Maten (binnenkant): 56 hoog * 50 breed * 30 diep (centimeters).
Beide ventilatoren zijn van Cooler master (Ultra silent serie) en produceren slechts 13 dB, Mn kastje is dus echt extreem stil . Als voeding gebruik ik een gewone adapter 240v - 12v.
Eenmaal in het bezit van een tweede keukenkastje kwam ik met een, al zeg ik het zelf, geniaal idee: Ik heb de achterwand uit het goede kastje gesloopt, en deze vervangen voor het deurtje van het andere kastje.
Nu heb ik aan beide kanten een deurtje, en hoef ik dus niet eerst plant 1 uit de kast te halen om plant 2 te kunnen verzorgen.
Voor verder gemak heb ik 4 zwenkwielen onder het kastje gemonteerd.
Nu kan ik het kastje makkelijk naar een verstop-plek rollen of naar de berging brengen als we bezoek krijgen die het niet mag ruiken.Mochten jullie dit ook willen proberen, let dan wel op het maximale amperage/wattage van de transformator en lamp!!
Met de 2 TL-buisjes erbij heb ik nou een stuk meer licht, ik hoop dan ook dat het de moeite waard is geweest.
Toch was ik ook niet echt tevreden over de kleurtemperatuur. Na weer lang zoeken op het internet heb ik er een aantal lampen bij besteld.
Op deze manier kan ik een beetje spelen en wisselen tussen de lampen gedurende de groei/bloei-periode.
Voor de groei heb ik nou de volgende lampen:
- 2 Megaman Liliput nature color 23W, 6500K, 1300 Lumen
- 2 Philips Master TL-D Super 80 15W, 4000K, 1000 Lumen
En voor de bloei:
- 2 Philips Tornado 23W, 2700K, 1550 Lumen
- 2 Philips Master TL-D Super 80 15W, 2700K, 1000 Lumen
Als reserve heb ik nog:
- 2 Philips Standard TL-D 15W, 4100K, 950 Lumen
17052010125.jpg17052010126.jpg14052010123.jpg
Op de foto's gaat het om de Tornado spaarlampen en reserve Standard TL-D's.
Voor de bloembakken ben ik gewoon naar tuinland gegaan.
Hier hadden ze van die balkonbakken, 50cm breed met een inhoud van 10 liter.
Op zich ideaal aangezien er ook bijbehorende lekbakken voor zijn te krijgen.
In de breedte pasten 2 bakken zonder problemen, echter zat de diepte niet mee.
Oplossing, bakken inkorten zodat er in de diepte ook 2 achter elkaar kunnen staan.
Zo gezegd zo gedaan, er is aardig wat af gegaan voordat de bakken paste, maar een bijkomend voordeel is weer dat mn plantjes een paar cm hoger kunnen groeien.
Ik heb er ongeveer 4-6 cm van af moeten halen, de inhoud van de potten na deze ingreep bedraagt 4,7 liter (nagemeten).
Nadien heb ik de gaten en kieren met een acrylaat dichtgesmeerd, en het kastje aan de binnenkant heb ik overgeverfd met (mat) witte primer.
Om de temperatuur en luchtvochtigheid in de gaten te houden heb ik natuurlijk ook nog even een thermometer en hygrometer in het kastje opgehangen.
17052010124.jpg17052010128.jpg
Inmiddels zijn de zaadjes besteld. In de ene bak zal white widow komen, en in de andere bak l.s.d. van Barneys farm, vind deze laatste heel interessant met zijn 24% thc en "trip effect" .
Nog te doen:
- Stroomkabel wegwerken/ophangen.
- Deurtjes afstellen.
- Afsluiting deurtjes (deurtjes blijven door de tochtstrip niet dicht zitten).
- Schoonmaken.
Beide ventilatoren zijn van Cooler master (Ultra silent serie) en produceren slechts 13 dB, Mn kastje is dus echt extreem stil . Als voeding gebruik ik een gewone adapter 240v - 12v.
Eenmaal in het bezit van een tweede keukenkastje kwam ik met een, al zeg ik het zelf, geniaal idee: Ik heb de achterwand uit het goede kastje gesloopt, en deze vervangen voor het deurtje van het andere kastje.
Nu heb ik aan beide kanten een deurtje, en hoef ik dus niet eerst plant 1 uit de kast te halen om plant 2 te kunnen verzorgen.
Voor verder gemak heb ik 4 zwenkwielen onder het kastje gemonteerd.
Nu kan ik het kastje makkelijk naar een verstop-plek rollen of naar de berging brengen als we bezoek krijgen die het niet mag ruiken.Mochten jullie dit ook willen proberen, let dan wel op het maximale amperage/wattage van de transformator en lamp!!
Met de 2 TL-buisjes erbij heb ik nou een stuk meer licht, ik hoop dan ook dat het de moeite waard is geweest.
Toch was ik ook niet echt tevreden over de kleurtemperatuur. Na weer lang zoeken op het internet heb ik er een aantal lampen bij besteld.
Op deze manier kan ik een beetje spelen en wisselen tussen de lampen gedurende de groei/bloei-periode.
Voor de groei heb ik nou de volgende lampen:
- 2 Megaman Liliput nature color 23W, 6500K, 1300 Lumen
- 2 Philips Master TL-D Super 80 15W, 4000K, 1000 Lumen
En voor de bloei:
- 2 Philips Tornado 23W, 2700K, 1550 Lumen
- 2 Philips Master TL-D Super 80 15W, 2700K, 1000 Lumen
Als reserve heb ik nog:
- 2 Philips Standard TL-D 15W, 4100K, 950 Lumen
17052010125.jpg17052010126.jpg14052010123.jpg
Op de foto's gaat het om de Tornado spaarlampen en reserve Standard TL-D's.
Voor de bloembakken ben ik gewoon naar tuinland gegaan.
Hier hadden ze van die balkonbakken, 50cm breed met een inhoud van 10 liter.
Op zich ideaal aangezien er ook bijbehorende lekbakken voor zijn te krijgen.
In de breedte pasten 2 bakken zonder problemen, echter zat de diepte niet mee.
Oplossing, bakken inkorten zodat er in de diepte ook 2 achter elkaar kunnen staan.
Zo gezegd zo gedaan, er is aardig wat af gegaan voordat de bakken paste, maar een bijkomend voordeel is weer dat mn plantjes een paar cm hoger kunnen groeien.
Ik heb er ongeveer 4-6 cm van af moeten halen, de inhoud van de potten na deze ingreep bedraagt 4,7 liter (nagemeten).
Nadien heb ik de gaten en kieren met een acrylaat dichtgesmeerd, en het kastje aan de binnenkant heb ik overgeverfd met (mat) witte primer.
Om de temperatuur en luchtvochtigheid in de gaten te houden heb ik natuurlijk ook nog even een thermometer en hygrometer in het kastje opgehangen.
17052010124.jpg17052010128.jpg
Inmiddels zijn de zaadjes besteld. In de ene bak zal white widow komen, en in de andere bak l.s.d. van Barneys farm, vind deze laatste heel interessant met zijn 24% thc en "trip effect" .
Nog te doen:
- Stroomkabel wegwerken/ophangen.
- Deurtjes afstellen.
- Afsluiting deurtjes (deurtjes blijven door de tochtstrip niet dicht zitten).
- Schoonmaken.
Comment