Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Tweede kweek Skunk #11 (Dutch Passion) 120w Spaarlamp

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Tweede kweek Skunk #11 (Dutch Passion) 120w Spaarlamp

Korting op 420shop
    Hallo iedereen!

Na een succesvol verlopen eerste ronde heb ik mijn kastje na een kerststop weer aangeslingerd. De twee Skunk zaailingen hebben deze maandag hun kopje boven de aarde gestoken, de rechter een halve dag eerder dan de linker. Er hangt op dit moment 80w boven de planten, de overige 40w komt er pas in wanneer ze iets groter zijn.
    Vanaf de volgende waterbeurt krijgen ze een Wortelstimulator mee van Atami, voor de rest geef ik nog geen voeding. Ik begin met een lage dosis bloeivoeding zodra de eerste bloei te zien is. Omdat ik vorige ronde bij beide planten een redelijk serieus Ca tekort had was ik van plan om vanaf de bloei ook preventief een lage dosis Ca15 mee te geven.

Verder vroeg ik mij af het meerwaarde heeft om nog groeivoeding er bij te kopen, ik kweek op Golden Label Special Mix en deze is redelijk bemest van zichzelf. Of heb ik meer aan een fles PK 13-14?

Hier zijn de foto's van de kleine meiden:
    Samen 1.jpgSkunkL 1.jpgSkunkR 1.jpg

Re: Tweede kweek Skunk #11 (Dutch Passion) 120w Spaarlamp

Ik denk dat je aan beide wel iets hebt maar aan groeivoeding het meest. Omdat de PK 13-14 meestal alleen maar in week 5 van de bloei of nog een aantal weken daarna wordt gebruikt en je plant eerst toch al goed groot geworden moet zijn om er iets aan te hebben. Dus alleen PK 13-14 heb je denk ik niets aan, dan zul je toch al eerst een gezonde plant gegroeid moeten hebben.

Comment

Omdat ik vorige ronde bij beide planten een redelijk serieus Ca tekort had was ik van plan om vanaf de bloei ook preventief een lage dosis Ca15 mee te geven.
      Ik zou hier mee oppassen voor je het weet heb je dan een Mg blokkade. Mg en Ca beconcureren elkaar qua opname. je Ca/Mg moet ongeveer 7:1 blijven anders gaat het mis.

Comment

Maxican: Het is redelijk zwaar voorbemeste aarde (geen lightmix) en heb vorige keer afgezien van het Ca tekort geen probleem gehad, de enige verdere bemesting die ik gegeven heb is bloeivoeding. Daarom vraag ik even waar ik het meest aan zou hebben.

FlintStoned: Ik kreeg er halverwege de bloei last van bij beide planten, bij de skunk begon dit tekort al in de 3e week van de zichtbare bloei. Was dus van plan om iets eerder dan dat vorige keer het tekort optrad pas beginnen met een lichte dosis (1ml/l) Verder probeer ik aan de magere kant te voeden, ik geef liever te weinig dan te veel.
        Last edited by Infinite Weed; 10 January 2013, 19:30.

Comment

De 3e week van de zichtbare bloei komt aardig overeen met 5e week bloei volgens bloeischema's. Dat is ook precies de tijd waarin je start met PK 13-14. Nu ik weet dat je verder geen tekorten hebt gehad in je voorbemeste aarde is PK 13-14 wellicht de oplossing, het is in ieder geval het proberen waard lijkt mij.

Comment

Hallo,

De kleintjes groeien lekker door en zijn erg op hun gemak in het kastje. De rechter slaat de drie-vingerige bladeren lekker over en heeft er al meteen vijf. Bij de linker lijkt dit ook het geval, maar dit is nog niet helemaal goed te zien. Ik heb ook voor het eerst wortelstimulator meegegeven, vaag goedje is dat zeg

Samen.jpgSkunkL 1.jpgSkunkL 2.jpgSkunkR 1.jpgSkunkR 2.jpg

Comment

Ik ben gister begonnen met de low stress training en heb hier een paar plaatjes van geschoten. De kleintjes groeien echt lekker door, bij de rechter zijn de eerste negen-vingerige bladeren al te zien.
              Ik heb ook de overige 40w erbij gehangen en de temperatuur is prima, tussen de 24-27 met de lichten aan en rond de 19 met de lichten uit. Ik geef nog steeds alleen maar wortelstimulator mee en was van plan de klok ergens deze week op 12/12 te zetten.

Samen 1.jpgSamen 2.jpgSkunkL.jpgSkunkR 1.jpgSkunkR 2.jpgSkunkR 3.jpgSkunkR 4.jpg

Comment

Je planten lijken te groeien als een tiet. De hoeveelste dag van de groei ben je nu?
                http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...week-150-W-HPS

Comment

Deze foto's zijn genomen op dag 14 van de groei. Ze zijn nu alweer verder gegroeid sinds gister Binnen een paar uur na het binden staan alle bladeren alweer netjes horizontaal, heb de elastiekjes al weer twee keer strakker gezet.

Comment

Dat gaat keurig dan! Is het al niet tijd om over te schakelen naar de bloeicyclus?

Comment

ik ga je ook volgen,ben zelf ook met spaarlampen bezig
                      je bent toch al goed gestart
                      veel succes nog met je kweek

Comment

Bedankt voor de complimenten Ik ga de klok deze week omzetten, ik had vorige keer de klok ook na twee weken omgezet en had toen nog ongeveer 25cm over in de hoogte (hoewel het Ca tekort hier natuurlijk wel een rol in heeft gespeeld). Mijn kastje is namelijk groter dan de foto's doen vermoeden, de potten staan op een plank die nog veel lager kan (mijn kastje is 60x30x70). Ik wil de lampen er natuurlijk zo dicht mogelijk op de bladeren hebben, een verschil van slechts 2 cm dichter bij de lampen was in de kwaliteit van de toppen al duidelijk te zien bij mijn vorige kweekje.

Ik ga deze ronde dus extra mijn best doen om alle toppen op dezelfde hoogte te houden zodat ik ze lekker dicht bij de lampen kan houden en zo effectief mogelijk gebruik kan maken van de beschikbare ruimte en licht.

Comment

Hoeveel liter inhoud hebben de potten die je gebruikt dan?

Mijn micro hokje is namelijk 60x40x90 (lengte, breedte en hoogte). Ik kom wel eens ruimte te kort in 11 l potten en na 21 dagen in over te schakelen naar bloeicyclus. Ook in de breedte kom ik te kort, de bladeren raken de wanden en komen ruimte te kort momenteel. Voortaan ga ik weer gebruik maken van 6,5 l potten of ik stop maar een plant tegelijk in het hokje (in 11 l pot) in plaats van twee stuks tegelijk zoals nu.

Maar op dit moment scrog ik zelf niet, vandaar dat ik wellicht snel hoogte te kort kom.

Comment

SCROG/LST is eigenlijk wel een must voor kweken in kleine ruimtes, als ik dat niet deed hadden de planten nu al in de lampen gezeten. Nu duurt het nog zeker 3 weken voordat ik de plank in mijn kastje lager hoef te zetten. Een bijkomend voordeel is dat bladeren van verschillende internodes op dezelfde hoogte komen te hangen, hierdoor heb je na een tijdje een gelijkmatig bladerdek dat de gehele pot overdekt. hierdoor zal de plant haar energie verdelen over alle zijtoppen (omdat deze evenveel licht vangen als de hoofdtop) en dus gelijkmatiger de hoogte in gaan.

Dit is hoe mijn Skunk er vorige kweek uitzag vlak voordat het voedingstekort echt hard op gang kwam. Dit is 4,5 halve week zichtbare bloei en ik zit hier maar een klein beetje lager dan ik nu zit.
                            Skunk 1.jpgSkunk 7.jpg

De potten zijn trouwens 7 liter, de grootste die in mijn kastje pasten (die ik op dat moment kon vinden).
                            Last edited by Infinite Weed; 28 January 2013, 10:41.

Comment

netjes, mooi volume tot nu toe ook, en de ruimte die je maar hebt..
                              Ziet er veelbelovend uit onder de spaarlampjes ^^
                              sigpic

Comment

Bezig...
                              X