Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

power flower: oogsten of niet?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

power flower: oogsten of niet?

Korting op 420shop
    Tot op heden heb ik altijd super goeie raad gekregen op dit forum.

Daarom mijn laatste oproep, Binnen 2 dagen gaat het mooie weer stoppen en wordt er veel regen en wind verwacht.

Daarom mijn vraag;: Oogsten of nietSUC50793.jpgSUC50801.jpgSUC50800.jpgSUC50799.jpgSUC50798.jpgSUC50797.jpgSUC50796.jpgSUC50795.jpgSUC50794.jpgSUC50802.jpgSUC50793.jpgSUC50801.jpgSUC50800.jpgSUC50799.jpgSUC50798.jpgSUC50797.jpgSUC50796.jpgSUC50795.jpgSUC50794.jpgSUC50802.jpg

Re: power flower: oogsten of niet?

als je nog geen toprot heb zal ik hem nog even laten staan

Comment

het is net daar dat ik schrik voor heb. Met de regen die eraan komt. Deze plant heeft ook een volledig gespleten stam. (zie topic http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...pleten.-Fataal

Wat zou het effect zijn als ik hem nu zou oogsten? Zou hij al sterk zijn of nog helemaal niet?

Comment

van de eerste druppel dat valt oogsten. btw ze zit lekker vol thc

Comment

Deze plant heeft echt alles meegemaakt, ik wil inderdaad geen toprot riskeren.

Comment

Als je wil weten of-ie sterk is, moet je naar de trichomen kijken, dan weet je alles.
            Volgens mij ben je nog rijkelijk vroeg, die toppen kunnen nog 2x zo dik worden, maar als je rot ziet houdt het wel zo'n beetje op.
            Als je binnenkort knipt, hoop ik dat je ze op de oldschool manier droogt, dan kunnen ze in ieder geval nog 2-3 weken rijpen tijdens het drogen.
            ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

dat je ze op de oldschool manier droogt, dan kunnen ze in ieder geval nog 2-3 weken rijpen tijdens het drogen. wat bedoel je daar mee QnQ ??

Comment

Hij bedoeld dat je hele takken moet oogsten en de steeltjes eraan moet laten zitten tot je wiet droog is. Gewoon takken op de kop ophangen en laten drogen. Dan gaan de sappen nog een tijdje door en wordt de smaak van je wiet veel beter. Zie: http://www.mooiwietje.nl/site/index....d=66&Itemid=74 de 2e foto in de kledingkast.

Comment

als je die gaat oogsten dan houd je niks over zou hem gewoon laten staan planten smelten niet van regen
                  God was never on your side..

Comment

Ik laat ze momenteel nog staan, maar de toppen hangen naar beneden door het gewicht van het regenwater. De toppen zijn doorweekt. Is dit niet enorm gevaarlijk voor toprot? tips?

Comment

Goed uitschudden die toppen na een bui. je kan ook met stukje keukenrol natte plekjes uit je top opslurmen. Toprot blijft een gevaar. Zorg dat de wind er goed aan kan zodat het snel weer opdroogt. Blijven controleren. Te vroeg oogsten is doodzonde. De zaak helemaal rot door onoplettendheid ook. Dus gewoon de zaak heel goed in de gaten houden.

Grtz

Comment

trichomes.jpg Hierbij een macro foto van een top. Kan je hierop zien hoe lang hij nog moet?

Comment

Die is ver klaar. Zie reeds hier en daar amber trichomen.

Comment

super. Heb net eerste takken geknipt. Valt goed mee qua dikte. Nu lekker langzaam laten drogen en dan hopelijk genieten.
                            Ik zet weldra foro's van de oogst.

Comment

Succes met de knip!

Comment

Bezig...
                              X