Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Vrieskast--> Kweekast bouw verslag!

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: Vrieskast--> Kweekast bouw verslag!

Erg gaaf en super creatief, alles gelezen en ik sluit toch maar aan! Tot nog toe, ontwerp erg geslaagd! Top
    Vrijheid van meningsuiting, je hoeft het niet met mij eens te zijn.

Mike's 5x special kush #1 (RQS)

Comment

Super idee, brengt mij aan het denken net zoiets te gaan doen maar dan met een wat grotere vrieskast (zodat ik het probleem met de temperatuur wat minder snel krijg)..

Wel heb ik direct al 2 vragen:

1 Wat heb je met de vloeistof gedaan die altijd in zon vriezer zit om hem te koelen?

2 Electro technisch ben ik niet echt een held, om het maar zo te zeggen... Is er ergens een schema/ uitleg of zoiets te vinden over hoe je zoiets moet aansluiten of zou jij dat kunnen maken (als dat niet te veel moeite is) ???

Alvast bedankt voor je antwoord en ga zo door met dit project, erg interessant om te lezen en heel creatief bedacht!

Succes!!!
      Why drink & drive, if you can smoke and fly!!

Comment

@mike01 leuk dat je mee komt kijken naar mijn ge-hobby

@guerillaboy

1.

Mijn vriezer komt van de kringloop en daar had 1 of andere lomperik t ding al zo dus danig beschadigd dat de vloeistof er grooten deels al uit was. Maar normaal gesproken moet je gewoon de leidingen aan de vriezer alles maal plat knijpen en om ze daarna door te knippen zo verlies je niets van de vloeistof. En heb de rest gewoon af gevoerd bij een chemisch afval depot.

2.

Om nu op voor hand al iets van een aansluit schema te gaan maken zie ik nog niet zo zitten. Wil je er graag bij helpen, maar lijkt me wat beter als je eenmaal de vrieskast hebt en je hebt je lampen keuze gemaakt. Dan valt ook wat beter te zeggen wat je aangesloten wilt hebben en hoe dat dan moet.

leuk dat je volgt en tof dat ik ergens nog iemand inspireer met mijn geknutsel! Als je een bouwtopic opent ben ik sowieso van de partij

greetzzz mafferd

Comment

Zit je nog steeds te knutselen met het licht en de warmte? En heb je al een andere lamp gevonden toevallig? Ik zat ns te denken he.. MOet ik niet doen, ik weet het..

Als je nou aan de zeikant een gat boord, daarin een rooster plaatst en dan zeg maar een soort overkapping maakt, dat je het gat niet ziet. maar wel meer koeling krijgt? Behoud je wel je stealth effect.

Misschien raar idee, maar wie weet doet het jou aan het denken zetten

Comment

@mike01 leuk dat je meedenkt!

had ik al wel eens aan gedacht, maar omwille van het stealth effect had ik dus al m'n inlaten in de bodem gemaakt. daar zou evt ook nog wel ruimte zijn voor nog een inlaat. Maar dat zal me niet veel helpen ben ik bang. Als ik hier dan een actieve inlaat van zou maken en m'n afzuig capaciteit zou verhogen dan nog krijg ik een 150w hps er bijna niet gekoeld . helemaal niet op dagen dat het zo warm is. En zonder airco krijg je de temp in hok nooit lager dan de omgevings temp waar de kast zou staan. dus moet ik haast wel een orkaan in me hok creeren om de temp onder controle te houden. Dat komt de groei van de planten ook niet ten goede.

dus ben ik wel genoodzaakt om iets van cooltube of eigen fabricaat te gebruiken wil ik die 150w tam houden. Ben er nog niet over uit of ik toch in de bloei met een hps ga werken en welk wattage.

voor de groei komt er de mini-neon sowieso.

greetzz mafferd

Comment

Comment

Het zijn voor mij juist die uitdagingen die het leuk maken micro te growen. En daarbij hoef ik alleen mijzelf te voor zien van de opbrengst. En zon klein kastje levert precies op wat ik zon beetje op rook in de twee drie maand. Zo houd het me lekker het hele jaar bezig.

Comment

Helloha,

Ik heb met mijn boerenverstand een probleem kunnen verhelpen als dit in mijn kast van 90 op 60 & 120 hoog ( ik weet is toch wat groter dan jouwe)
                  Ik heb er een 250 mh lamp inhangen ( kast is enkel voor groei)
                  Mijn temp was eerst 38 graden met lamp aan met een i laat van 125 kuub & uitlaat van 250
                  Nu heb ik de uitlaat als inlaat gestoken dus 250 kuub en een 350 uitlaat en word het max 28 graden met lamp aan
                  Veel stealth is er bij mij wel niet aan :-p

🔞
                  Probeer gelukkig te zijn met wat je hebt, ook al is dat niet veel!

Comment

Nice! Dit zag ik niet aankomen. 'k hoop dat je de temperatuur onder controle krijgt, dit kan echt een goede kast worden!
                    2x Green House Seeds - Green-o-Matic
                    2x Barney's Farm - Crimea Blue

Comment

Comment

@nik, gehe nice dat het je gelukt is om de temp onder controle te krijgen. Heb je toch zeker wel een lekker briesje in je kastje

@DPrime, Thanks voor de lovende woorden! ik ga me best doen dat te realiseren! al zal het nog niet zonder slag of stoot gewonnen zijn. `T zal al met al nog wel ffies duren voor ik m'n eerste ronde in dit kastje kan gaan doen maar we komen er wel!

@guerillaboy Met zon ruimte voorhanden zou ik ook nog wel twijfelen, is dit zon inbouwkast die als ware twee slaapkamers scheid? dan zou je makkelijk in 1 kamer je verse lucht halen. en in de andere de lucht afvoeren. En je zou natuurlijk ook eerst een vriezer kunnen ombouwen en daar ervaring mee op doen en die dan later inzetten al groei/droogkast om dan van de inbouw kast een bloei ruimte te maken. Ben wel benieuwd wat je gaat doen he!

greetzzz mafferd

Comment

Ja mafferd gaat een lekkere storm door, heb nog een lekkere zwenkventilator die echt voor een super bries zorgt dia. : 32 cm dusja :-p

🔞
                          Probeer gelukkig te zijn met wat je hebt, ook al is dat niet veel!

Comment

@ Mafferd: kan de lucht helaas niet uit de andere kamer halen, maar verder is de kast ideaal! Alleen van buiten wil ik heb zo discreet mogelijk houden, maar eens goed nadenken hoe ik dat ga doen, tips zijn welkom!! Succes met je project!!

Comment

@nik
                              laat maar waaien he

@guerillaboy
                              open maar een topic gooi er een paar fotos in en de afmetingen. Dan komen die tips vanzelf! en dank je!

greetzzz

Comment

Zal dat idd binnenkort maar eens doen, momenteel te druk met me werk en me guerilla , zal eerder een project voor de winter worden helaas...

Comment

Bezig...
                                X