Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:

Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Weedo in de poop

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Weedo in de poop

Korting op 420shop
    Beste el Kwekerinos,

Zoals jullie kunnen zien in de onderstaande foto's gaat er iets niet goed. Ik vermoed een voedingstekort, te veel water of beide.
    Ook heb ik de bladprobleemoplosser vaker doorgenomen, maar ik kan niks met zekerheid concluderen. Daarom hoop ik dat jullie me verder kunnen helpen hiermee.
    Ik zal wat meer vertellen wat ik heb gedaan.

'T zijn 4x autoflower ak47 welke ~4 weken geleden gezaaid zijn in gewonde potgrond. Dit was echter niet mijn plan; ik heb ze zo gekregen van mijn eigenwijze buurman.
    Ze staan nu precies 3 weken onder een HPI @ 18/6. Toen heb ik ze ook meteen verpot in de Biobizz Allmix.
    Ik heb ze elke dag water (~200-300ml) gegeven met wortelstimulator en voor de rest geen voeding.
    Laatste keer dat ik ze water gaf was 4 dagen terug.

Overigens zijn er bij 't plantje op de eerste foto al de eerste bloeiverschijnselen te zien.......met een loupe
    Maar wat gaat er fout?

IMG_20120409_164431.jpgIMG_20120409_164445.jpgIMG_20120409_164459.jpgIMG_20120409_164508.jpg
    Last edited by WeedoHolic; 9 April 2012, 20:23.
    Ik ben een Weed-O-Holic, noem me Weedovic.
    Je denk wattun mafkees maar 't boeit me niets

Re: Weedo in de poop

Lamp te laag misschien?

Comment

pH en lage LV
      In a democracy you are allowed to say whatever you think but if it's smart thats the second.

Comment

Ik zeg teveel water. Heb ik ook wel s last van..

Comment

@ Ayrton S: Dat was mijn allereerste reactie ook, dus ik had toen de rolmaat erbij gepakt. De afstand is ongeveer 40cm, bij 't gebruik van een 400watt lamp.

@ mito: LV is rond de 40%. Afzuren doe ik niet. Ik had begrepen dat dat niet noodzakelijk is bij gebruik van Biobizz aarde/voeding.
          Maar misschien kan ik beter wel gaan afzuren. Want hoe meer parameters je op orde hebt des de groter de kans op een geslaagde kweek.

@fl13r: Aan te veel water heb ik ook gedacht, maar dat is vanaf vandaag uitgesloten. Weedo heeft een tensiometer in zijn crib gehaald

Deze > http://www.koopzaden.nl/Product/Sens...ter-digitaal-/
          'T apparaat is een stuk goedkoper dan die van Blumat en co, en 't leest direkt de vochtigheid in de grond. Binnen 4-6 seconden, woohoo

Comment

Die tent al eerder gebruikt? Er zijn zogenaamde ; giftenten' in omloop die desastreus uitpakken voor je planten.

Lamp te laag lijkt me niet, je ziet bij meerdere planten verbranding op lagere delen en niet op hogere. Als die te laag hangt zie je duidelijk effect op de delen dichtbij de lamp.
            Hier en daar zie ik wel blad met de randjes omhoog krullen, wat kan wijzen op hoge EC en temp, lage LV. Van teveel water krijg je niet zulke necrose?
            Hoe warm is het in je tentje?

Comment

Neuh, denk dat 't met de tent wel OK zit. 'T is een Dark-StreetII 120cm2, ik gebruik 'm voor het eerst en ik ruik geen verdachte zaken. Het is ook meteen mijn eerste kweek.

De EC kan ik helaas niet meten, heb geen EC-meter.
              En als ik die eventueel zal halen, dan moet ik er 1 hebben welke de EC in de grond meet, nietwaar?

De temperatuur houd ik rond de 25-27 graden, met lamp uit rond de 21-22 graden.
              LV ~40%.

Comment

Uhhhhhh...........anyone?
                Op de chat hebben jullie anders wel altijd veel te vertellen

Comment

Naja die giftenten ruik je niet hoor , en ze worden vaak onder bekende namen verkocht.
                  Je kan mailtje sturen naar fabrikant om uit te sluiten, weet je het tenminste echt zeker.

EC van de grond meet je door er gedemineraliseerd water aan toe te voegen.. ;p

Allmix wat na 3 weken al zulke tekorten geeft? Het kan stikstoftekort zijn maar ergens wil een tekort er bij mij niet in... Hoe groot zijn die potten?

Comment

Een mailtje naar de fabrikant, om te vragen of ze giftenten verkopen ?
                    Dan kun je misschien beter wat fora afstruinen en zien of er meer problemen mee zijn.
                    Wij van WC-eend adviseren WC-eend.

Het lijkt erop of ze erg warm gestaan hebben, of idd iets met de lucht.
                    Waar komt je inblaas vandaan ?
                    Ligt er zeil op de vloer misschien, of pas geverfd, of iets gelijmd in huis ?
                    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Ehehehe nah, ik ga Secret Jardin niet opbellen. Elke fabrikant heeft 't verstand van een WC-eend als 't aankomt op het objectief beoordelen van hun product

Wie weet QnQ.
                      Pas de laatste week heb ik de temperatuur goed onder controle. Met lamp aan is het hooguit 27graden, en daar houdt ik me heilig aan vast. Niet hoger.
                      Volgens monty is de ideale temperatuur 26 graden, ik zit streef nu altijd naar 25-27 graden. Op dit moment is het 24.4 met lamp aan. Dat moet goed zijn denk ik.

Al speelt de omgevingstemperatuur hierbij ook een zeer grote rol; nu het warmer word moet je er (Davin dv11T) goed bij blijven. Want die knop voor die thermostaat is niet zo accuraat, bij lange na niet.
                      Weet jij toevallig- of iemand anders- hoe die thermostaat bij die Cli-mate in de praktijk werkt buiten het feit dat ie bijna geen herrie maakt? Moet je dat apparaat ook om de haverklap bijstellen?
                      Ik overweeg namelijk om een Cli-mate in houz te halen.
                      Er is een goedkopere versie te koop; een 7amp versie. > http://www.tuinparts.net/categories/...tiecontroller/

De weken hiervoor was ik aan 't klooien en kwam mijn temperatuur ook dikwijls boven de 28graden, soms wel 30+. Hoeveel tijd dat is geweest weet ik niet, maar vast wel een aantal uren vermoed ik.
                      Zonder dat ik het zelf door heb, is spartaans de temperatuur beheren het enige wat ik ondertussen onbewust heb veranderd.
                      En het water geven. Dat doe ik nu wat minder, op fl13r zijn advies. Hoe de waarden hiervoor waren weet ik niet, de tensiometer heb ik pas bezit en de waardes zijn nu OK.
                      Op zich staan ze (ak47) er ook prima bij, ze zijn aardig opgeschoten, staan al in de bloei en gaan hard. Heb ook wat Lemon Skunk staan en een paar onbekende zaden welke ik 'Mistah' noem
                      Ik zal morgenavond als hun volgende dagcyclus begint wel een paar foto's maken & posten.

Een inblaasventilator heb ik niet, maar heb een boxafzuiger op jouw advies gehaald. Eentje van 750m3, heel tevreden over; dat apparaat hoor je bijna niet
                      Wel heb ik de slang van de inblaas bij een half-open raam hangen. Ik weet dat dat niet ideaal is.
                      Maar ik kan moeilijk een zilverkleurige slang met isolatie uit mijn raam laten hangen, dat word een beetje verdacht bij een drukke flat en omgeving.
                      Verder is er wel genoeg airflow in de tent met de Davin op ongeveer 30%-40%. Had ff door een kiertje gegluurd en de bladeren van de plantjes bewegen.
                      Dus ik neem aan dat er genoeg zuurstof wordt ververst.
                      Overigens staan alle planten sinds de 13e op 12/12.
                      Last edited by WeedoHolic; 14 April 2012, 02:00.

Comment

Nee sukkel, de fabrikant Secret Jardin bellen/mailen om te vragen of "Winkel X" zijn produkten verkoopt.
                        De echte SJ tenten is namelijk niks mis mee, er zijn echter ook fake tenten van.

Struin jij de fora maar af..

---------- Post added at 12:21 ---------- Previous post was at 12:19 ----------

@topicstarter:

Dommie, als er 1 WC eend begint te kwaken volgen er meer?

SJ is prima tent. Er zijn echter namaak tenten in omloop. Zie hierboven, succes verder.

Comment

Ehehehehe die Buizerd, prima poster voor mijn lachspieren

Nee, ik had evenals QnQ je dan verkeerd begrepen.
                          Ik heb die tent bij Eugrowshop besteld, en ik ga d'r vanuit dat die knakkers geen meuk verkopen. Al weet ik dat natuurlijk niet zeker.
                          De rest staat er ook niet zo geel bij, eigenlijk wel mooi. Heb er ook nog Spaanse peper- een paprikaplant in staan.
                          Ik zal later als hun dag begint een paar foto's schieten

Offtopic: Wel indrukwekkend zo'n HPS/HPI in de praktijk.

Comment

P1020796.jpgP1020797.jpg

Comment

Al met al kan ik nu na lange tijd -en vele pogingen (~10)- bevestigen dat de bovenstaande problemen zijn voortgekomen uit mijn vinyl vloer.
                              Daar stond mijn tent op, vinylvloeren schijnen vaker gebruik te maken van zogenaamde 'weekmakers' wat niet ten goed komt voor ons.
                              Sinds deze eruit is gaat 't van een leien dakje.

Ik hoop menig kweker hiervan bewust te maken, beter nog; ik roep hierbij de admins op om een sticky te maken omtrent weekmakers.
                              Want keer op keer op je bek gaan en telkens het probleem ergens anders (PH, grond, lucht, wateren, voeding) zoeken maakt je uiteindelijk best hopeloos.
                              'T heeft mij ruim 9 maanden gekost om 't probleem op te lossen.
                              Dit is echt sireuze shit.
                              Je kan als admins wel sticky's maken over voeding, wateren, hoe je een zaadje moet planten, grond, EC en nog vele dingen meer.
                              Maar als je met weekmakers zit kan je doen wat je wil, vroeg op je bek gaan (week2-3) doe je sowieso.

Comment

Bezig...
                              X