Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

vlrs' Buitenkweek 5 Verschillende Soorten - The Frisian Grower

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

vlrs' Buitenkweek 5 Verschillende Soorten - The Frisian Grower

Korting op 420shop
    vlrs' The Frisian Grower.

Hallo allemaal,

Ik ben vlrs en welkom in mijn kweekverslag.
    Naast dit buitenkweek verslag doe ik ook nog mee aan de Alien Contest, in dat kweekverslag heb ik 3 Outdoor Grapefruit staan. Wil je hier meer informatie over en lijkt het je leuk om dat kweekverslag ook te volgen? Klik dan hier: http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...n-Contest-vlrs

Dan gaan we nu weer over naar dit kweekverslag, dit is samen met de Alien contest mijn aller eerste buitenkweek dus tips e.d. zijn welkom.
    Zoals in de titel staat ga ik 5 verschillende soorten kweken zoals het er nu voorstaat, dit zouden er nog meer kunnen worden omdat ik er misschien nog een aantal autoflowers bij zou willen zetten.

De soortjes die ik ga kweken:

pD 46, ik heb zaden van Vale gekregen. Ik heb niet zoveel informatie over deze soort behalve dat het een semi-autoflower is. Een vroegbloeier dus. Ik ga hier 2/3 van zetten.

Danish Duck, een soortje uit Vale zijn keuken, Danish Gold x Duckfoot x Lowsnow F1, voor het meest indica, geslachtsvertoning in Juli en oogstklaar in eind September, begin Oktober. Ik ga hier ook 2/3 van zetten.

Frisian Floris F1, Ik heb in mijn eerste kweek een Auto AK47 met een Royal Frisial gekruist. Deze kruising was nog niet gemaakt, het resultaat: Frisian Floris F1. Zoals ik van LR2 heb gehoord is hij pas bij F6 officieel dus eigenlijk is het gewoon AK47 x Royal Frisian, maar stiekem noem ik haar al Frisian Floris. Ik ga hier 4 van zetten.

Eroc x Danish Passion x Deep Chunk x Arne x Cheesy Royal Danish Erdpurt, een lange naam, ook hierover weet ik niet veel behalve dat het ook een deense soort is, volgens de verkoper van de zaden zou de plant 2,5 meter hoog worden met een lekkere smaak. 6 Euro voor 10 zaden dus ik dacht doen. Ik zie wel wat het resultaat is, waarschijnlijk zal het wel een mooie boom worden als de verkoper eerlijk is geweest. Ik ga hier 4 van zetten.

Early Bud x Afghan, Ik heb met LR2 zaden geruild en ben zo dus aan de Early Bud x Afghan gekomen. De Early Bud of de Afghan zou door stress de ander hebben bevrucht en dus zouden de zaden feminized zijn of in ieder geval een erg hoge kans op een vrouwelijke plant. Ik 3/4 van zetten en ga van tenminste 1 hasj maken.

Ik gebruik dus op de Early Bud x Afghan na regulier zaad, de mannetjes haal ik er tussen uit dus het lijkt nu misschien alsof mijn hele tuin vol staat maar dat zal wel meevallen ookal zijn het nog steeds wel meer dan toegestaan.

Potten of volle grond?
    Ik ga in beide kweken, maar vooral in de volle grond. Ik heb de ruimte dus het is mogelijk om er wietbomen van te maken maar ik ga ook een aantal in potten zetten, ik heb nog niet besloten welke ik waar ga zetten en hoe en wat. In de volle grond zit hier in Friesland klei, ik ga dus in de klei kweken maar voor de potten zal ik speciale aarde halen.

Begin mei ga ik de zaden ontkiemen en ga ik officieel beginnen, ik ben nu stiekem ook al een Eroc x Danish Passion x Deep Chunk x Arne x Cheesy Royal Danish Erdpurt zaadje aan het ontkiemen en zet deze eerst voor het raam. Het leek me ook wel grappig om alle plantjes allemaal een andere naam te geven, dus als je nog suggesties hebt voor namen laat het me weten!

Dit was het eerst, ik zal deze post later wel meer opmaken en misschien nog meer informatie aan jullie geven maar zo is het eerst genoeg.

Ik wens jullie allemaal een mooie zomer toe en hopen op mooi weer.

Peace,

vlrs.
    Last edited by vlrs; 17 April 2012, 16:30.
    Mijn joints verzekeren tegen brandschade.

Re: vlrs' Buitenkweek 5 Verschillende Soorten - The Frisian Grower

veel succes leuk om te lezen en nog mooie soortjes als je dan ook nog frisain klei hebt kan het niet meer mis gaan hoop op een mooie zomer

Comment

Bedankt en was er vergeten bij te zetten dat ze inderdaad in de friese klei grond gaan.

Comment

Succes!
        Poepzak 2015 - Amnesia, AK47, Red Purps, Auto Bubble & Sweet Mango Autoflower

Comment

Klinkt allemaal veelbelovend!
          Succes!
          Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
          Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

Comment

Even een update-je, ik ga waarschijnlijk aankomend weekend beginnen als het weer dan een beetje meezit in het hoge noorden. Ik zet er trouwens ook nog een paar feminized autoflowers bij:
            1 Amnesia Autofem
            1 Blueberry Autofem
            1 Mazar Autofem
            1 Ak47 Autofem

Gewoon omdat het kan en omdat ik dan eerder van mijn eigen oogst kan genieten.

De zaden komen trouwens van www.Growerschoice.nl, een mooie site met (mijn mening) goedkope zaden. Aardige eigenaar, had een klein probleempje en was gelijk al opgelost. Geen gezeik, goede service, snel antwoord en kreeg ook nog een leuk extra'tje.

Comment

pD46 is potmix dcf x (Duckfoot x low snow f1)
              (wordt paars bij kou, overeenkomstig met de DD qua bloeien e.d.)

Succes op de Friesche klei

Comment

vlrs! Hoe gaat het kerel? Kunnen we een update verwachten?
                Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

Comment

Hey, een neef van mij was laatst bij ons aan het bqq'en en had de planten gezien. Hij werkt bij de politie en ik moest de planten van hem wegdoen. Ik heb alle planten op een Frisian Floris F1, een Afghan x Earlybud, een autofem ak47, een autofem mazar en een autofem amnesia. De autoflowers gaan heel lekker maar met de Frisian Floris ben ik in de war geraakt met de 3 outdoor grapefruits van m'n alien contest. De Afghan x Earlybud is erg klein omdat m'n vriend die eerst ook had en in een te klein potje heeft gedaan. Deze heb ik getopt als experimentje. (1e x toppen). Ik heb momenteel alleen foto's van de autoflowers op deze laptop staan.

20120630_180049.jpg

Dit is de autofem mazar:
                  20120630_180102.jpg20120630_180106.jpg

Dit is de autofem ak47:
                  20120630_180111.jpg20120630_180119.jpg

Dit is de autofem amnesia:
                  20120630_180129.jpg20120630_180133.jpg

Heb even geen zin om nu naar buiten te gaan en budshots te gaan maken. Dit komen later, ze ruiken heeel erg lekker en gaan heel mooi vind ik zelf.

Comment

je planten gaan lkkr je gaat ze tog neit weg doen als die neef van je dat zeg :O

waar bemoeit hij zig mee joh

Comment

Hij werkt bij de politie en hij was wel serieus, m'n ouders vonden het ook niet fijn meer dan 5 planten. Heb er nu ook 8 staan maar ik woon nog thuis he .
                      Lekker thuis grote tuin, liever dat dan een studentenkamertje waar je niet kan kweken.

Comment

Bezig...
                      X