Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Vragen ivm oogsten en drogen buitenkweek planten

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Vragen ivm oogsten en drogen buitenkweek planten

Korting op 420shop
    Beste JD's,

Na enige tijd te zitten tobben, denken en lezen over het oogsten en drogen van mijn planten, weet ik nu welke vragen ik kan stellen.
    Graag had ik jullie advies/mening gevraagd omtrent dit proces.
    Hier is een korte voorstelling van de drie soortjes die ik heb staan.
    Durban Poison: 100% sativa, buiten, 8,6% THC, bloei 8,5 weken
    Frisian Dew: 50-50% indica-sativa, buiten, 9,7%THC, bloei 7,5 weken
    Hollands Hope: 100% indica, buiten, 14% THC, bloei 8 weken

Ik hou ook een kweekverslag bij : http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...-Hollands-Hope

Na wat informatie te hebben opgedaan omtrent trichomes, was ik het volgende van plan.
    De durban oogsten wanneer deze milky waren. De weed opzich isl high weed, maar zo krijgt het nog een extra boost.
    De frisian oogsten wanneer deze half milky half amber waren. Zo blijft het op balans tussen high/stoned effect.
    De hollands oogsten wanneer ze amber kleurig waren. Hierdoor zou het stoned effect toenemen.

Tot slot kom ik tot het drogen van de planten.
    Ik ga ze in mijn kamer of op zolder drogen. Het is hier donker, de temperatuur is dik in orde en er kan in luchtventilatie worden voorzien.
    Aangezien de frisian en de durban in de volle grond staat kan ik deze twee niet in hun geheel laten drogen.
    Deze worden dus nat geknipt na het oogsten en vervolgens met de takken omhoog gehangen.
    Nu, de hollands ben ik van plan ze wel in haar geheel te laten drogen.
    Na enkele gesprekken van ervaren growers, ben ik overtuigd dat wanneer je de plant in zijn geheel droogt, dit bijdraagt aan de smaak.
    Nu is de vraag, knip ik de bladeren op voorhand, in de loop van het drogen of na het drogen?

Het plan voor de planten nadien is om ze in weckpotten te steken en ze zo nu en dan te luchten wanneer ik ervan consumeer.
    Verder wik ik er ook hash van maken.

Kan ik trichomes ook duidelijk zien via een vergrootglas?

Alvast bedankt,
    Knowledge Speaks, Wisdom Listens

Re: Vragen ivm oogsten en drogen buitenkweek planten

Heb je die plant in zijn geheel laten drogen of per tak?
    Ok bedankt voor de tip, ik ga allereerst zien of ik ze deftig zie als ik met de lens op ze inzoom.
    Maar ik heb nog even tot het zover is.

Comment

Knippen na het drogen is een crime.
      Last edited by HJM; 17 July 2013, 01:32.
      http://www.youtube.com/watch?v=zCvSc2b8CWc

Comment

Yeah, al die blad snippertjes die aan de buds blijven plakken, en aan je vingers, en aan je schaartje, Grrr....bleh.gifQNQ353.jpg
        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Dus het beste is knippen na de oogst en 10 tot 14 dagen voor de oogst stoppen met voeding?
          Als ik de plant dan knip, kan ik ze dan nog in haar geheel omhoog hangen of draagt dit niet veel meer bij aan de smaak?

Comment

Bezig...
          X