Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

eindelijk mijn 1ste kweek ( Jorges Diamond )

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

eindelijk mijn 1ste kweek ( Jorges Diamond )

Korting op 420shop
    Jorges Diamond 17.jpgJorges Diamond 36.jpgJorges Diamond 29.jpgJorges Diamond 19_edited.jpgJorges Diamond 37_edited.jpgJorges Diamond 34.jpgJorges Diamond 23_edited.jpgJorges Diamond 2_edited.jpgJorges Diamond 35.jpgJorges Diamond 26_edited.jpghey ,
    Bij deze eindelijk m n 1ste kweek . omdat ikzelf nog maar nen beginner kweker pro blower ben zal ik ff proberen om wat fotokes te plaatsen.
    dit is wat ik allemaal gekocht heb Secret Jardin DS 120x120x180 ,koolstoffilter, afzuiging 500Kub, 600W lamp + cooltube, 2 bevochtigers+ hygrostat , elektrische verwarming en heb van goede vriend nog
    een grote gaskachel en perfecte mobile airco koude, warme luchtblazer en onvtochtiger ALL INN . inlaat komt van onder de pannen diameter 20cm uitlaat gaat naar de nok van het dak. Ik gebruik de HESI
    voeding. Ben ondertussen bijna 7 weken ver en gebruik cocos. Bladluis heb ik ook al last van gehad maar heb dit opgelost door 2x te besproeien en tent volgestoken met lieveheersbeestjes .
    De 15 plantjes zijn Jorges Diamond en komen van een moederplant. Grrr moet 1ste de fotos verkleinen ga ze zo snel mogelijk posten.
    Last edited by bernie; 14 August 2011, 17:16. Reden: moest nof ff op onderzoek hoe ik mijn fotos kon verkleinen sry vr dit ongemak

Re: eindelijk mijn 1ste kweek ( Jorges Diamond )

Jorges Diamond 38_edited.jpgJorges Diamond 40_edited.jpgJorges Diamond 41_edited.jpgDeze heb ik zojuist getrokkken en ziet er volgens mij wel OK uit. Hopelijk dat ik het
    nog een week of 4 kan uithouden. Ik heb 2 dagen geleden mijn 1ste echte trichomes ontdekt wat mooi om naar te kijken man.
    plantjes zijn sinds een week ook lekker beginnen ruiken. mmmmm lekker geurtje jonges.

Comment

Hey Bernie mooie spulletjes goed voor elkaar zoals je weet ben ik ook een beginner maar ziet er volgens mij prima uit ga zo door.

Comment

Wow, waarom zijn ze zo ieniemienie gebleven ?
        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Weet ik niet .Normaal gezien hadden ze 2 weken groei nodig mr vond ze zelf nog een beetje klein . Heb ze dan 3 weken groei gegeven en die laatste week zijn ze tussen 10 en 12 cm gegroeid.
          Mss beetje groeivertraging gehad door het sproeien tegen bladluis? Heb ze dan toch op 12/12 gezet. Kon niet meer wachten Is beetje de bedoeling geweest om een SOG kweek te doen en heb hier kweekverslagen gelezen waarbij plantjes tussen 8 a 12 cm in bloei worden gezet.
          Volgende x ga ik vierkante meter volzetten met kleine potjes van 15x15 of 20x20. Ondertussen heb ik hier op het forum al veel bijgeleerd ivm met SOG. Maar dit is mijn ste kweekje en zal al blij zijn dat ik een lekker
          gezonde zelfkweek kan oproken. Dat ze zo ieniemienie zijn is toch niet zo erg denk ik ? ofwel?

---------- Post added at 17:44 ---------- Previous post was at 17:32 ----------

Oorspronkelijk geplaatst door wallyknally View Post
          Hey Bernie mooie spulletjes goed voor elkaar zoals je weet ben ik ook een beginner maar ziet er volgens mij prima uit ga zo door.
          hey THX mate we doen ons best he. Hoelang moet jij nog? En alles in orde met je bladpunt en voeding ondertussen?

Comment

Ik denk dat ze nog wel wat meer groei hadden kunnen gebruiken. Ik ben laatst op precies dezelfde manier de boot in gegaan, ook te snel op 12/12 en ze stopten meteen met groeien.
            Die stekken waren ook niet goed door de hele pot geworteld.
            Ik geef nu wat langer wortel stim. mee, en zet ze wat later op 12/12.

De wiet die hier af komt is verder prima te roken hoor. En je bent niet zo lang bezig met knippen

Comment

hey QnQ thx man. Maar wat bedoel je met, op pss dezelfde manier. Dat je dit niet ziet goedkomen ofzo? Dan ben ik echt wel gebuttfuckt . Hoop echt dat dit goed gaat aflopen. Toen ik ze
              in bloei heb gezet zijn nog een 3tal cm gegroeid . staan nu ong tusssen de 25 en 28 cm hoog nu groeien ze niet echt veel meer . Is dit omat de energie nu naar het aanmaken van de toppen gaat ?
              Ik ga ze dagelijks controlerelen en op het 1ste zicht krijgen mijn kleine topjes toch meer volume en compact. Hopelijk ga ik hier toch wat van kunnen oproken? Ben nog maar een amateur dus alle uitleg is welkom.
              Ben hier nog maar 6 weken het forum aan het doorsnuffelen maar toch, hints en tips zijn altijd welkom zodat ik deze nieuwe en leuke hobby zo goed mogelijk kan uitvoeren. Ga zelf ook nog veeeeel lezen zne.

Comment

Ik bedoelde daarmee, dat ze te vroeg gestopt zijn met groeien. Deze kunnen uit zaad makkelijk anderhalve meter hoog worden, maar als stek hebben ze blijkbaar een wat langere groeiperiode nodig.
                Volgens SeedfinderDeze Santa is ook te vroeg gestopt met groeien, kijk naar het rekje erboven
                Je ziet dat er best nog wat af komt.

Comment

Mijn kleinste plantjes afgebloeid zijn door redelijk fosfor te kort ontstaan.
                  Als ik naar hesi bloeicomplex kijk, kan het daar niet echt aan liggen als je dat geeft. De bovenste bladeren zijn gekarteld en soms beetje naar boven gekruld. Kan zijn de lamp ook te dichtbij heeft gestaan. Ik zet een HPS 400 W lamp altijd minstens 70 cm boven de grondlaag, ongeacht hoe klein de planten, ivm tte hoge temperatuur grond.
                  Zo te zien lijkt het geen pH probleem, is bijna onmogelijk met nieuwe aarde.
                  Ik principe lijkt er genoeg voeding in te zitten, kwa Kalium (geeft meer krulling, ook puntjes, niet zijwaards maar omhoog, geeft grovere bladranden ) zichtbaar, buiten invloed tempfactor (geeft meer kartel, grotere vormen, driehoekig). Paarse stelen duiden wel mogelijk op P te kort, mogelijk iets anders, of combinatie.
                  Ga op internet opzoek, ga factoren na, zoals voeding en vochtigheid grond, en luchtverversing.
                  Dit helpt ook wel bij echte voedingsproblemen: http://www.greenmanspage.com/guides/plant_abuse.html

Als ik zo naar de vloer kijk en vooral naar de bergen ( nader bekeken, folie onder de potten? ) daarin, denk ik dat de planten zowel boven de grond als in de grond te weinig verse lucht krijgen. Ik zou als eerste die vloer redelijk vlak maken, met vijverfolie bijvoorbeeld en als je dat nog niet hebt een actieve intake. Dan zorgen dat de verse lucht goed gecirculeerd wordt.

Die DS tenten zijn trouwens best relaxed. Ik zou zelf trouwens voor grotere potten gaan ipv kleinere. Je kan mss een voorgroeiruimte maken met een paar spaarlampen, dan heb je al redelijk leuke planten om in grote potten te laten afbloeien.
                  Last edited by heaven; 17 August 2011, 19:06.

Comment

hey thx QnQ vr de link en de uitleg man. Maar nu ik eraan denk ,is ondertussen mijn 3de timer (3500W) die ik gebruik. De vorige 2 deden raar toen ik smorgens boven kwam en het licht moest aan zijn was het uit en omgekeerd heb ik het ook meegemaakt. Was er wel elke x op tijd bij. En was in de groeiperiode. Heb nu eindelijk een goede timer die niet meer stukgaat. Mss heeft het daar iets mee te maken?
                    En die Santa ziet er idd klein maar wel lekker uit man

Comment

hey heaven interesante link dank daarvoor man. En vr de mooie uitleg ook natuurljk . Die bergjes die je ziet ,is omdat ik langs de rand van mijn pot water geef en niet rechtsreeks rond de plant .
                      Heb er in het begin een klein sleufje rond gemaakt maar is wat uitgediept door water te geven. Heb gelezen dat dat beter is. Normaal ging ik met drainage werken maar omdat het m n 1ste x is
                      heb ik dit zo mr gelaten . Is al moeilijk genoeg. Er ligt geen foli onder de potten mijn potten staan in aluminium bakjes op een vlakke ondergrond. Ik zit met een passieve inlaat van 20cm diameter onder de pannen en ga me met der
                      tijd nog wel een buisventilator en andere kleine dingen aanschaffen. Mijn zolderraam staat 24/24 open dus frisse lucht krijgen ze ,denk ik genoeg. En wat die voorgroeiruimte betreft dr is een goede vriend mee bezig. Hebben nog 7 moederplanten staan (6 Jorges D en 1 WW) die nog wat moeten groeien. Maar zoals jij zegt , is idd ons plan zodat we continu kunnen produceren. heb hier nog verse pics van eerJorges Diamond 46_edited.jpggisteren.Jorges Diamond 44_edited.jpg

Comment

je luchtbevochtigers,met je lampen mee laten aan gaan.en dat dan tot en met week 4 van de bloei,zorgt zeker voor een betere groei

Comment

Mijn hygrostaat moet mijn LV toch regelen ? Als mijn lamp niet brand wil dit zeggen dat de bevochtiger niet werk en kan de hygrostaat z n werk ook niet doen toch? of ben ik verkeerd ?
                          Ik denk dat ik weet wat er ondertussen gebeurt is waarom ze zo klein zijn gebleven. Het probleem zat m in die voorlaatste (ondertussen de 2de al) timer die eigenlijk ook nie goed zijn ding deed. Heb nu wel een goeie.
                          Omdat Jorges D een strech heeft van 400% (THX QnQ) heeft die timer ze zonder mijn weten ze toch in bloei gezet in de laatste 3de groeiweek (was ik er mss dan toch niet optijd bij) en zijn ze daarom die laatste groeiweek ineens naar de 25 cm geschoten .Ik docht nog amai die groeie nu ineens zo snel. En na week 3 ondertussen 3de en goede timer heb ikzelf en niet de timer die zijn eigen leventje ging leiden ze in bloei gezet (25cm) en nu 28 cm en mooie topontwikkeling. de puntjes van die witte haartje beginne nu sinds een dag of drie ook al wat bruin te worden. Ik had nooit gedacht dat dit zo een mooi plantje kon zijn en heb er en plezante en leerrijke hobby bij .

Comment

Voornamelijk Indica Gefeminiseerd Feminised THC gehalte Onbekend Groeit Broeikas, Binnenshuis, Buitenshuis Bloeitijd 8-9 weken Oogstmaand Half oktober
                            Jorge's Diamond is een unieke harsrijke Indica-dominante varieteit dat is krachtig, zoet, smakelijk en onvoorstelbaar zacht rokend. De zeldzame indica-dominante genen is exact de juiste hoeveelheid sativa om de rook te geven een zeer sterke langdurige high. De uitzonderlijke smaak en aroma zijn fruitig en zoet. De onverzadigbare smaak is zoet en vergelijkbaar met wilde honing en framboos. De stam is nagenoeg onderhoudsvrij, ook spint en andere plagen weten om te vertrekken Jorge's Diamonds # 1 alleen. Medische opmerking:. Door dunnelaagchromatografie het THC-percentage werd berekend op 16 tot 18%, terwijl de stam (medische noot) is hoog in THCV, CBD en CBN
                            Jorges D nr1.jpg

Comment

Hellokes
                              ff nog wa fotokes plaatsen want ik vind dat ze er een beetje geel bijstaan alhoewel de blaadjes die rond de top zitten, zijn dan weer mooi groen.
                              Alle info is altijd mooi meegenomen ,mits ik nog niet de echte groene vinger bezit . temp zit goed en LV tussen 50-65% . Heb normaal nog ongeveer een 2en halve te gaan.
                              vanonder aan de plant is er hier en daar een blad dat uitsterft en afvalt. Ik heb gelezen dat nu alle energie naar het aanmaken van de toppen gaat en dat idd het blad geler gaat worden en
                              wel kan afsterven?? Ik vraag dit liever toch nog is na hier op het forum dan ben ikzelf ook wat zekerder Zou kl$te zijn na al dit werk en ze ruiken juist zo lekker Ik vind ook dat de topen nogal redelijk klein blijven heb ik de indruk ? Gaan die nu nog veel dikker worden? Heb gelezen dat dit de laatse 1 a 2 weken gebeurd en zelfs de laatste dagen nog ?? Hopelijk word dit een mooi 1ste oogstje Jorges Diamond 47.jpgJorges Diamond 48.jpgJorges Diamond 49.jpgJorges Diamond 51.jpgJorges Diamond 52.jpgJorges Diamond 53.jpg

Comment

Bezig...
                              X