Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

PC Microkweek, 4 x 23w phlips tornado (lowrider gekruisd met white russian)

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

PC Microkweek, 4 x 23w phlips tornado (lowrider gekruisd met white russian)

Korting op 420shop
    Io iedereen,

Gisteren ben ik dus uiteindelijk begonnen met mijn pc micro kweek wat ik al lang wou doen.
    Een case had ik en al het materiaal ben ik in de Brico gaan kopen.
    Mijn zaadjes en bloeivoeding heb ik gekocht bij Growshopalien. (kan ik aanraden, zeer snelle levering, donderdag om 22 uur besteld, maandag om 13 uur geleverd).

En dan kon de bouw beginnen. Dit is het eindresultaat.

Ik ben van plan 2 plantjes in de bak onderaan te planten (deze zijn momenteel aan het ontkiemen in vochtig wcpapier, begonnen gisterenmiddag, ze liggen dus al 24 uur in vochtig papier en nog steeds niets te zien, is dit normaal?) .
    Nu wist ik niet goed of dat wel goed is 2 planten in 1 bak? Moet ik een scheiding maken?
    Ik heb een fancontroller waarmee ik de fans kan regelen. Ik heb mijn case gisteren een uurtje laten warm draaien en de temperatuur bleef op 25,5 graden. Wat goed is denkik? Luchtvochtigheid was 39 procent.
    Alles is afgeplakt met radiatorfolie. Elektriciteit van de lampen en fan controller is proper en veilig gedaan door elektricien en mijzelf.
    Ik heb een optische rookmelder voor de veiligheid.
    Dit alles wordt geregelt door een timer die tot 450watt aankan dus geen probleem zou mogen hebben.

Normaal heb ik 4 philips tornado 23w warm-wit lampen maar ik heb er gisteren 1 gebroken dus zal vandaag nog effe teruggaan naar de brico.

Ik ga hier elke week een update van mijn plantjes houden. Tips, opmerkingen of vragen? laat maar weten.

Laat maar weten wat jullie ervan vinden en of jullie denken dat dit gaat lukken of niet.

Re: PC Microkweek, 4 x 23w phlips tornado (lowrider gekruisd met white russian)

Ik doe ze rechtstreeks ik zaai stek grond, dan zijn ze binnen twee tot drie dagen boven.

Groetjes Blowsterke
    Enjoy life, it is to short.

Comment

Hmm, en zou ik dit na 24 uur nog kunnen doen? Gewoon de grond goed vochtig maken en de zaadjes er een halve centimeter induwen?

Comment

cool, nog een pc kweekje. deze ga ik zeker volgen.

ik zou alleen wel een kleine scheiding in het midden van de aardebak maken zodat de wortels van de plantjes niet door elkaar gaan groeien.

veel succes!,
        groeten anavar.

Comment

ziet er mooi uit, gaat zeker opbrengen. geef je de goede raad om vliegenraamgaas oid voor je fan die naar binnen blaast te hangen,
          anders zuig je vanalles mee naar binnen dat je liever niet over je toppen wilt, zoals haren. Misschien iets beter als reflector boven je lampen hangen.
          Succes, blijf dit volgen.

Comment

he woofie!

na 24 uur? het zou denk ik wel kunnen maar je moet er wel heeel voorzichtig mee zijn!

maar leuk zo een pc kweek! ik volg je op die hielen!
            ik ben maar nog het begin...

Comment

het is niet meer nodig want mijn zaadjes zijn uitgekomen na 40 uur zien ze er zo uit.

Ik ga ze nu planten in mijn bak. Ik was van plan de 2 sterkste plantjes bij te houden en een derde weg te geven ( had ook niet gedacht dat ze alle 3 gingen uitkomen), nu weet ik natuurlijk nog niet welke van de 3 de 2 sterkste zijn. Tzal gokken worden.
              Kan al ni wachten tot ik ervan kan proeven.

Grtz

Comment

Netjes hoor, en je kunt altijd met drie beginnen en later nog een keuze maken. Het wordt snel genoeg zichtbaar wie de minste is, laat dat maar aan dr dames over.

Comment

hehe idd, bedankt allemaal al voor jullie reacties en tips.
                  Nog een kleine update. Ik heb mijn zaadjes 1-2 cm onder de vochtige grond gestoken (en er een beetje losse vochtige potgrond over gedaan)
                  Ook heb ik mijn afzuiging met nylonkousen bedenkt voor het licht niet binnen te laten, en mijn bak heb ik ongeveer 5-8 cm onder de lampen geplaatst.
                  Na 2 uur aan te staan is mijn case ongeveer 22 graden en luchtvochtigheid van 45% (moet dit hoger?)

Zo ziet het er uit na op dag 3 vanf het ontkemen en dag 1 in de potgrond.

Vanaf ze bovenkomen (hopelijk over 2 dagen, vrijdag) plaats ik een nieuwe post.

Voor de rest tips, vragen, suggesties zijn altijd welkom. Bedankt iedereen voor jullie reply's.

Groeten

Comment

ik zou de LV in het begin wel even omhoog doen, richting de 60%. leg er iets van een natte doek in ofzo. later zou dit omlaag kunnen.
                    ik ben maar nog het begin...

Comment

Bedankt voor de tip.

Ik dacht net hetzelfde. Kheb der een natte handdoek in gelegd. over een uurtje nog eens kijken of de luchtvochtigheid verhoogt.

Grtzzz

Comment

ik volg je zeker, ziet er leuk uit!

Comment

Plantjes zijn vandaag al eens boven de grond komen piepen. Voor de rest nog niet veel aan de hand. Ik zet ze op 20/4 uren licht. Er is een vochtigheid van 60% en een temperatuur tussen de 22-24 graden.
                          Tips? Vragen? Opmerkingen? laat maar weten

Yeeeps

Comment

mooi gemaakd man ik ga u zeeker volgen grt uit het kabouter bos he

Comment

gaat allemaal goed komen, temperatuur zou iets hoger mogen, tussen de 26 en 28 is ideaal. Misschien al ineens op 18/6 zetten?
                              Hoe worden je fans van stroom voorzien? Blazen ze hard?
                              Grtz

Comment

Bezig...
                              X