onderste internodes komen mooi omhoog en het dagelijks wegstoppen van de bladeren onder de omhoog komende vertakkingen dient zijn doel.
          De Bubba Kush maken prachtig dikke vette indica bladeren aan en de Super Lemon Haze schatjes inc. de freak gaan mooi het luchtruim in.
          De PP-stek heeft zich ontpopt tot een ware schoonheid na het meerdere malen toppen en vaststrapen en zit nu op een hoogte van 40 cm wat ik ruim voldoende vindt om de bloei mee in te stappen. (voorgroeihok in op een 12 uur lichtschema onder de 110watter tot de andere dames de juiste hoogte hebben bereikt)
          Ik verwacht dat de dames nog 1 week moeten voordat ze met 35-40cm de bloei ingaan.

          Enjoy the pics van alle dames met de gehele oogst van de vorige ronde welke momenteel aan het curen is.

          Hieronder nog een zelfgevonden handigheidje bij het overpotten

          Tip voor stressloos overpotten
          1 dag voor aanvang van het overpotten: vernevel de bladeren met een verdunde oplossing van rhizo
          Plan het overpotten: Overpotten dient net voor het uitgaan van de hps te geschieden zodat ze de gehele nacht hebben om bij te komen van de mogelijk veroorzaakte stress. De beste omgeving om de dames in over te potten is: windloos, temp constant (gelijk aan kweekruimte), gedimd licht.
          Stap 1: Pak dezelfde formaat pot waar de dame momenteel in zit, vul de nieuwe grotere pot met aarde tot de hoogte dat de kleinere lege pot 3 cm over de rand van de grotere pot uitkomt
          Stap 2: Bewater de eerste onderste aarde laag in de grote pot
          Stap 3: Plaats de lege pot op de net bewaterde aarde in de grotere pot, vul de randen om de lege pot heen in de grotere pot en druk de aarde licht aan.
          Stap 4: Bewater de aarde rondom de lege pot totdat er water aan de onderkant van de grotere pot wegloopt, haal voorzichtig de lege pot uit de aarde van de grotere pot.
          Stap 5: Vernevel het gat waar de overgepotte dame in moet komen te staan met een verdunde oplossing van rhizo (canna),
          Stap 6: Haal de over te potten dame uit haar oude pot en plaats haar in het gat in de grotere pot welke perfect zal aansluiten, druk de aarde rondom de net gepotte dame wat aan en bewater voor de laatste maal. Vernevel de dames met een verdunde oplossing van rhizo direct na het overpotten.

          Greetzz

          Comment


            #6
            Re: Psycho's 3e Grow: Fruity Forest

            Aardige voorrraad , hmmm... lekker. Dat spiegeleffect heeft wel iets psychedelics. heheheee.....ik ben een volger !!! En nog eens bedankt voor de super uitleg over het overpotten. Ik doe dit weekend juist hetzelfde als jij me voorgeschreven hebt. Nice Mate !!! Greetz Gringrow.

            Comment


              #7
              Re: Psycho's 3e Grow: Fruity Forest

              Echt een lekkere voorraad zeg.. Heerlijk.
              Ook iemand die houd van veel variatie, net als ik.
              Ik ga je verslag zeker vaker bekijken!

              Comment


                #8
                Re: Psycho's 3e Grow: Fruity Forest

                Eyyy mate's tijd voor een update!

                Update Week 3 Vegetatieve groei overgang naar bloei (19 dagen onder 430 watt greenpower)

                De dames zijn erg hard gegaan de afgelopen week!
                De Bubba Kush zijn zeer compacte bosjes geworden waarbij alle internodes op 1 hoogte staan en nog maar net boven het dichtbeboste bladerdek uitkomen. De 2 Super Lemon Haze gaan ontzettend hard, zelfs de Freak heeft zich volledig herpakt, heeft geen freak trekjes meer en is momenteel de grootste van het stel terwijl ze als kleinste starte. Door het toppen heb ik bij alle 5 de dames (exl stek) de internodes allemaal op 1 niveau weten te krijgen zoals verwacht. Ze staan er allemaal kerngezond bij, mooie donkergroene bladeren, lichte verbranding van de bladpunten (batmix is net niet te sterk voor ze) Uiteraard geef ik geen voeding bij, enkel afgezuurd water met een ph van 6,2, 2,5 ml cannazym per liter. Sinds 2/4 staan de dames op 12/12 met de volgende lengtes:
                3xBubba Kush 30-35cm
                2xSuper Lemon Haze rond de 40cm

                De PP-stek is gisteren (3/4) voor het eerste maal behandeld met Reverse van Dutch Master na 1 volle week bloei. Ze is volledig verneveld met 200 ml Reverse en 2ml Penetrator onder de hps zoals de instructie aangeeft. Over 10 dagen (13/4) krijgt ze haar laatste dosis.

                Laat het aftellen maar beginnen
                Last edited by Psycho; 4 April 2010, 12:25.

                Comment


                  #9
                  Re: Psycho's 3e Grow: Fruity Forest

                  Jeetje miena, ik ben in een jungle beland.
                  Lekker groen daar en leuk zo die verschillend soorten naast elkaar.

                  Ik gebruik trouwens enzymen+bacterie van Aptus compact line, gaat 0,25ml per liter in elke keer of 0,50ml/liter om de 2 gietbeurten. Ik weet niet of dat iets uit maakt?
                  Ook gebruik ik nu PK booster van Canna, maar werd me een andere aangeraden met 200% concentratie tov van de PK13-14 van Canna.

                  edit:
                  Ohja, ik zat op het einde van de kweek, nadat ik erachter kwam dat ik ze ook een beetje te weinig had gegeven, op ruim 200% PK13-14 + 150% Canna terra flores + normale concentratie enzymen. Na een dikke week water, ook geen enzymen meer, alleen water, waarschijnlijk ga ik nou veel eerder stoppen met enzymen, tenzij ik de grond wil hergebruiken, nog even kijken.
                  Last edited by heaven; 5 April 2010, 19:36.

                  Comment


                    #10
                    Re: Psycho's 3e Grow: Fruity Forest

                    Eyyy Heaven, Thanx mate, hij is de afgelopen 2 weken goed dichtgegroeid en nu een echt mooi bosje met binnenkort lkkre buddies

                    Update Bloeiweek 1 en 2 (14 dagen, sinds omschakeling 12/12)

                    De afgelopen 2 weken hebben de dames mooie compacte bosjes gevormd. Alle dames tonen sinds begin bloeiweek 2 een gebrek aan magnesium (vergelende bladeren, met beginnende roestplekken op de lagere en middelste fanleaves). Ik zag dit probleem eigenlijk al aankomen aangezien dit een bekend fenomeen is onder de batmix growers. Gelukkig heb ik het ook weer snel op kunnen lossen zoals altijd. Snelle diagnostiek en snelle behandeling hier Voor de rest stralen de dames op de batmix en krijgen afgezien van wat magnesiumoxide toevoeging afgezuurd water.

                    Om mijzelf een nieuwe uitdaging te stellen en het beste uit het gewas te kunnen halen qua smaak en potentie, zonder al te veel te moeten inleveren que opbrengst heb ik ervoor gekozen om deze kweek alsnog volledig organisch te doen. De smaak is gewoon beter en uiteindelijk zijn we allemaal op zoek naar die ene unieke smaak, geur en potentie en organisch kweken haalt gewoon het beste uit je gewas. Vandaar mijn keuze Vanaf nu dus geen EC meter meer vereist, wat ook wel eens lekker is. Alles op gevoel

                    De Power Plant dame (uit feminised zaad) is afgelopen week voor de 2e en laatste maal behandeld met reverse van Dutch Master. Ze staat nog steeds rechtop en heeft afgezien van wat magnesium tekort het prima naar haar zin (eind week 3 bloei). Ze wordt nauwgezet in de gaten gehouden op bananen.

                    Voeding: 2x per week Trichoderma schimmels
                    3x per week 1,5 ml BAC organische bloeivoeding per liter

                    Adios amigo's
                    Last edited by Psycho; 13 May 2010, 18:02.

                    Comment


                      #11
                      Re: Psycho's 3e Grow: Fruity Forest

                      Gaat weer lekker...

                      En al dat Ec meten...voor niets nodig dat
                      Als je de Ph waardes een beetje respecteert en wat naar je plantjes kijkt komt dat goed.

                      Laat die toppen maar komen.

                      Later

                      Comment


                        #12
                        Re: Psycho's 3e Grow: Fruity Forest

                        Mooi planten

                        succes met je kweek

                        Comment


                          #13
                          Re: Psycho's 3e Grow: Fruity Forest

                          Dat groeit als kool
                          Aan die weckpotten te zien, weet je hoe de toppen moeten worden..

                          Comment


                            #14
                            Re: Psycho's 3e Grow: Fruity Forest

                            Wilde even mijn complimenten geven hoe je te werk gaat met perfecte uitleg
                            in dit verslag!
                            Helemaal TOP ga zo door.

                            Comment


                              #15
                              Re: Psycho's 3e Grow: Fruity Forest

                              Ik volg je ook weer gozer
                              Ziet er weer geweldig uit allemaal.
                              Bekende weck-potten trouwens hahahaha,heb ongeveer 3 maanden geleden er een zooitje gekocht bij de Xenos voor weinig.

                              Grtz,Cootje

                              Comment

                              Bezig...
                              X