Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Inbouwkast ondergaat transformatie.... 600 Watt HPS en knallen...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Inbouwkast ondergaat transformatie.... 600 Watt HPS en knallen...

    Korting op 420shop
    He hallo allen!

    Heb hier een inbouwkast van 92 cm diep, 112 cm breed en wel 242 cm hoog. In de kast wil ik onder 600 watt HPS 5 plantjes voor eigen gebruik gaan plaatsen.

    De kamer van de kast zit op het noorden en is daardoor redelijk constant van temperatuur en wordt niet bloedheet in de zomer.

    3 van de vier wanden van de inbouwkast zijn van hout dus ik kan makkelijk de aanvoer van verse lucht via de kastwand uit een ander koel vertrek halen. Zo wilde ik de afvoer van de kast via het koolstoffilter in de kamer van de kast uit laten komen waar dan altijd een raam op een kier staat.

    Had zelf in gedachten er een 600 watt HPS lamp in te hangen.

    Voor de overige benodigdheden hoop ik dat jullie mee willen denken, want door de vele info op internet (ook veel tegenstrijdig) kom ik er niet echt uit....

    Wat zou een goede afzuigventilator zijn? en wilke voor de aanvoer? Welk koolstoffilter? Hoe het licht schakelen en eventueel dimmen?? Andere benodigdheden als temperatuur en LV meter? Het aanbod is zo groot dat ik haast verdrink in de oceaan aan info.... Vandaar dat ik hoop dat jullie me op weg willen helpen! Welke warmte folie?

    belangrijk vind ik dat de kast erg stil is (als het daardoor iets duurder wordt is geen bezwaar)

    Ook vind ik het erg belangrijk dat de kast door een goed koolstoffilter geurvrij is

    en veiligheid natuurlijk ( wil een zo veilig mogelijke kast om kans op brand uit te sluiten....)

    De kast hangt helaas nog vol met kleding, maar zal binnenkort even een foto plaatsen!

    Hoop dat jullie me op weg willen/ kunnen helpen zodat ik straks een mooie kast heb die stil, veilig en vooral geurvrij is, zodat ik niet bij kweek een al oom agent aan de deur heb staan....

    Als ik de weinig info heb gegeven dan hoor ik het wel, ook als er verder nog vragen zijn, let me know....


    bedank alvast voor jullie hulp!

    Guerillaboy
    Why drink & drive, if you can smoke and fly!!

    #2
    Re: Inbouwkast ondergaat transformatie.... 600 Watt HPS en knallen...

    Oke.. Ehm, komt die.. Dit is wat ik er mee zou doen.

    Schakelkast sowieso voor veiligschakelen. Davin DV12 uit mn hoofd. Geloof dat je veilig kunt schakelen tot 1000watt.
    Ehm, afzuiger ik ben heel tevreden over G-tools. Met fancontroller, klimaatbeheersing. betrouwbaar en betaalbaar in het achterhoofd.
    Rhino carbon filter. Mijn eigen ervaring is heel goed hiermee.
    Gebruik zelf een hamerslag reflector kap.
    Philips ITS VSA travo
    Philips son T pia plus lamp 600. voor jouw afmeting weet ik niet 100% zeker
    Misschien een paar easy rollers, kun je makkelijk in je kast monteren en je lamp in hoogte verstellen.
    Clip ventilator, kun jij eventueel met een schroef monteren.
    Automatische brandblusser.

    Natuurlijk nog de nodige draadjes, klemmetjes en buizen..

    Hoop dat je zo een beetje op weg geholpen bent.. Wat warmte folie betreft ben ik geen held, dat laat ik aan iemand met verstand daarover over.
    Last edited by mike01; 16 July 2013, 09:39.
    Vrijheid van meningsuiting, je hoeft het niet met mij eens te zijn.

    Mike's 5x special kush #1 (RQS)

    Comment


      #3
      Re: Inbouwkast ondergaat transformatie.... 600 Watt HPS en knallen...

      Hey kerel ik heb ook een inbouwkast met ongeveer dezelfde maten.En voor deze afmetingen is een 400 watter het maximale.Met dit goeie weer hou ik de temp. maar net onder de 30 graden.Als je kast 1meter 20 bij 1meter 20 was dan kun je een 600 watt pakken.Succes.
      Candy Kush en Kinky Cheeze van E$kob@r Seeds, klaar

      The MEGA POWER PLANT in scrogg!!! klaar
      Spliff Strawberry in scrogg, klaar



      sigpic

      Comment


        #4
        Re: Inbouwkast ondergaat transformatie.... 600 Watt HPS en knallen...

        @ Mike: Bedankt voor de snelle reactie. Welke afzuiger van G-Tools, welk type? En welk type en capaciteit koolstoffilter van Rhino voor een ruimte met deze afmetingen???
        Actieve of passieve luchtaanvoer doen? En automatische brandblusser, had hier nog nooit van gehoord (ben ook echt nog beginner/ noob), zou je hier iets meer over kunnen/ willen vertellen, hoor dit graag van iemand die er ervaring mee heeft.


        @ Berry Ryder: Ook bedankt voor het snelle reageren! Jammer dat een 600 Watt niet kan.... De kamer (waar de inbouwkast in staat) is wel erg koel, en de aangezogen lucht is ook vrij koel te houden, zou de temperatuur dan met goede aan en afvoer van lucht niet onder controle te houden zijn of spreek je uit ervaring met een 600 Watt lamp in je eigen kast??? Ik dacht dat ik hier voordeel zou hebben van de grote hoogte van de kast 242 cm namelijk!??!?!
        Why drink & drive, if you can smoke and fly!!

        Comment


          #5
          Re: Inbouwkast ondergaat transformatie.... 600 Watt HPS en knallen...

          Gtools ehm.. Met externe thermostaat en fancontroller.
          Staat hier in het rijtje bij:http://www.greensell.nl/a-27765813/c...t-verlichting/

          Daar heb ik ook veel informatie van gekregen, lees het eens door. Geloof die primaklima koolstoffilter voor 360m3, dan was het ideaal. Ehm mijn Rhino weet ik echt niet man, dat zou ik voor je moeten uitzoeken.

          Automatische brandblusser, probeer een link te vinden:http://www.bootland.nl/automatische-...Fcpb3godbxwAKA

          Ik weet dat het werkt, heb het getest, maar gelukkig nog nooit meegemaakt dat die af MOEST gaan!
          Vrijheid van meningsuiting, je hoeft het niet met mij eens te zijn.

          Mike's 5x special kush #1 (RQS)

          Comment


            #6
            Re: Inbouwkast ondergaat transformatie.... 600 Watt HPS en knallen...

            Thanks voor je linkjes, ga me eens inlezen...

            Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

            Ik wil onderin de kast een bak maken uit door voor de deur een stuk multiplex te plaatsen en er vijverfolie in de bevestigen.... Lees vaak dat een bubbele bodem goed werkt met de aanvoer van verse lucht onder deze dubbele bodem zodat alle plantjes ongeveer even veel frisse lucht krijgen, iemand hier ervaring mee??
            Why drink & drive, if you can smoke and fly!!

            Comment


              #7
              Re: Inbouwkast ondergaat transformatie.... 600 Watt HPS en knallen...

              hoppa en daar komen je tips al!

              dubbele bodem werkt wel goed vaak ook mede als lichtsluis bedoeld. Ga je maar eens volgen eens zien wat het word.


              greetzz mafferd

              Comment


                #8
                Re: Inbouwkast ondergaat transformatie.... 600 Watt HPS en knallen...

                Dan komtdie dubbele bodem er sowieso, nu nog kijken hoe ik de rest het best kan doen. ... Wat voor afzuigers (stille)??? En 400 of 600 Watt HPS?? En wat te doen met dimmen/ schakelen van de lamp? ?? Zo veel aanbod, vind het erg lastig allemaal, wil graag gelijk het juiste aanschaffen. ... Tips please!!
                Why drink & drive, if you can smoke and fly!!

                Comment


                  #9
                  Re: Inbouwkast ondergaat transformatie.... 600 Watt HPS en knallen...

                  De klimaprima tool werkt goed nogmaals en is stil in gebruik. 400 watter in verband met de ruimte die je hebt, is 400 maximaal, staat hierboven vermeld. En nogmaals: davin dv12 is een schakelbord, daar zit een timer in en die kun je instellen (deze is thermisch beveiligd, mocht je VSA of lamp contact maken of er mocht iets misgaan). Die tips stonden er al en zijn prima te gebruiken tips, als je de linkjes had gelezen, had je aardig wat informatie vergaard.
                  Vrijheid van meningsuiting, je hoeft het niet met mij eens te zijn.

                  Mike's 5x special kush #1 (RQS)

                  Comment


                    #10
                    Re: Inbouwkast ondergaat transformatie.... 600 Watt HPS en knallen...

                    Als je de temps goed kunt houden zou je er ook een 600W in kunnen hangen.
                    Dubbele bodem voor luchttoevoer, en grote vierkante potten erop.
                    Je luchttoevoer heeft wel een flink oppervlak nodig, een paar gaatjes boren werkt niet, en als je lucht koel genoeg is, en je afzuiging genoeg capaciteit heeft (meer dan 500 kuub) zou een passieve inlaat genoeg kunnen zijn.
                    Een aardebak kan ook, maar heeft niet zoveel voordelen op zo'n kleine ruimte denk ik.

                    De wanden zou ik gewoon matwit texen, paar laagjes latex, geeft betere reflectie dan dat geknoei met folie.
                    Je schakelkastje moet wel buiten je kast, en voor de verlichting zou ik investeren in een EVSA.
                    Pak je een dimbare, kun je de lichtopbrengst regelen. Verschillende merken dimbare evsa hebben verschillende dimfuncties.
                    Sommigen kunnen helemaal terug naar 300W en anderen bijv. tot 400W, dus dat kun je nog overwegen bij de aanschaf.
                    Bij een evsa hoort een geschikte lamp, met dikker draadframe.

                    Genoeg om je in te verdiepen denk ik.
                    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                    Comment


                      #11
                      Re: Inbouwkast ondergaat transformatie.... 600 Watt HPS en knallen...

                      Bedankt voor de info mannen! Ga me eens goed verdiepen in deze info!
                      Why drink & drive, if you can smoke and fly!!

                      Comment


                        #12
                        Re: Inbouwkast ondergaat transformatie.... 600 Watt HPS en knallen...

                        Ik weet niet of het mag hier, maar heb er zeker geen kwaad mee in het zin als het niet mag (dan sorry Admin).

                        Ik kwam deze lamp tegen, dacht dat is oplossing voor warme zomer, als de temperatuur bij 600 watt dan te hoog wordt (ondanks dat ik zware regelbare afzuiging ga plaatsen) kan ik het wattage terugschroeven naar bijvoorbeeld 400 watt, ook schijn ik geen schakelkast en relais nodig te zijn. Volgens mij is het enkel een tijdklok er op en gaan....

                        Iemand hier ervaring mee en eventueel advies???


                        Hier de betreffende lamp:



                        bedankt voor de hulp mannen!

                        Groetjes Guerlillaboy
                        Why drink & drive, if you can smoke and fly!!

                        Comment


                          #13
                          Re: Inbouwkast ondergaat transformatie.... 600 Watt HPS en knallen...

                          Ze verkopen ze ook nieuw in hun webwinkel.
                          Dat verhaal van zonder schakelkast geloof ik niet zo, maar ik heb er geen ervaring mee.
                          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                          Comment


                            #14
                            Re: Inbouwkast ondergaat transformatie.... 600 Watt HPS en knallen...

                            Bedankt QnQ! Ga denk ik voor een EVSA met 600 watt armatuur, waar ook 400 watt bulb in kan.... Maar ben me hele setup nog aan het uitzoeken, zodra ik die compleet denk te hebben zal ik die hier posten en hoop dan op veel reacties
                            Why drink & drive, if you can smoke and fly!!

                            Comment


                              #15
                              Re: Inbouwkast ondergaat transformatie.... 600 Watt HPS en knallen...

                              Hallo Growers!
                              Dit is mijn setup geworden, toch voor 600 watt gegaan vandaar de zware afzuiging, groot filter etc.
                              Heb al tijden hier mee zitten lezen/ informatievergaren. En nu ben ik tot deze setup gekomen en hoop op wat advies voor bouw/ aankoop apparatuur, zodat ik in een keer de juiste spullen zoukunnen kopen en geen miskopen doe.
                              Ok daar gaan we: Maat kast: 92 cm diep, 112 cm breed en hijis 242 hoog. De kast is via gipsplaten verbonden met een andere inbouwkast endaar wil ik een gecombineerd groeihokje/ droogkastje in maken (dacht dezepassief af te zuigen met de zuigkracht van me grote hok afzuiger!?)
                              Dit was ik van plan aan te schaffen:
                              Schakelbord/ fan controller (de 2 x 600 watt versie)
                              http://www.cli-mate.nl/home/producten/8


                              EVSA
                              http://www.gavita-holland.com/index.php/products/gavita-power-line-high-performance-lighting/digistar-ballasts/item/digistar-600-230-eu.html?category_id=249

                              Kap
                              http://www.adjustawings.com/adjustawings-main.htm
                              welke adviseren jullie op mijnoppervlas van 92 bij 112 cm???

                              Lamp:
                              600 WattPhilips Greenpower EL bulb
                              400 Watt Philips Greenpower EL bulb (voor in de zomer/ bijproblemen met de warmte)
                              Of adviseren jullie andere ELlampen??

                              Buisventilator afvoer
                              http://www.ruck.eu/index.php?id=98&L=8&RO[stFrAVt]=TRUE&RO[fr]=50&RO[showUid]=459&RO[art_fr]=50&RO[art_un]=230&cHash=339d91267336151e529207f6523e8624
                              (Type RK 250)
                              Of is dit erg lawaaierig?? Dezemoet ik gedimd kunnen draaien lijkt mij op de Cli-mate controller!? Of loonteen softbox met moter in rubber ivm lawaar productie? Die zijn wel stuk grotervandaar dat ik in eerste instantie voor de buisafzuiger ging…. Tips zeer welkom…

                              Koolstoffilter:
                              Zat te denken te afzuigen door een 1000 m3 filter. Ook hiertips welkom! Dacht zo goede overcapaciteit te hebben…
                              Verbinden met de stille Sonoconnect slang 160 mm doorsnee?

                              Buisafzuiger inlaat (actief) RK 160
                              Ivm verhouding tot afzuiger/ koolstoffilter leek me deze welok:
                              http://www.ruck.eu/index.php?id=98&L=8&RO[stFrAVt]=TRUE&RO[fr]=50&RO[showUid]=455&RO[art_fr]=50&RO[art_un]=230&cHash=beb5b818e3e4b2ec9f2730600ca2affa
                              brandblusserautomatisch 3 kg (better safe than sorry)

                              Wandventilatortype Hurricane, of beter een clipfan????
                              Termo/ hygro metertje (simpelevan ongeveer 10 euro)
                              Easyrollers voor verstellen hoogte lamp

                              Dit alles samen met wat flensen en slangklemmen

                              Zo dat was het zo ongeveer voor de hoofdkast, later volgt deinhoud van het voorgroei/ drooghokje…
                              Sorry voor de grote hoeveelheid tekst en vele linkjes maarzo leek het me het duidelijk mogelijkst.

                              Kast is nu wit van binnen (normale gipsplaten met latex)maar ivm ontdekken zat ik aan goede anti detectie te denken en dit over hetlatex heen plakken (met zuurvrije kit) goed idee???
                              Of gewoon met zwartwit folie werken en daar achter de anti detectie doen?? Wil iets over degipsplaten doen ivm intrekken van vocht…
                              Zou tegen buitenmuur wat latten kunnen zetten en daar dan pas folie/ anti detectie op doenzodat er een luchtbrug ontstaat, extra isolatie!?? Of met glaswol werken en dananti detectie??
                              Dubbele bodem metgrote potten er op (aanvoer lucht van onder af) of aarde bak?? Aanvoer lucht isnu niet mogelijk van onder af lijkt me? Wat werkt beter, geeft beste resultaaten is meest geschikt voor mijn ruimte?? PS ga sowieso een lekbak maken onderinmet dubbele laag vijverfolie (Heb al 120 liter vat & circulatie pomp) enwil in toekomst met irrigatieslang of Blumat systeem gaan werken.

                              Hoop dat jullie ondanks de vele tekst de mooite willen nemenmee te denken en helpen en mij zo aan mooie kast willen helpen. Alvast bedankt voor de reacties!! Groet Guerillaboy
                              Why drink & drive, if you can smoke and fly!!

                              Comment

                              Bezig...
                              X