Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Eerste kweek in 80x60x60 zelfbouwkast

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Eerste kweek in 80x60x60 zelfbouwkast

    Korting op 420shop

    Ik weet nog niet wat ik wil gaan doen betreft de groei.
    LST of SCROG. Iemand hier een mening over?


    Verder kan ik jullie nog weinig laten zien omdat dit m'n eerste keer is. Ik ben erg benieuwd wat jullie er van vinden, en als jullie iets zien wat ik echt totaal verkeerd doe. Dan hoor ik dat graag!



    Groeten Dazzled
    Attached Files

    #2
    Re: Eerste kweek in 80x60x60 zelfbouwkast

    mooie kast dazzled, je hebt er blijkbaar veel tijd en moeite in gestoken om een mooie en veilige kast te maken.
    Je planjes zullen het wel naar hun zin hebben.

    grtz

    Comment


      #3
      Re: Eerste kweek in 80x60x60 zelfbouwkast

      @Geoffrey3
      Dank je! Veiligheid boven alles. Woon hier net een jaar en dat wil ik graag zo houden!

      25nov.
      Je ziet m'n plantjes gewoon groeien. Gisteravond de getande blaadjes ontdekt. En vandaag de folie er af gehaald.

      Nog steeds zit ik nog een beetje in m'n maag met lst of scrog...

      Comment


        #4
        Re: Eerste kweek in 80x60x60 zelfbouwkast

        Hey,

        Mooi mooi, verzorgd kastje. Ik zie wel nergens een filter, klopt dit?
        En 'k zou in jou geval gaan voor LST, moet je geen gaten meer boren in je kastje voor een net op te hangen of dit bevestigen aan je potten (makkelijker met aardebak).

        Good luck
        Teiwaz
        http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...0x45x73-64watt

        Comment


          #5
          Re: Eerste kweek in 80x60x60 zelfbouwkast

          Snel lampje laten zakken, voordat je spaghettistengels krijgt.
          150W kan in theorie op 15cm hoogte.
          Zou beginnen op een cm of 20-25 als de temperatuur niet te hoog wordt.
          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

          Comment


            #6
            Re: Eerste kweek in 80x60x60 zelfbouwkast

            @QnQ

            De lamp hangt nu ca. 20 cm van de plantjes af. En dan is de temp ongeveer 27 graden. Maarjah, dan ligt de temp.meter wel in het licht.

            @Teiwaz

            Scrog kan makkelijk door kippengaas op een frame te spijkeren. Frame kan ik er zo in en uit halen. Maar het gaat mij ook om de opbrengst en natuurlijk het gemak. Lst lijkt op dit moment wel aannemelijker. Maarjah, eerste keer is altijd spannend he, zoals velen van ons zullen weten. ha
            Het gat aan de bovenkant is dus de uitgaande lucht. Hier komt nog een filter op. Maar is nog even lastige constructie. Ga ik van het weekend weer mee bezig. Ook kan ik de kast op de centrale afzuiging aansluiten. Maar dat weet ik nog niet zeker.

            Comment


              #7
              Re: Eerste kweek in 80x60x60 zelfbouwkast

              mooi kastje hoor!! ga zo door we blijven je volgen!

              greetz maffy,

              Comment


                #8
                Re: Eerste kweek in 80x60x60 zelfbouwkast

                Ik heb de lamp toch maar even wat laten zakken. En de temp.meter bij de plantjes gezet. Straks even kijken of de temp niet te hoog word. Om 12 uur gaan ze slapen.

                Aankomend weekend ben ik niet thuis en ik wil natuurlijk niet voor een niet zo fijne verrassing komen te staan. Dus misschien dat de lamp voor de zekerheid nog iets omhoog gaat. We zullen het zien.

                Ondertussen groeien er 3 van de 4 erg snel en 1 blijft een beetje achter wat de blaadjes betreft.



                IMAG0208.jpgIMAG0222.jpg

                Comment


                  #9
                  Re: Eerste kweek in 80x60x60 zelfbouwkast

                  Leuke microkast heb je gebouwd ziet er netjes uit, succes.

                  Comment


                    #10
                    Re: Eerste kweek in 80x60x60 zelfbouwkast

                    Zijn er nog tips betreft de LST of Scrog? Of is dit een keuze die gewoon past bij je eigen kweekstijl?

                    Comment


                      #11
                      Re: Eerste kweek in 80x60x60 zelfbouwkast

                      Heb nu al een vraag, want ik denk dat er iets aanbrandt!

                      Hieronder een foto van 1 van m'n plantjes. 2 hebben dit verschijnsel. De puntjes van de getande blaadjes worden gelig. Heeft dit met uitdroging of de temp te maken?
                      Ik heb gisteren de lamp iets lager gehangen. Dus ik verdenk dat dat het is.

                      IMAG0223.jpg

                      Comment


                        #12
                        Re: Eerste kweek in 80x60x60 zelfbouwkast

                        hey die gele puntjes heb ik ook gehad, ik heb me pot geflusht en weg waren die.
                        ik denk dat dit een overvoeding is maar kan ook iets anders zijn...
                        van mij wassset overvoeding. heb er tien liter doorgegoten en het was weg.
                        nu als je dat doet niet te grof gieten ze zien ernog zo broos uit

                        grttzzz
                        sigpic

                        Comment


                          #13
                          Re: Eerste kweek in 80x60x60 zelfbouwkast

                          Kleine update.

                          Ik heb niet gespoeld zoals 'dietn' had geadviseerd. Maar eerst eens een dagje afgewacht. Maar toch bedankt voor het advies!
                          De puntjes zitten er nog. Maar het blad is inmiddels ook 2x zo groot geworden, terwijl de puntjes zo klein blijven. Denk uiteindelijk dat het toch oververhitting was.
                          Straks zet ik even een fotootje hier neer.

                          Groeten

                          Comment


                            #14
                            Re: Eerste kweek in 80x60x60 zelfbouwkast

                            Inmiddels zijn de plantjes lekker bezig. Wel voelen ze wat hard aan en begint het onderste blad te krullen.
                            1 plantje bleef achter in de kast en groeide gewoon niet. Nu heb ik deze er maar uit gehaald en in de vensterbank gezet. Sindsdien groeit deze nu ook zichtbaar.

                            Foto's maak ik zo snel mogelijk. Alleen het overzetten geeft wat problemen.

                            Groeten

                            Comment


                              #15
                              Re: Eerste kweek in 80x60x60 zelfbouwkast

                              Zo, eindelijk de camera weer aan de praat.
                              Dit is het resultaat tot nu toe.

                              Ik kreeg de LV eerst niet goed. Deze bleef maar op 40 % hangen. Dus na veel leeswerk op het forum ben ik er achtergekomen om wat natte doeken op te hangen. Deze heb ik ook nog eens in een bakje met water staan. Dit werkt perfect!
                              Eerder waren de blaadjes nogal hard. Ze voelde heel stijf aan. Nu de LV goed is, gaat het ook goed met de plantjes.

                              Verder heb ik aan de kast nog niets veranderd. Ik ben al wel bezig met het maken van een Koolstoffilter. Maar misschien doe ik wel te ingewikkeld. Ik zal eens kijken hoe ik dat ga oplossen.
                              Groeten



                              IMAG0227.jpg
                              IMAG0229.jpgIMAG0228.jpg

                              Comment

                              Bezig...
                              X