Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

2x Onbekend, 1x Amnesia en 1x Royal Dwarf Autoflower

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

2x Onbekend, 1x Amnesia en 1x Royal Dwarf Autoflower

Korting op 420shop
    Hallo allemaal, gezien mijn avonturen van de afgelopen weken als onervaren kweker wil ik toch maar eens een mooi verslagje gaan maken. Ook met oog op de plannen om straks buiten de zomer autoflowering dwarfs voor het raam te kweken.

Het begon allemaal zo'n 2.5 maand geleden met 2 stekken van onbekende soort, het zou een soort buiten-pp moeten zijn. De eerste 2 maanden verliepen eigenlijk meer dan perfect (leek). Ik had gewoon een zak aarde bij de lokale growshop gehaald voor 5 euro, en de stekken met wat wortelstimulator geplant. Na 2 maanden begonnen de problemen dus, ik had spint geconstateerd en na wat research meteen masai van bayer besteld. Tot dit binnen was hebben we de planten 1x per dag ingespoten met een oplossing van water en een beetje dreft. Later begonnen met Masai wat in eerste instantie leek te helpen maar later toch weer beestjes gezien. Na 6 dagen hebben we opnieuw met masai ingespoten (wat te vroeg bleek te zijn). In de tussentijd waren de blaadjes aan de randen een beetje verbrand, waarschijnlijk omdat we niet genoeg buiten zonuren hebben gespoten.

Dit is het moment waarop ik heb besloten de planten wat extra's te geven om er bovenop te komen. Ze zijn in grotere bakken gegaan met hydrokorrels onderin en ik ben gaan beginnen met voeding van Canna. Dit krijgen ze nu iedere keer met het water mee aangezien de grond nu al voedingsarm is.

De komende week waren de planten zichtbaar aan het verbeteren tot ik vorige week een beetje schrok van toch weer behoorlijk wat spint. Ik heb op deze planten nog nimmer grote nestjes aangetroffen maar nu waren er toch op een aantal bladeren behoorlijk wat spint te tellen. Dus nog maar een keer gaan spuiten met Masai (Zo'n anderhalve week na de vorige keer dus).

Tot mijn grote verbazing zag ik vervolgens een dag later alweer wat spintjes rondparaderen op mijn mooie blaadjes en toen heb ik besloten om alles in de strijd te gaan gooien, de boel zo onaantrekkelijk mogelijk te maken voor die hufters. De planten heb ik helemaal ingespoten met een mengsel van knoflookwater (opgelost), zachte zeep en gewone water, de knoflook welke ik uit het water heb gezeefd verspreid over de bodem en er groeit zelfs een teentje knoflook in de zelfde aarde. Ik ben wat Lavendelplanten neer gaan zetten en ook een luchtbevochtiger is onderweg (spint schijnt niet van een hoge luchtvochtigheid te houden). Ook ga ik me nog verdiepen in het gebruik van Neemolie en ga ik kijken of Plant Vitality Plus misschien toch de spint uit kan roeien.

Morgen ga ik een rondje growshops maken om e.e.a. aan te schaffen hiervoor.

En dan vergeet ik nog bijna mn nieuwkomer, het eerste Royal Dwarf (autoflowering) zaadje is geplant en bij succes gaan er nog vele volgen. Voor mij zou het ideaal zijn met kleine plantjes in mijn kleine huisje, deze wil ik dan het hele jaar door voor het raam gaan kweken om mezelf zo onafhankelijk van die dure coffeeshops te maken. De bijgevoegde foto is van vandaag en het plantje is nu 5 dagen oud ongeveer.

De planten staan bij mij dus allemaal voor het raam omdat ik in een klein prut flatje woon en er amper bruikbare zon op het balkon komt, voor het raam hebben ze van 12 tot zonsondergang prachtige zon. Alleen wordt het daarom ook wel eens wat te warm in de vensterbank (tot nu toe bij goede zon zo'n 35 graden).
    Mochten de royal dwars in de winter toch tegen gaan vallen en geen rendement geven overweeg ik alsnog een kweekkastje in elkaar te klussen hoewel ik prefereer om alles binnen de lijntjes van de wetgeving te houden.

(De plant die wel op foto staat maar mist in mijn verhaal is een amnesia stek die behoorlijk geleden heeft gehad in die slechte periode, ik verwacht niet dat er nog veel af komt maar ik hou em erbij als bonus.)

Foto's van anderhalve week geleden:
    W7.jpgW6.jpgW4.jpg

Foto's van nu:
    IMGP7276.jpgIMGP7274.jpgIMGP7272.jpgIMGP7271.jpgIMGP7269.jpgIMGP7267.jpg
    Attached Files

Re: 2x Onbekend, 1x Amnesia en 1x Royal Dwarf Autoflower

Is dat je buikdans-jurkje, op foto 11 links ?
    Mooie plant, voor de vensterbank.

(als je huurt, dan zit je al buiten de lijntjes van de wetgeving denk ik)
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Zo, vanochtend weer op verschillende bladeren spintjes aangetroffen en meteen aan de slag gegaan zodat de planten nog minimaal 2 uur konden drogen voordat de zon erop komt. Spons gepakt, deze telkens natgemaakt en uitgeknepen in een oplossing van zachte zeep, en zo ben ik dan zoveel mogelijk blaadjes afgegaan waar spint op zat. Ook meteen weer wat slechte bladeren weggehaald aangezien die naar binnen gekrulde bladeren een ideale nestholte voor die hufters lijkt te zijn. Dwarfje staat er fier bij aan het einde van de dag zal ik (na veel zon hopelijk) nog ff een fotootje plaatsen van zijn voortgang.

Haha ja dat jurkje is van vriendinlief maar die heb ik nooit zien buikdansen hoor Plantjes doen het best aardig voor de eerste keer en na alle problemen, ik ben wel content al blijf ik enorm op mn hoede met die spint in de bloeiperiode. Ik heb het idee dat ik de populatie goed in toom kan houden (moet er redelijk naar zoeken) dus dat moet ik dan maar zo houden. Vandaag ga ik naar de growshop voor wat algemene attributen en andere middelen tegen spint. PvP/CannaCare, vergrootglas, fan voor in aankomende zelfgemaakte droogkast, snoeischaar, even kijken voor producten als dislike (afweer, preventief tegen spint) en stekpoeder voor in de toekomst eventueel.
      Btw ik heb een koophuis(je), maar bedankt voor het meedenken
      Last edited by Laidback Luke; 25 June 2012, 11:36.

Comment

IMGP7285.jpgIMGP7286.jpgIMGP7287.jpgIMGP7288.jpgIMGP7295.jpg

Btw ik wil de dwarf straks meteen in een vrij grote pot gaan zetten en haar daarin laten, maar zou ik er goed aan doen hier nog een week mee te wachten?

Comment

Alvast zitten doktoren voor de kweekkast die ik wil gaan maken. Beetje apart idee maar ik hou er wel van om lekker te knutselen (ben beter met hout dan met paint) en ik denk dat het droogproces wel goed zit zo. Ik moet dan alleen zorgen dat de aanvoer lucht droog genoeg is. De kast gaat aan de voorkant open en dan zal daar de deur (of noem het een luik) met luchtdichte strips en snelsluitslotjes opgezet worden. Tips natuurlijk welkom.

Droogkastje.jpg
          Last edited by Laidback Luke; 27 June 2012, 18:31. Reden: verduidelijking vwb deur

Comment

En waarom zitten die doktoren voor je kast ?

Maarre...keep in mind, lucht kiest de kortste weg, of die van de minste weerstand.
            Op paint#2 zou je het linker deel weg kunnen laten, en de inlaat aan de onderkant denk ik ?

Comment

Is moeilijk te zien op mijn (vage) tekening maar de middelste plank sluit dus helemaal af en is alleen onderin open, zo moet de lucht wel langs alles komen. Die middelste plank loopt dus door tot de deksel (deksel is dus voorzijde, niet bovenzijde). Linker gedeelte kan iig veel kleiner ik had deze voor het gemak met tekenen precies in het midden gezet maar het "plankengedeelte" mag idd groter. Maar het is dus iig de bedoeling dat de lucht onder de middelste plank door moet.
              Af- of aanzuiging wil ik het liefst niet onderin omdat ik bang ben dat er deeltjes/thc in de filter gaan zitten en ik wil geen verlies vandaar dit idee.
              Last edited by Laidback Luke; 27 June 2012, 18:29.

Comment

Ghehe..oke, het vergt een aangepast inzicht
                Maar die thc gaat sowieso niet in die kast rondspringen, zolang je de toppen maar met rust laat.
                Maar leuk droogkastje, dat werkt prima, heb zoiets al vaker gezien.
                Nou eerst maar eens zorgen dat er iets komt om te drogen
                Succes.

Comment

Dat sowieso ja maar ach een droogkastje is nooit weg. Ook al lukt het pas over een jaar om fatsoenlijk te oogsten, oogsten ga ik Desnoods moet ik er ook nog een kweekkast bijbouwen

BTW even grote complimenten voor jouw eigen verslag van de winterkweek alsmede de planten met bijbehorende oogst. Gister heb ik in een adem alle pagina's van jouw verslag doorgelezen en dit is voor mij een enorme inspirator. OK, ik heb niet de middelen en ruimte om zoiets neer te zetten maar mijn respect is groot.

Ik maak later vanavond nog even een verslag van gisteren. Ben flink in de weer geweest met (helaas) nog niet het gewenste effect. De Dwarf groeit ondertussen gestaag door, weet iemand vanaf welke grootte een plantje vatbaar is voor spint?

Btw ook nog bedankt voor jouw aanhoudende feedback op mijn draadje, doet me goed.
                  Last edited by Laidback Luke; 28 June 2012, 18:43.

Comment

lekkernaardezontoe.jpg

Vandaag:
                    Plant 1 (incl knoflookplantje):
                    KnofplantL.jpgPlantL.jpgPlantLtegenraam.jpgSfeer1plantL.jpgSfeerplantL.jpg

Plant 2 (ook met knoflookplantje):
                    KnofXL.jpgPlantXL.jpgRommeligXL.jpgSfeerplantXL.jpgSfeerXL.jpgTotaalXL.jpgXLbeetjestuk.jpgXLtegenraam.jpg
                    Arm Amneesje:
                    Armeamnees.jpg

Comment

Vergeet ik nog bijna mn Dwergje
                      Dwarf.jpg

En nog 2 foto's van het Arme Amneesje:
                      Armeamnees2.jpgArmeamnees3.jpg

Comment

he wat een mooie planten staan die gewoon voor het raam?!
                        Poepzak 2015 - Amnesia, AK47, Red Purps, Auto Bubble & Sweet Mango Autoflower

Comment

Ja klopt in de openingspost zie je de setup vrij goed. De grote 2 zijn nu zo'n 2.5 a 3 maanden oud en doen het ondanks de spint vrij goed

Comment

dat gaat wel heel goed voor het raam man dat heb ik nog nooit gezien zo
                            Poepzak 2015 - Amnesia, AK47, Red Purps, Auto Bubble & Sweet Mango Autoflower

Comment

Bedankt man Ze krijgen gewoon behoorlijk veel zon bij dat raam, van 12:00 tot de zon onder gaat staat de zon (als die schijnt) er gewoon vol op. Mijn balkon is aan de andere kant van mijn appartementje en daar krijgen ze gewoon veel minder zon, tot 12.00 dus maar. Tot ze een maand oud waren heb ik ze elke dag verplaatst rond het middaguur van achter naar voren om zo zoveel mogelijk zon te geven, maar daar zijn ze nu te zwaar voor

Comment

Bezig...
                              X