Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Eerste Micro-Kweekkast gebouwd

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Eerste Micro-Kweekkast gebouwd

    Korting op 420shop
    Hallo allemaal,

    Ik ben redelijk nieuw hier, dit is namelijk m'n eerste post. Maar ik dacht eens lekker met de deur in huis te vallen. Ik ben namelijk al eventjes achter de schermen onderzoek aan het doen, en heb een week geleden besloten om een micro-kweekkast te bouwen. En wonder boven wonder, vandaag heb ik hem (op een paar kleinigheden na) afgekregen! Ik heb natuurlijk voldoende foto materiaal gemaakt en deze discussie dient voornamelijk om ze met jullie te delen .
    Verder zijn extra tips om m'n kast te verbeteren altijd welkom en vragen wil ik zeker beantwoorden

    Afmetingen:
    45x65x140
    Verluchting:
    2x pc fans (1 in, 1 out) kan nog 1 extra out in worden geplaatst.
    Verlichting:
    groei: 6x 18W TL 840 (als ik me niet vergis)
    bloei : 4x 18W TL 827 en 2x 18W TL 840

    TO DO'S:
    - Ik wil nog een koolstoffilter maken/kopen (liefst wou ik zo'n koolpatroon voor in een gasmasker aanschaffen, aangezien dit het goedkoopst is, maar ik vind geen enkele doe-het-zelf zaak die ze verkoopt).
    - Ik wil m'n pc-fans eigenlijk wat stiller laten lopen door wat rubber tussen de wand en de fans te plaatsen, want nu werkt het bouwsel vooral als klankkast.
    - Ik moet nog een soort licht labyrinth maken voor over de fans.
    - En ik moet nog een manier vinden om de deur goed dicht te houden (een magneet slotje lijkt het niet te houden).
    Attached Files
    Fear leads to anger..Anger leads to stress..Stress leads to doobies

    #4
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment


      #5
      Re: Eerste Micro-Kweekkast gebouwd

      Hey man, mooi kastje heb je daar.
      Q was me al voor denk ik maar steek die kabels weg of laat ze langs buiten lopen lijkt me krijg er rillingen van
      Ik probeer zo weinig mogelijk bedrading binnen te steken.
      Inderdaad witte latex verf, maar dit kost wel wat dus...
      nouja in principe als er geen licht doorkomt en temp ong. 24 blijft mag je blij zijn.
      Hou ons op de hoogte!

      ohja trouwens

      2 woorden: Dubbelzijdige Tape

      (of nietjes)
      Last edited by Stickie; 20 November 2012, 07:46. Reden: of nietjes :p

      Comment


        #6
        Re: Eerste Micro-Kweekkast gebouwd

        @QnQ: Ja, die radiatorfolie hadden we toevallig nog liggen dus die keuze was op prijsvlak snel gemaakt.. Bij die koolpatronen dacht ik aan: http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...et-Zelf)/page2
        Fear leads to anger..Anger leads to stress..Stress leads to doobies

        Comment


          #7
          Re: Eerste Micro-Kweekkast gebouwd

          je kan gewoon bij de bouwmarkt van die plaktochtstrips hale verschillende maten nog geen 10tj(alleen die plak van hun plakt niet egt goed dus ff beetj lijm af en toe)

          heb het ook zitten in me kast werkt perfect (ik heb gewoon sloten gepakt voor tuindeuren lkkr stevig ook)maar die had je al geloof ik..

          verders wens ik je suc6

          Comment


            #8
            Re: Eerste Micro-Kweekkast gebouwd

            radiator folie gaat niet tegen de kou helpen je zuigt immers ook af en dan komt er weer koude lucht naar binnen
            deur lichtdicht maken kan idd erg lastig worden ik zet meestal een latje waar hij tegenaan komt en dan houd hij het aardig lichtdicht met de tochtstrip
            Het leven van een wietkweker gaat niet over rozen

            Comment


              #9
              Re: Eerste Micro-Kweekkast gebouwd

              Bedankt voor de tips Beginnerj en AudioSystemRolla! Ik had blijkbaar nog wat van die strips liggen, maar ik moet nog ff kijken of het wel echt nodig als ik m'n tuinslot er op heb gezet. Achteraf gezien is m'n deur toch al best lichtdicht en hij komt in een kelder te staan waar praktisch nooit iemand komt, dus het is niet dat het daar licht is wanneer m'n plantjes rust nodig hebben.

              Net ook wat laten proefdraaien. Na een uurtje of twee zat hij nog maar rond de 22 graden, dus ik neem aan dat dit best schappelijk is. Dit betekent dus alleen wel dat de nachten best koud gaan zijn voor m'n toekomstige plantjes. Een verwarmingselement zal niet meer in m'n kast passen, of er moeten kleine modellen van bestaan. Daarbij weet ik niet hoeveel zo'n ding kost, aangezien ik hier jammergenoeg met een mager studentenbudget moet werken. Enige suggesties?
              Fear leads to anger..Anger leads to stress..Stress leads to doobies

              Comment


                #10
                Re: Eerste Micro-Kweekkast gebouwd

                Sowieso 's nachts de lampen aan, verder misschien een kacheltje in de kelder, of warmere lucht uit een ander vertrek gebruiken voor inblaas in de tent ?

                Warmtekabel kan eventueel in of onder de potten, maar da's pas genoeg als de kelder tijdens lamp uit niet langdurig onder de 15 graden is.
                Tegen die temperatuur gaan ze een stuk langzamer ontwikkelen, ook al hou je de worteltemperatuur op 18 klein nulletje C.
                ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                Comment


                  #11
                  Eerste Micro-Kweekkast gebouwd

                  Zou het misschien helpen als ik een verwarmingselement voor m'n inlaat zet? De kast zou die warmte normaal gezien wel moeten kunnen vasthouden en zo komt er gewoon warmere lucht binnen. Of zit ik nu ergens verkeerd met m'n redenering?

                  Verder heb ik een slotje ineengeflanst en is m'n kast zo goed als klaar. Nog ff wachten op de zaadjes en dan kan ik m'n eerste kweekje starten! ImageUploadedByTapatalk1353514152.487908.jpgImageUploadedByTapatalk1353514171.601925.jpg
                  Fear leads to anger..Anger leads to stress..Stress leads to doobies

                  Comment


                    #12
                    Re: Eerste Micro-Kweekkast gebouwd

                    Vind ik altijd leuk als iemand zelf aan het knutselen gaat ipv kant en klaar te kopen,
                    voor hetgeen wat een klein filtertje kost zou ik de moeite niet doen van het zelf te maken,
                    voor nog geen 30 euro heb je er al.
                    Keep up with that good work!

                    Comment


                      #13
                      Re: Eerste Micro-Kweekkast gebouwd

                      Het grootste probleem dat ik heb met al die spullen kopen uit de growshop, is dat het allemaal uit Nederland komt. Op zich niets op tegen natuurlijk, maar als Belg krijg ik dan meteen verzendkosten van een euro of 7 aan m'n broek gesmeerd. Dat begint wel te tellen als je meerdere aankopen moet doen Ik zie net dat het bij Alien zelfs 15 is
                      Fear leads to anger..Anger leads to stress..Stress leads to doobies

                      Comment


                        #14

                        Comment


                          #15
                          Re: Eerste Micro-Kweekkast gebouwd

                          Thanks voor de tip Ganjax! Na eventjes zoeken heb ik er eentje gevonden met een goeie webshop M'n zaadjes zijn vandaag binnengekomen, dus ik ga me nu ook eens wagen aan een kweekverslagje! http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...269#post325269 Wish me luck!
                          Fear leads to anger..Anger leads to stress..Stress leads to doobies

                          Comment

                          Bezig...
                          X