Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Autoflower: 5x Northern Light, 1X RoyalAK, 1x Cheese, 1x Sweet mango, 1x Haze, 600W, DS100

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Autoflower: 5x Northern Light, 1X RoyalAK, 1x Cheese, 1x Sweet mango, 1x Haze, 600W, DS100

Korting op 420shop
    Hallo allemaal,

Sinds gisteren begonnen met mijn eerste kweek

Setup:

- Tent DS 100

- Lumatek 600W (klik) + Diamond reflector (klik) + sylvania 600 watt grolux

- Fancontrol + thermostaat (klik)

- Afzuiging (495 m3/h)

- Koolstoffilter

- Ventilator

- Digitaal weerstation (LV en temp)

- Potgrond (aveve)

- Voeding: BAC bio groei

- Potten (25cm)

Zaadjes:

Aan het ontkiemen op vochtige watten:

5x Northern Light Automatic

1x Royal AK Automatic:

Vraagjes:

- Ik snap niet zo goed ik ik de thermostaat- en afzuigcontroller moet instellen. De thermostaat stel ik in op 28 graden, maar hoe weet ik op hoeveel % ik de afzuiging moet zetten?

- Zijn mijn potten voldoende groot (25cm)?

- Eens de zaadjes ontkiemt zijn, mag ik deze dan meteen in de grote potten planten?

- Volgens de gegevens van RQS zou de Northern Light Automatic een 100-200 gram per plant opbrengen, klopt dit ongeveer ?
    Last edited by stijnd; 7 November 2012, 12:24.

Re: 5x Northern Light Automatic, 1X Royal AK Automatic, 600W, DS100

100 tot 200 gram kan in de beste omstandigheden, reken maar op de helft dan ben je goed bezig. Ziet er goed uit, 11 liter potten moet genoeg zijn.
    Ik doe mijn zaadjes gelijk in 11 liter potten. Zie mijn "kweekverslag 4x big bang autoflower (low budget)"
    sucses.

Keep On Smoking!!!

Comment

De AK47 ondertussen gepland, Northern light moet nog ontkiemen.
      Voorlopig staat de thermostaat op 28 graden, de ligt op de pot zoals je kan zien op de foto. Fan staat ingesteld op 50%.
      De afzuiging moet wel heel hard draaien, waardoor de tent zichzelf precies vacuum trekt. Is dit erg?

Last edited by stijnd; 7 November 2012, 16:25.

Comment

het is erg simpel
        je stelt je fan zo in dat ie niet gaat brommen en de temp boven de 18 graden blijft
        liefst ook nog zo dat ie niet gaat brommen
        dan ben je goed bezig !

ps succes deze ronde !
        Het leven van een wietkweker gaat niet over rozen

Comment

Vandaag de andere 5 zaadjes ook planten !

Nu is er wel een probleempje met de afzuiging, deze moet namelijk veel te hard draaien.
          Hoe krijg ik de temperatuur in de tent naar beneden? Een extra ventilator zetten lijkt me niet echt nuttig aangezien deze de warme lucht aanwezig in de tent gewoon rond blaast en dus niet echt afkoelt?
          Last edited by stijnd; 8 November 2012, 18:45.

Comment

Foto 1:

Foto 2:

Foto 3

De tent in zijn geheel:

Comment

Ik zit met een dilemma, twijfel om nog meer plantjes in de tent te zetten OF grotere potten te nemen voor de 6 plantjes nu. Wat is volgens jullie het beste?

De plantjes zijn allemaal mooi ontkiemt en beginnen te groeien, morgen foto's hiervan!

Comment

Daar zijn de meningen verdeeld over, maar aangezien jij om een mening vraagt, ik zou grotere potten nemen

Comment

Welk volume raad je aan ?

Comment

18 liter of iets daar rond je kan ook nog helemaal het hek van de dam laten gaan en hoger gaan, ik zou de gulden middenweg nemen

Comment

Re:5x Northern Light, 1X RoyalAK, 1x Cheese, 1x Sweet mango, 1x Haze (Allemaal AUTO), 600W

Ondertussen beslist dat ik 3 plantjes ga bijzetten, 3 verschillende soortjes: Cheese (http://www.wietzaadjes.nl/shop/chees...to-p-4105.html), Sweet mango (http://www.wietzaadjes.nl/shop/sweet...se-p-3643.html), Haze 2.0 (http://www.wietzaadjes.nl/shop/haze-...to-p-4113.html).

Heb ook 9x de Smart Pot 15,1L besteld en de B.A.C. Pk Booster. Wanneer kan ik best de plantjes die er nu al staan overpotten naar de Smart Pot's ?

Comment

5x Northern Light Automatic, 1X Royal AK Automatic, 600W, DS100

Ook daar zijn de meningen terug verdeeld, de ene verpot ze na 2a3 weken groei met 18uur licht naar 12 en de andere verpot ze na 1a 2 weken en laat ze dan nog een week wortelen in de nieuwe potten voor naar 12/12 te gaan... Goeie keuze zaden in ieder geval, horen er smakelijk uit, veel succes ermee !!

Comment

succes deze ronde

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Smowkie View Post
                            Ook daar zijn de meningen terug verdeeld, de ene verpot ze na 2a3 weken groei met 18uur licht naar 12 en de andere verpot ze na 1a 2 weken en laat ze dan nog een week wortelen in de nieuwe potten voor naar 12/12 te gaan... Goeie keuze zaden in ieder geval, horen er smakelijk uit, veel succes ermee !!
                            Naar 12/12 gaan? Bij autoflowers moet je toch altijd op 18/6 (of eventueel 16/8) blijven?

Comment

5x Northern Light Automatic, 1X Royal AK Automatic, 600W, DS100

Ow had erover gelezen dat het auto's waren... Die kan je inderdaad op 18/6 laten of 16/8 alleen zou ik niet met zekerheid beweren dat ze meer zal opbrengen dan de elektriciteit die je minder zal verbruiken bij12/12 ... Ze kunnen ook op 12/12 dus ... Is wel moeilijk te beoordelen, in feite zou je 2x dezelfde moeten zetten en het alle twee is proberen eh hehehe succes, benieuwd naar je eindresultaat!

Comment

Bezig...
                              X