Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:

Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

wat doet mijn broer verkeerd? ik snap het niet meer :)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

wat doet mijn broer verkeerd? ik snap het niet meer :)

Korting op 420shop
    weet iemand wat mijn broer verkeerd doet ?
    DSC_0042.jpgDSC_0043.jpgDSC_0044.jpgDSC_0047.jpgDSC_0046.jpgDSC_0045.jpg

Re: wat doet mijn broer verkeerd? ik snap het niet meer

Ik zie alleen maar stengels en fluffy topjes. Verstrek wat meer gegevens: welke lamp gebruikt je broer, welke voeding geeft hij, hoe groot zijn de potten, in welk medium staan de planten?

Comment

foto met de lamp uit zou ook beter zijn om naar de bladen te kijken.

Comment

de planten worden geel wit hij gebruikt voor de enne plant batmix (de volledige wit-gele) de andere lightmix het is nu zijn 4 de keer dat het mislukt ik zelf begrijp er niks meer van hij geef de planten canna bloeivoeding na 4 ,groei IK ZELF DACHT AAN DAT ZIJN TIMER KAPOT IS HIJ MAAKT OOK ZIJN VOEDING AL 2WEKEN OP VOORHAND DAT KAN OF MAG TOCH OOK NI DACHT IK OF BEN IK DAAR VERKEERD IN WIE WEET WAT HIJ VERKEERD DOET HET LIJKT OF DE PLANTEN AL 2 WEKEN STIL STAAN

Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

het is een 400watt hps lv lamp aan 35%
        lamp uit 45%
        hij gebruikt 40ml canna flores op 10 l
        zijn kraanwater heeft een ph van 7.3
        mss is zijn water te hard
        ik weet het niet meer en de plant word eerst bij de nieuwe scheuten wit en trekt zo door tot heel de plant wit is

Comment

Stabiliteit en eenheid zijn de eisen waar je aan moet voldoen. Ingeval je de ene plant kweekt in batmix, heeft die nagenoeg geen voeding meer nodig, anderzijds de planten in lightmix moet je al na een week gaan bijvoeden. Pleur je toch complete voeding in je batmix, dan raakt de plant overvoed. Anderzijds kan de voeding in lightmix onvoldoende zijn. Is het nu echt zo moeilijk om 4 of 5 planten in de zelfde grondsoort te kweken? En is het echt te veel gevraagd om een emmertje water in je kweekruimte te zetten om op temperatuur te komen en daarna voeding toe te voegen? Waarom voor 2 weken tegelijk voeding aanmaken? Dat gaat toch fermenteren. Je eet toch ook geen boterhammen van 2 weken oud.
          Last edited by Xtreme; 20 December 2012, 16:27.

Comment

zuur je die zooi ni af mss ??, ph van 6 ofzo ???
            Met een jointje in je hand , kom je door het hele land ^^

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door subby View Post
              de planten worden geel wit hij gebruikt voor de enne plant batmix (de volledige wit-gele) de andere lightmix het is nu zijn 4 de keer dat het mislukt ik zelf begrijp er niks meer van hij geef de planten canna bloeivoeding na 4 ,groei IK ZELF DACHT AAN DAT ZIJN TIMER KAPOT IS HIJ MAAKT OOK ZIJN VOEDING AL 2WEKEN OP VOORHAND DAT KAN OF MAG TOCH OOK NI DACHT IK OF BEN IK DAAR VERKEERD IN WIE WEET WAT HIJ VERKEERD DOET HET LIJKT OF DE PLANTEN AL 2 WEKEN STIL STAAN

Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

het is een 400watt hps lv lamp aan 35%
              lamp uit 45%
              hij gebruikt 40ml canna flores op 10 l
              zijn kraanwater heeft een ph van 7.3
              mss is zijn water te hard
              ik weet het niet meer en de plant word eerst bij de nieuwe scheuten wit en trekt zo door tot heel de plant wit is
              Heb met soortgelijk gezeik ruim een half jaar gedraaid (geen oogst), uiteindelijk was mijn vinyl vloer de boosdoener. Weekmakers, daar praat ik over.
              Vloer heb ik eruit getrokken en nu ga ik probleemloos, maar wel na een stuk of 10 pogingen godverdegodver!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Als je al zo vaak heb lopen kweken en elke keer ga je op je plaat dan zou ik nu het probleem ergens anders zoeken.
              Zelf heb ik alles geprobeerd, 't was een ware trial&error. Maar niks mocht uitmaken.
              Ik heb ook de admins opgeroepen om daar een sticky van te laten maken, maar deze hebben er gewoon schijt aan eh.
              Zolang je de bestaande sticky's opvolgt dan komt alles goed, ook al heb je een weekmakershok maakt helemaal niks uit joh!
              Tenminste dat zou een logisch denkend persoon eruit opmaken.
              Maar goed, das een ander verhaal.

Op dit moment kweek ik op Plagron batmix, en ik meet geen PH en EC. Ik gooi er dus elke keer kraanwater (ph8.0-8.2) bij.
              Staan er prima bij, enkel later moet je wat bloeivoeding bijmesten. Das alles.
              Het is geen facking rocketscience, al dacht ik er eerst anders over

Dus mijn ervaring is: als je 'hardware' niet OK is dan kan je doen wat je wil, het zal niks uitmaken!
              En niet elke vinylvloer bevat weekmakers, maar je kan ook niet elke type plaat gebruiken voor een hok. Stof tot nadenken dus!
              Last edited by WeedoHolic; 20 December 2012, 16:12.
              Ik ben een Weed-O-Holic, noem me Weedovic.
              Je denk wattun mafkees maar 't boeit me niets

Comment

WeedoHolic,

Ik zou eerder denken dat je plant door weekmakers over de hele lijn kapot gaat. Hier is het echt enkel bij de nieuwe scheuten, van binnen uit beginnende. Als bij een ijzertekort.
                Misschien is het ook wel ijzertekort door een blokkade: PH te hoog of constant te nat.

Ik had te kampen met een ijzertekort omdat mijn aarde langdurig te nat stond:

Dit verdween heel snel nadat ik een paar dagen de aarde liet droogtrekken.
                Super Silver Haze (DHS) // Pure Power Plant (Nirvana) // Jack Herer (DHS) & Fruit Spirit (RQS) // ...

Comment

Heeft niets met je vinyl te maken, 40ml op 10L is enorm veel voor canna flores.... Ben er zeker van dat het schema lichte/normale voeding 40-50ml zegt...Heb deze namelijk ook gebruikt gehad. Kijk, als je met een lijn als canna werkt, moet je ook goed alles lezen wat ze er over vertellen. Zo zal je in de infopapers van de cannaclub en zeker en vast hier tussen vele kweekverslagen al terug vinden om STEEDS te beginnen met de helft van de minimum dosis die aangegeven staat en om te meten.

Aangeraden verhoging van de EC met +-1.2 punten bereik je al met ongeveer 1/3 van wat canna aanraad, tegen het midden-einde van de bloei mag je gaan verhogen tot 1.9 (de helft tot 2/3 van wat canna aangeeft)
                  Deze hoeveelheden zuig ik niet uit men duim, ik werk ook met een 10L vat en deze gegevens haal ik uit oude kweekverslagen van mezelf.

Ik startte ook zonder PH en EC meter, ik bleef binnen de aangegeven min. en maximum, en zo zagen men planten er plots uit:
                  Nieuwe spullen.jpgAmnesia 14x 10december2011 (11).jpg

Om zeker te zijn van de oorzaak liet ik de grond testen in een tuincentrum waaruit bleek dat de ph van het medium ondertussen opgelopen was tot 9.9 en een EC van +2.800. ik heb toen nog een redelijke oogst gehad, maar als je weet dat dit een soortje was die 11 weken moest bloeien en dit na 7 weken is was het doodzonde om de week erna om te moeten doen. Ze hadden geen blad meer over. Ze knipte wel makkelijk, dat wel... Beter te weinig voeding dan te veel!!!!!!
                  Amnesia 14x 10december2011 (8).jpgweekje later....

Ik vind het doodzonde dat ook anderen dit ondergaan, en ik begrijp best dat er mensen zijn die niet meten en nooit problemen hebben, maar met canna zal je die verhalen niet snel horen. Dus sla even al die adviezen in de wind, koop jezelf een metertje, en meet het eens zelf na, je zal zien dat je voedingswater makkelijk aan een ph 9.0 en hoger zit. Je grond buffert dit meestal wel even, maar kan zulke hoeveelheden nooit verwerken. Tevens zal je EC waarde de hoogte ingaan, voorlopig met weinig gevolgen, maar als je deze zo veel voeding gaat blijven geven zal deze snel gaan blocken en krijg je het resultaat van hierboven....

Wat ik vreemd vind is dat je in je post vermeld dat je kraanwater een PH heeft van 7.3 (je kan dus meten), heb je de Ph van je voedingswater wanneer aangemaakt wordt al eens gemeten? Ik zelf schat dit in op een dikke 8.5 a 9 als je niet gaat afzuren. Terra Vega doet het omgekeerde van flores en verlaagt je PH met een paar tienden, dit ff ter zijde. Wanneer ik hier een vat van 10L maak en al eens wat over heb durf ik dit de dag erna ook gebruiken, maar zal altijd wel 0.3 a 0.4ml Ph- moeten toevoegen omdat de ph een aantal tienden omhoog gaat na 24u. Ik wil niet weten wat dat geeft na 2 weken....

METEN IS WETEN!!!!!!
                  Spliff 's Strawberry contest verslag => Fruitboer Spliff Seeds Contest

Comment

wat doet mijn broer verkeerd? ik snap het niet meer

Keurig hoor corsaxx!

Comment

Die bleke kruinen is het gevolg van een ijzerblokkade door langdurig te nat staan. Er kan wel voldoende ijzer in je medium zitten maar een geheel nat staande wortel kan dit dan niet opnemen

Comment

Bezig...
                      X