Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Oogsttijd vs nachtvorst

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Oogsttijd vs nachtvorst

Korting op 420shop
    Hey all! Mn eerste postje, maar kheb hier al veel geleerd

Bon, als eerste kweek ooit heb ik 2 vrouwtjes AK48 buiten staan. Gezaaid begin mei in potten op vensterbank, begin juni in de volle grond gezet. Ze zijn beide mooi beginnen bloeien ergens eind aug/begin sept (3 mannetjes moeten wegdoen :s), dus ze zitten nu ongeveer in week 6 vd bloei. Vorige week topje afgesneden, weekje laten drogen - prettige actieve high. Ik content dus

Nu, ze voorspellen hier goed weer tot midden volgende week ( +- 18gr max, +1 min) met volle zon. De kans op nachtvorst is echter groot en kheb elders opt forum gelezen dat dat niet goed is voor zaailingen, maar niks gevonden over bloeiende planten en nachtvorst.

Dus de vraag: oogsten voor nachtvorst, of kunnen ze er wel nog tegen voor hopelijk een kleine 2 weken?

Foto van een top, mijn insziens zijn de trichomen nog vrij helder/beetje "milky"; maar ik ben geen expert dus input welkom! Hoever zijn ze al? Zijn mijn inschattingen juist?
    Image1.jpg

Mijn 2 schatjes, tegen zonsondergang genomen:
    Image2.jpg
    Ik merk al enige tijd vrij veel vergeling in de bladjes, maar de grond is niet ideaal denk ik. Of noemen ze dit herfst?

Thanks!

Re: Oogsttijd vs nachtvorst

Ik vraag me precies het zelfde af. Alleen die van mij zijn verre weg van afgebloeien. Ik denk dat ze minimaal nog wel 3 weken nodig hebben.
    Smoke ze!
    Highlifeguide

Comment

Een nachtvorstje kunnen ze wel hebben.....

Comment

Maar als ze langer moeten? Heeft het zin als ze iedere nacht bv nachtvorst krijgen?
        Smoke ze!
        Highlifeguide

Comment

Heb net de weersvoorspelling bekeken en ik zie geen meerdere nachtvorsten staan op het moment....mocht het wel het geval zijn beschut wegzetten als het mogelijk is.

Comment

Onze plantjes zijn geen mietjes, ze kunnen wel wat hebben.
            Sterker nog ik heb idee dat ze misschien wel wat potenter worden als er een beetje nachtvorst overheen gaat!
            Dont worry be happy!
            In a democracy you are allowed to say whatever you think but if it's smart thats the second.

Comment

Yep, 20cm sneeuw kan ook nog best, zolang de toppen maar vrij blijven.
              ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

aight, tnx all!

Comment

Zat ook met deze vraag, nu heb ik het antwoord.
                  Bedankt.
                  Groetjes wamy

Comment

yea thanx mannen!
                    Smoke ze!
                    Highlifeguide

Comment

yup, thank you.

Comment

In de volle grond kun je om je stam heen een mulchlaag aanbrengen. Dit houd dan je wortelkluit vorstvrij. In een pot zou je de pot kunnen isoleren en op twee latjes zetten zodat deze niet direct op de koude grond staat. De plant zelf kan best een beetje nachtvorst aan.

Comment

Ik heb die van mij toch maar geoogst. De kou trokken ze wel, echter duurt het tot een uur of 14:00 voordat ze in de zon stonden, wat er voor zorgde dat ze door de dauw vochtig bleven tot die tijd, en meeldauw weer terugkwam. Op hoop van zegen

Comment

Bezig...
                          X