Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Monty Show's "No Mercy" ;-)

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Monty Show's "No Mercy" ;-)

    Korting op 420shop
    P1040504.jpgP1040493.jpgP1040495.jpg
    P1040496.jpgP1040494.jpg

    Hi again,

    Daar gaan we dan! Het grote "No Mercy" avontuur kan beginnen, Joepie!

    Ik had gister 5 zaden van de doublefunn gepoot, gewoon rechtstreeks in de growmix van "No Mercy". Ik was er van uitgegaan dat deze wel een dag of 3 tot 5 nodig zouden hebben om boven te komen maar 3 van de 5 waren me te snel af die waren vanochtend al druk bezig om boven de aarde te komen en hebben zich inmiddels mooi opgericht, hihi. Nummer vier heeft wel zijn zaadhoes in de bodem achter gelaten maar ligt er momenteel een beetje futloos bij. Misschien dat die zich morgen heeft herpakt. Van het vijfde zaadje is nog niks te bekennen. Ik had die 5 zaden, samen met een paar bananen, voor twee weken te rusten gelegd met de gedachte om ze aan het door de bananen uitgewasemde ethyleen bloot te stellen om zo de kans op vrouwtjes te vergroten. Of het daadwerkelijk iets uitmaakt valt nog te bezien. Dit is voor mij ook pas de eerste keer dat ik deze techniek toepas. Door het vocht wat deze bananen ook uitwasemen was de lv bij die zaden redelijk hoog. Ik denk dat het rappe ontkiemen te maken heeft met het feit dat ze reeds vocht opgenomen hadden tijdens de bananencure.

    P1040497.jpgHet was de bedoeling om dit wiekend op me gemak plaats te maken en de tent rustig te installeren maar omdat ze me zo snel bovenkwamen moest alles dus even hals over kop. Vanmiddag eens flink puin geruimd in de kamer waar de tent staat en het hele zaakje opgebouwd. We gaan van start met de "No Mercy" spullen in een DR 100 (1m x 1m x 2m) Niet nieuw, en de tent had door een ongelukje van de vorige eigenaar een paar flinke scheuren in het dak opgelopen. Deze waren wel weer dicht ge-duc-taped, maar de tape was inmiddels uitgedroogd en liet los. na wat pulkwerk en schoonmaakwerk eerst geprobeerd om het opnieuw te plakken maar de tape die ik hier had was niet echt de beste. Toen Viel me oog op het grondzeil wat bij de tent hoort en bedacht me dat die ook gewoon over de bovenkant getrokken kan worden, hihi en dat lukte ook net. Probleem van de scheuren en gaten in het dak opgelost.

    Verder met de afzuiging. Omdat er uiteindelijk 600 wat in komt te hangen ga ik afzuigen met een 500 m3/h torin afzuiging in een geluidsgeisoleerde box. Ook deze keer blaas ik door de 500m3 filter uit en zuig er niet door af. De filter en afzuiger staan dus buiten de tent. Dit vanwege ruimtebesparing binnen in de tent.

    P1040499.jpgMomenteel brand er een 250 wat HPI bulp boven de kiempjes. later in de kweek stappen we over op 400 wat HPS en uiteindelijk op 600 wat HPS. Deze worden dan aangestuurd door een dimbare 600wat Lumatec EVSA. Verder staat er in de tent nog een luchtbevochtiger te pruttelen en wil ik nog een verwarming ophangen om de nachten wat aangenamer te maken. Door het gehaast opzetten van de tent ben ik momenteel niet meer toegekomen om de tenten aan elkaar te linken zodat ze van elkaars warmte gebruik kunnen maken in de nachten. Ook een vloerverwarming voor warme voeten ontbreekt nog momenteel maar het is wel de bedoeling dat die er nog gaat komen. Dit zal echter de komende weken pas met stukjes en beetjes gerealiseerd gaan worden. Vooralsnog moeten ze met het huidige maar even genoegen nemen.

    Ik heb de potten met wat bacterial van "No Mercy" ingewaterd. Ik ben van plan om mijn water niet te gaan afzuren en het geheel op het bodemleven aan te laten komen. Momenteel staan ze in 15cm x 15cm x 20 cm (euhm even denken dat is een dikke 2 liter als ik me niet vergis, ze zijn iets taps en niet geheel tot boven gevuld).

    Over het lichtschema ben ik nog niet helemaal uit. Momenteel brand de lamp gewoon 24/0 om de laatkomer (als die nog kiemt) niet in het donker boven te laten komen. Morgen beslis ik denk ik wat het lichtregiem uiteindelijk gaat worden. Of gewoon meteen op 12/12 (met 1 dag gesmokkeld te hebben) Of ik groei toch iets voor en ga dan vlug op 12/12. Misschien doe ik wel beide, 5 met iets voorgroei en leg ik er nog te kiemen die dan meteen van 12/12 af mee met de oudere zusjes mogen meegroeien. Zo zou ik het wel mooi kunnen vergelijken wat de verschillen zijn qua bouw en ontwikkeling van de planten. Hmm zal er nog eens over denken.


    Last edited by monty; 21 March 2012, 20:41.

    #2
    Re: Monty show's "No Mercy"

    eerste!!! succes he ouwe

    Comment


      #3
      Re: Monty show's "No Mercy"

      jo jo succes met de kleintjes op naar weer een mooie draai

      is dit een nieuw tentje of heb je de andere leeg gehaald?????
      Mocht ik door de wiet bezwijken, mocht ik door de hasj vergaan,
      laat dan op mijn grafsteen schrijven: "Ik was te stoned om op te staan''

      Comment


        #4
        Re: Monty show's "No Mercy"

        Succes he monty met de contest!!!!!!

        Maar zet je er maar 4 neer joh????

        Grtz

        Edit: ik had verkeerd gelezen.....
        Last edited by THC Dude; 14 January 2012, 07:47.

        Comment


          #5
          Re: Monty show's "No Mercy"

          go go monty ik volg zeeeeeeeeker man

          Comment


            #6
            Re: Monty show's "No Mercy"

            Oorspronkelijk geplaatst door Gonzo View Post
            jo jo succes met de kleintjes op naar weer een mooie draai

            is dit een nieuw tentje of heb je de andere leeg gehaald?????
            Dit is een tweedehands tentje, de Jamaica gaat nog een paar weken duren, kon niet wachten dus er een tent naast gezet.

            Thnks voor de reacties.
            Last edited by monty; 8 February 2012, 04:47.

            Comment


              #7
              Re: Monty Show's "No Mercy"

              Veeeel succes Monty met de No mercy run!

              Comment


                #8
                Re: Monty Show's "No Mercy"

                zo monty ook van start ben benieuwt met die bananen ethyleen experiment van je veel succes met deze ronde

                Comment


                  #9
                  Re: Monty Show's "No Mercy"

                  succes Monty ! -volgstand "aan"--
                  Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

                  Comment


                    #10
                    Re: Monty Show's "No Mercy"

                    kijk , nu wordt de strijd al wat intersanter.

                    succes monty, en hopelijk schiet dat bodemleven snel in gang

                    Comment


                      #11
                      Re: Monty Show's "No Mercy"

                      Deze Monty show moet ik natuurlijk wel volgen ,het begint al met wat leerzame experimentjes met bananen !

                      Succes Monty
                      Led's grow !

                      Comment


                        #12
                        Re: Monty Show's "No Mercy"

                        P1040147.jpgBehandelen van cannabis zaad met ethyleen gas zorgt ervoor dat de kans op meer vrouwelijke planten verhoogt met ongeveer 50% (volgens sommigen zelfs 100%). Ethyleen word geproduceerd door verschillende planten (bv. bananen, komkommers en meloenen), en deze kunnen op een gemakkelijke manier gebruikt worden om cannabiszaad te behandelen.

                        Gebruikswijze:

                        Ongeveer 2 weken voor je van plan bent om je zaadjes te ontkiemen, steek ze in een papierzak of envelop en steek deze in een plastiek zak samen met de bananenschillen van een nog rijpende banaan of komkommer. Vervang de schillen om de paar dagen samen met de papieren zak zodat je schimmel voorkomt.

                        http://www.rexresearch.com/hhusb/hh4bot.htm

                        "Treatment of hempseed with ethylene gas will increase the resulting number of female plants by about 50%. Ethylene is produced by certain plants (i.e., bananas, cucumbers and melons), and these can be used to treat hempseed in a simple manner. About two weeks before you plan to sprout the seeds, place them in a paper bag or envelope and put that in a plastic bag with the peels of a ripening banana or cucumber. Replace the peels after a couple of days, and change the bags to prevent mold.
                        Hempseed can be feminized while they are forming on the plant. Fruit peels are spread around the area for two weeks before the plants enter the flowering phase. Remove the skins when the plants begin to flower. Otherwise, treatment with Etephon will accomplish the same effect."
                        Last edited by monty; 8 February 2012, 05:04.

                        Comment


                          #13
                          Re: Monty Show's "No Mercy"

                          Maf van die bananen, , veel succes met de wedstrijd monty!

                          Comment


                            #14
                            Re: Monty Show's "No Mercy"

                            Hey Monty , ziet er netjes en intressant uit Suc6 met je ronde ga je zeker volgen Gr. B

                            Comment


                              #15
                              Re: Monty Show's "No Mercy"

                              hoplaa weer ene vertrokken, mooi zoals altiijd.

                              succes monty

                              Comment

                              Bezig...
                              X