.
Continukweek 5 plantjes in 2 tentjes + Co2.
- Verklaring van de kweekmethode en techniek.
- Details, updates en vervolg kweekverslag.
- Wietzaadjes: Candy; Red Hat, Blond Bud, White Haze , Amnesia, Emporium Cheese en Diesel Skull
mijn setup.jpg
- 4x HPS, 2xTl, Co2, met 10A stroomafname maximaal.
- Onderdelenlijst, bouwwijze, luchtschema, werking.
- Stroomkosten, rendement en rekenvoorbeelden.
- Voorbeelden kleinere systemen.
- Plantschuifschema, potmaten, waterhuishouding
Foto Kweektenten in schuurtje.
Schuurtje 3 x 4 met tentjes.jpg
Zie je hier geen foto wordt dan lid van het forum om die wel te zien!
Leeftijd invullen, naampje, mailtje, klikken, klaar: Lid worden
Op de foto’s zie je voor, achter en tussen de wietplantjes nog veel meer planten, zoals komkommer.
Die zijn om ruimte op te vullen en te zorgen voor een prettig klimaat.
De vochtigheid en temperatuur blijven zo beter, en de natuurlijke vijanden tegen trips en spint wonen erin.
Daarbij vind ik groenten en kruiden kweken ook leuk, lekker en leerzaam.
Groente gaat zo’n 4 maanden mee, dan vervang ik de plant voor een verse of andere. Kruiden tot een jaar.
Komkommer, tomaat, wortel, paprika, peper, aardbeien, mais en verschillende zomerbloemen.
Ik kies soorten die ik langs de zijwand kan zetten, in kleine potjes. De wietjes in het midden onder de lamp.
De groente zijn allemaal prima te eten, en de bloemen zijn voor mijn vrouw.
Totaal in de twee kweektentjes dus tussen de 15 en 30 plantjes, maximaal 5 daarvan wiet.
Elke drie tot vijf weken kan ik een wietplantje oogsten, afhankelijk van de soort.
Maar ik ga niet altijd “vol gas”.
Het is hobby en voor mijn eigen rokertje. Bijna Bio. Als ik genoeg te roken heb stop ik even.
Ik sla dan een zaadje planten over, soms zelfs twee of drie. Zomer's leeg of bijna leeg.
Ik kweek voor twee doorrokers, meer niet. Hij de plek, ik de tent, samen delen en water geven.
De coffeeshop vinden we te duur, en de wiet van daar vaak vol met plantvoedingen. Niet fris.
Daarbij willen we ook graag zeker zijn dat onze rookwaar vrij is van bestrijdingsmiddelen of verzwarende middelen.
Kweekritme:
Met een 8 wekenbloeier is een sluitend ritme mogelijk, de tent draait dan maximaal rendement.
Als het niet goed uitkomt dan kan ik lampen uitzetten en pauze's inlassen, dat maakt voor het systeem niet veel uit.
Zo kan ik ook stroom besparen of hete zomers overbruggen.
De Tentjes:
De kweektenten staan in een schuurtje. 300 x 400 x 210 cm
Het schuurtje staat in een grote gesloten caravan-opslag-kas.
Ik blaas vanuit het schuurtje tussen de caravan's. Lucht komt het schuurtje binnen door gaten rondom.
Er is maximaal 10A stroom.
Groeitentje 60 x60 x 140.jpg
Hierboven het Groeitentje:
Hierin GROEIEN 2 plantjes bij 18 uur licht en 6 uur donker.
Formaat tent: 60cm breed x 60cm diep x 140cm hoog
Bloeitentje 120x 240x 200.jpg
Hierboven het Bloeitentje:
Hierin BLOEIEN 3 planten bij 12 uur licht en 12 uur donker.
Formaat tent: 120cm diep x 240cm breed x 200cm hoog.
.
In de volgende berichten meer over het systeem, de techniek, en de stroomkosten.
Daaronder begint het kweekverslag en zie je hoe ik water geef, verpot, en nieuwe zaadjes plant.
Zaad ontkiemen: pagina 2 bericht #23
Co2 ; Techniek hieronder bericht #10 . Metingen; pagina 3 bericht #41
.
__________________________________________________ __________________________________________________ _
--> 24 joints a day keeps bugs away !
Continukweek 5 plantjes in 2 tentjes + Co2.
- Verklaring van de kweekmethode en techniek.
- Details, updates en vervolg kweekverslag.
- Wietzaadjes: Candy; Red Hat, Blond Bud, White Haze , Amnesia, Emporium Cheese en Diesel Skull
mijn setup.jpg
- 4x HPS, 2xTl, Co2, met 10A stroomafname maximaal.
- Onderdelenlijst, bouwwijze, luchtschema, werking.
- Stroomkosten, rendement en rekenvoorbeelden.
- Voorbeelden kleinere systemen.
- Plantschuifschema, potmaten, waterhuishouding
Foto Kweektenten in schuurtje.
Schuurtje 3 x 4 met tentjes.jpg
Zie je hier geen foto wordt dan lid van het forum om die wel te zien!
Leeftijd invullen, naampje, mailtje, klikken, klaar: Lid worden
Op de foto’s zie je voor, achter en tussen de wietplantjes nog veel meer planten, zoals komkommer.
Die zijn om ruimte op te vullen en te zorgen voor een prettig klimaat.
De vochtigheid en temperatuur blijven zo beter, en de natuurlijke vijanden tegen trips en spint wonen erin.
Daarbij vind ik groenten en kruiden kweken ook leuk, lekker en leerzaam.
Groente gaat zo’n 4 maanden mee, dan vervang ik de plant voor een verse of andere. Kruiden tot een jaar.
Komkommer, tomaat, wortel, paprika, peper, aardbeien, mais en verschillende zomerbloemen.
Ik kies soorten die ik langs de zijwand kan zetten, in kleine potjes. De wietjes in het midden onder de lamp.
De groente zijn allemaal prima te eten, en de bloemen zijn voor mijn vrouw.
Totaal in de twee kweektentjes dus tussen de 15 en 30 plantjes, maximaal 5 daarvan wiet.
Elke drie tot vijf weken kan ik een wietplantje oogsten, afhankelijk van de soort.
Maar ik ga niet altijd “vol gas”.
Het is hobby en voor mijn eigen rokertje. Bijna Bio. Als ik genoeg te roken heb stop ik even.
Ik sla dan een zaadje planten over, soms zelfs twee of drie. Zomer's leeg of bijna leeg.
Ik kweek voor twee doorrokers, meer niet. Hij de plek, ik de tent, samen delen en water geven.
De coffeeshop vinden we te duur, en de wiet van daar vaak vol met plantvoedingen. Niet fris.
Daarbij willen we ook graag zeker zijn dat onze rookwaar vrij is van bestrijdingsmiddelen of verzwarende middelen.
Kweekritme:
Met een 8 wekenbloeier is een sluitend ritme mogelijk, de tent draait dan maximaal rendement.
Als het niet goed uitkomt dan kan ik lampen uitzetten en pauze's inlassen, dat maakt voor het systeem niet veel uit.
Zo kan ik ook stroom besparen of hete zomers overbruggen.
De Tentjes:
De kweektenten staan in een schuurtje. 300 x 400 x 210 cm
Het schuurtje staat in een grote gesloten caravan-opslag-kas.
Ik blaas vanuit het schuurtje tussen de caravan's. Lucht komt het schuurtje binnen door gaten rondom.
Er is maximaal 10A stroom.
Groeitentje 60 x60 x 140.jpg
Hierboven het Groeitentje:
Hierin GROEIEN 2 plantjes bij 18 uur licht en 6 uur donker.
Formaat tent: 60cm breed x 60cm diep x 140cm hoog
Bloeitentje 120x 240x 200.jpg
Hierboven het Bloeitentje:
Hierin BLOEIEN 3 planten bij 12 uur licht en 12 uur donker.
Formaat tent: 120cm diep x 240cm breed x 200cm hoog.
.
In de volgende berichten meer over het systeem, de techniek, en de stroomkosten.
Daaronder begint het kweekverslag en zie je hoe ik water geef, verpot, en nieuwe zaadjes plant.
Zaad ontkiemen: pagina 2 bericht #23
Co2 ; Techniek hieronder bericht #10 . Metingen; pagina 3 bericht #41
.
__________________________________________________ __________________________________________________ _
--> 24 joints a day keeps bugs away !
Comment