Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

lamp schiet niet aan

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    lamp schiet niet aan

    Korting op 420shop

    #2
    Re: lamp schiet niet aan

    We kunnen natuurlijk alleen maar gokken... maar laat me een gok wagen.

    - Hoe lang is het snoer tussen je VSA en je lamp? Er wordt aangeraden dat snoer korter te houden dan 1 meter, hoewel daar vaak tegen gezondigd wordt.

    Kun je de relaiskast (als test) omzeilen en de lamp direct in een stopcontact pluggen? Slaat 'ie dan wel direct aan? Zoja, dan moet je met de relaiskast terug naar de shop. Zoniet, dan moet het de lamp zijn of de VSA. Je zou beide kunnen meenemen naar de growshop, dan kun je daar testen welke het probleem is en vervangen moet worden.

    Trouwens: Zo te zien heb je je goed ingelezen en ben je lekker bezig met je eerste kweekje. Dat doet ons goed: Iemand die zijn eigen informatie verzameld.

    Welkom, en succes met je kweek!

    Comment


      #3
      Re: lamp schiet niet aan

      Yep. Bij een Lumatek kun je best het snoer tussen VSA en lamp zo kort mogelijk houden.
      Ik had hetzelfde probleem, eVSA teruggestuurd, en nieuwe gekregen.
      Later hoorde ik dat het waarschijnlijk aan de kabellengte lag.
      (Wel mooi een nieuwe evsa
      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

      Comment


        #4
        Re: lamp schiet niet aan

        dat snoer is inderdaad erg lang, kan zeker een metertje af

        ---------- Post added at 00:39 ---------- Previous post was at 00:38 ----------

        bedankt overigens!

        Comment


          #5
          Re: lamp schiet niet aan

          En werkt 't?
          Ik zit namelijk met hetzelfde probleem, en met dezelfde spullen.
          Ik ben een Weed-O-Holic, noem me Weedovic.
          Je denk wattun mafkees maar 't boeit me niets

          Comment


            #6
            Re: lamp schiet niet aan

            wel, heb ingekort tot een meter tussen ballast en lamp, daarna deed ie't prima tot ik de ballast weer in de tent ophing zoals voorheen...
            het netstroomsnoer van de ballast is nog altijd behoorlijk lang en dat maakte een wat rare bocht, nu hangt het mooi recht naar beneden over de hoek van de tent (net zoals toen de ballast erop stond) en alles werkt al drie dagen zonder problemen
            nogmaals bedankt Blani en QnQ!
            Last edited by jock; 10 January 2012, 17:03.

            Comment


              #7
              Re: lamp schiet niet aan

              Er zijn speciale netsnoeren in de handel voor high-end versterkers. Ze kosten (geloof ik) een kleine 10.000 euro, en ik kan je garanderen dat als je daar je VSA op aansluit - dat er dan absoluut niets veranderd.

              Even serieus: Het netsnoer, tussen stopcontact en VSA, mag zo lang en kronkelig zijn als je wilt. Hang er rustig 20 meter verlengsnoer tussen: Het kan er tegen.

              Alleen het snoer tussen VSA en lamp moet kort zijn. Om de lamp te ontsteken levert de VSA namelijk hele korte, heftige spanningspieken van zowat 4500 volt. Als het snoer te lang is dan vervlakken die pieken en krijgt de lamp niet hard genoeg op zijn donder.

              Anyway: Fijn dat het werkt.

              Comment


                #8
                Re: lamp schiet niet aan

                ^^ Mooi Blani, dat is mooi gedefineerd.

                Maar als je je lamp in hoogte wil verstellen en daarbij opgeteld dat je je eVSA buiten je kweekruimte hebt hangen, dan is een meter best kort.
                Zelf was ik van plan om eerst de kabel tot 3meter in te korten en dan kijken of die wel op de schakelklok reageert.
                Misschien kunnen jullie even vermelden hoelang die van jullie is. Vraag graag letterlijk nemen
                Ik ben een Weed-O-Holic, noem me Weedovic.
                Je denk wattun mafkees maar 't boeit me niets

                Comment


                  #9
                  Re: lamp schiet niet aan

                  Anderhalve meter snoer, met een magnetische VSA.

                  Comment


                    #10
                    Re: lamp schiet niet aan

                    Kool, lamp reageert nu op de schakelklok met een kabellengte van 2.30meter.
                    Op een lumatek 400watt eVSA.
                    Ik ben een Weed-O-Holic, noem me Weedovic.
                    Je denk wattun mafkees maar 't boeit me niets

                    Comment


                      #11
                      Re: lamp schiet niet aan

                      Oorspronkelijk geplaatst door WeedoHolic View Post
                      ^^ Mooi Blani, dat is mooi gedefineerd.

                      Maar als je je lamp in hoogte wil verstellen en daarbij opgeteld dat je je eVSA buiten je kweekruimte hebt hangen, dan is een meter best kort.
                      Zelf was ik van plan om eerst de kabel tot 3meter in te korten en dan kijken of die wel op de schakelklok reageert.
                      Misschien kunnen jullie even vermelden hoelang die van jullie is. Vraag graag letterlijk nemen

                      Comment


                        #12
                        Re: lamp schiet niet aan

                        heb net een vergelijkbaar probleem met een gavita digistar 400 , met een 400w greenpower. werkte 2 weken zoals het hoort.
                        toen gemerkt dat ie niet meer aansprong of dit meerdere minuten tot uren kon duren alvorens aan te springen plots.
                        deze is dan al is omgewisseld onder garantie en bleek hetzelfde euvel te ondervinden.
                        de greenpower lamp heeft hetzelde fenomeen waarbij de antenne is doorgezakt van vermoedelijk hitte. (lamp waarschijnlijk waardeloos hierdoor)
                        Ik heb met kortere kabellengte tussen de evsa en lamp geprobeerd en het mag niet baten.

                        mogelijk is hier ergens gebruik gemaakt van dezelfde minderwaardige componenten waardoor zelfs verschijdene fabrikanten last van het euvel hebben.

                        Kan iedereen die een lumatek of digistar of andere evsa gebruikt met zekerheid zeggen dat zen lamp precies aangaat waneer ie daartoe getimmed is ??
                        'k zie niet iedereen iedere ochtend bij zen plantjes wachten tot het licht aangaat.
                        mss een verklaring voor mysterieuze herma verschijnselen bij onwetende gebruikers??

                        grtn

                        Comment


                          #13
                          Re: lamp schiet niet aan

                          Oorspronkelijk geplaatst door Blani View Post
                          Anderhalve meter snoer, met een magnetische VSA.
                          Een kennis van mij, die iets grootschaliger kweekt, gebruikte vroeger gevlochten elektradraad van 3 * 1.5 qmm bij magneet vsa's van Philips. Bij wat grotere afstanden, zeg maar meer dan 4 meter, kreeg hij af en toe te maken met opstartproblemen, terwijl een afstand van 10 tot 15 meter zou moeten kunnen. Hij heeft de 1.5 qmm elektradraad vervangen door 3 * 2.5 qmm met het produktnummer TKF BMqL (H07BQ-F) en heeft nadien geen opstartproblemen meer. Misschien is de weerstand van 1.5 qmm-draad te hoog.
                          Bij een schakelpaneel van 48 lampen kun je echt niet volstaan met 1.5 meter snoer, tenzij je op een oppervlakte van 9 vierkante meter 48 lampen wil ophangen.
                          Last edited by Xtreme; 13 April 2012, 10:06.

                          Comment


                            #14
                            Re: lamp schiet niet aan

                            @cplifj: Heb je dan wel de goeie lamp erbij ?
                            Op het collega-forum is er een uitgebreid testtopic over, en tussen het gebral door staat best interessante info.
                            ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                            Comment


                              #15
                              Re: lamp schiet niet aan

                              Ik wil erbij zeggen dat mijn Lumatek altijd aangaat sinds ik de kabellengte tussen lamp & eVSA heb ingekort op 2.30meter.
                              Ook heb ik 2 lampen gebruikt:

                              -Een 400watt Greenpower
                              -En een 400watt HPI van Superplant
                              Ik ben een Weed-O-Holic, noem me Weedovic.
                              Je denk wattun mafkees maar 't boeit me niets

                              Comment

                              Bezig...
                              X