Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Smokings 1ste Balkon Kweek. (3x Blue berry/2x Royal Dwarf autoflowers fem)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Smokings 1ste Balkon Kweek. (3x Blue berry/2x Royal Dwarf autoflowers fem)

Korting op 420shop
    IMG-20130728-WA0010.jpg.
    Ik klein beetje in paniek raken na 4 dagen. Ik op dag 4/5 zitten bedenken wat ik er aan kan doen.. I mean cmon, het moet er toch af. Ik internet af zitten zoeken. Maar niks kunnen vinden. En toen kwam het.. Naai draad! Nou, ik dat draad der door heen gedaan, en langzaam omhoog gegaan en is het me gelukt om hem er helemaal der af te kunnen krijgen.IMG-20130729-WA0003.jpg Ik weer blij. Ik paar dagen wachten en het viel me op dat ze maar niet wou groeien. Ik dacht bij me zelf, komt wel goed. En idd, het kwam goed.. Slow...Really slow. En toen bam.. andere plantje was gevallen en geknakt tijdens het verplaatsen van woonkamer balkon naar keuken balkonIMAG0655.jpg. F*ck... Ik zitten zoeken en uiteindelijk hier hulp gevraagd ook omdat ik dacht dat ik iets anders fout deed. En toen werd me door Escargot verteld dat het wel goed komt. En idd, she did En best snel kwam ze er boven op. En na wat meer advies van Escargot (zo als ze tot de lob blaadjes in de aarde zetten wat ik nog moet doen) kwam aan het licht dat ik nog wat fout deed. Planten houden dus niet van verplaatsen wist ik dus niet.. Ook had hij voorgesteld om me planten op te splitsen om te kijken waar ik volgend jaar het beste kan kweken. En kwam met het idee om 1 plant te verhuizen kijken of het echt invloed heeft jah of nee. Vind niet erg om uit te proberen. Dus dat doe ik nu met 1 van de 4. Maar nu vind ik ze in vergelijking wel erg klein nog voor hun leeftijd (ong 9/11 dagen) Denk dat het door het verhuizen komt, of omdat ik niet de volle zon uren heb op 1 balkon. Vandaar dat ik ze dus verhuisde.

Denk waarschijnlijk ook dat ik me druk maak om niks. Dus vandaar ook deze topic kunnen jullie met mij mee kijken en me vertellen wat ik fout doe:p

Mijn planning om nog te doen:
    Uit vinden waar ik in Rotterdam grotere potten kan vinden ( weet iemand dit misschien?:s)
    Over potten tot lob blaadjes.
    Voeding geven wanneer ze er om vragen.

Hier zijn de foto's:
    Blueberry:
    IMAG0673.jpg(woonkamer)
    Verhuis plantjeIMAG0672.jpg(soort weet ik niet, denk zelf dat het de blueberry is)
    Mvr KnakjeIMAG0670.jpg(soort weet ik niet)
    De wat minder snelle van de 4IMAG0671.jpg(soort weet ik niet)

Ook vraag ik me af hoe ik de 4e moet gaan over potten.. Niet zo'n slimme move geweest om hem in een stenen pot te doen.. Dacht zelf aan kapot maken/plantje proberen er uit te schepen met de hand. Ben alleen bang dat ik op beide manier wortels ga beschadigen en weet niet of dit kwaad kan.

Hoop dat iemand mij hier mee kan helpen.

Mvg,
    Smoking.
    sigpic

Re: Smokings 1ste Balkon Kweek. (3x Blue berry/2x Royal Dwarf autoflowers fem)

Batmix aarde is een rijke voedingsrijk medium. Ik persoonlijk kies voor een voedingsarme grond omdat je dan zelf kan beter de voedingsaanbod kan bepalen. Soms kan bij batmix ook wel problemen ontstaan door overvoeding van jonge plantjes. Voor een volgende keer, ook ik heb de eerste keer op batmix gekweekt en dat ging best goed (met stekjes).

Ik heb nu ook de Royal Dwarf staan. Ik gebruik 6,5 liter potten, maar dan wel binnen. Ik zou voor buiten kijken naar 11 liter of. Er zit volgens mij een growshop in Rotterdam. Ik weet bijna zeker dan Ronson dat wel weet

Overpotten is misschien niet zo heel handig. Ze kunnen dan weer een achterstand oplopen. Ik denk dat je nu al krap zit met de tijd voor een buitenkweek, maar dat weet ik niet zeker. Als je toch gaat overpotten, wees heel voorzichtig met de wortels. Als je kapot gaan heeft dat direct gevolgen voor de hoeveelheid oogst.
    Topic: The MainLining Adventures II: Bloemschikken!

Het is niet zo zeer de bestemming maar de reis die het zo verdomde leuk maakt!

Comment

Last edited by SweetMango; 5 August 2013, 19:30.
      sigpic

Comment

gewoon voor de eerste 2 weken lightmix en daarna in royalmix of batmix!
        altijd goed gegaan hier!

Comment

Ja hehe, zat ff vast in de file. Ik schuif me stoeltje er ook ff bij . Dat ziet er al belovend uit, en merkte al gelijk iets heel belangrijks op in je verhaal. Geduld, je houd je geduld en neemt geen overhaaste beslissingen. Kijk dat is dus iets wat de meeste beginners missen. Vast houden die "mindset". Vind het wel grappig dat jij het zelfde probleempje had wat ik ook steeds bij deze zaden heb. Ze komen meestal boven met hun Duitse helmpje nog op. En ik breek ze er dan ook voorzichtig af, ze hebben echter bij mij nog niet stilgestaan. Maar dat is dus wel een klein dingetje met deze zaden verder ben ik hevig tevreden met de zaden van Spliff. Lekker bezig iig.

Rollup: Uhm ja er zijn volgens mij een stuk of 4 growshops in Rotterdam, Heb zelf mijn spullen gekocht bij De Kast net achter de maastunnel. Hebben ook een eigen site.

Comment

Ik gebruik ook een Bat product, Smoke, is een hele rijke mix.
            Volgende keer weten dat dit niet is voor een jonge plant is al genoeg, starten in een kleine pot en na een week of twee a drie over in de eindbestemming.

Potten kan je, zeker in Rotterdam, overal kopen.
            Neem nu direct een mooie grote pot die je volgend jaar weer gaat gebruiken.
            Gebruik geen stenen of terracotta potten, plastic is het best. nou niet echt het best.(smartpots is mijn keuze voor volgend jaar)
            Ik weet niet hoe groot jij wil gaan kweken, en van welk soort je houd.

Zelf ga ik altijd, met alle aankopen die ik doe, naar kleinere zaken, dus geen Intratuin oid.
            In de traditionele hebben ze nog altijd veel verstand van tuinieren en geloof me ze hebben de klanten hard nodig.
            Bij die grotere zaken moet je altijd maar afwachten of je het juiste advies krijgt.

Voor Grow producten, gewoon lekker dicht bij huis blijven, 420 shop, Spliff, Urban etc. (wordt hier ruim vertegenwoordigd)
            Dan krijg je zeker de beste begeleiding.
            Wat je leert moet je ook weer doorgeven...
            Dan is het zaad, pas echt in goede aarde gevallen!

Comment

Sowieso handig om een vaste growshop te hebben. Ze doen echt een hoop voor je en echt niet om je geld uit je zakken te kloppen. Mijne geeft altijd advies over wat ik kan doen en kan altijd bij hem terecht voor vragen.

En hij houd je een beetje op de hoogte van de ontwikkelingen
              Topic: The MainLining Adventures II: Bloemschikken!

Het is niet zo zeer de bestemming maar de reis die het zo verdomde leuk maakt!

Comment

~Cannavis: Light mix ook gewoon te verkrijgen bij Growshop? En heet het gewoon Light Mix?

~Ronson: Leuk dat je er bent.=] Ook blij dat ik niet de enigste ben geweest. Was best blij dat ik het er af heb gekregen.. Begon al weer te denken, daar gaat weer een plantje.

~Escargot: Vind beetje onnodig om extra geld uit te geven om ze hier te laten komen. Woon toch vlak in de buurt van Zuidplein, dus komt goed Ik wil volgend jaar weer balkon kweekje doen met AF, en wil ook buiten in het bos gaan kweken. Maar dat zullen geen AFs zijn. Puur om te kijken hoe dat gaat.
                sigpic

Comment

Yepp cannavis, in de plagron light-mix, na 2/3 weken beginnen met voeding geven (je aarde!) of je kiest voor de plagron royal-mix, hoe lang kan je hierop vooruit cannavis,
                  neem altijd de light versie van plagron. Suc6 op je balkonia, laat ze hun fem zien Smokingdad, ltrs de hippie
                  The seeds of today are the flowers of tomorrow

Comment

Nee joh...Ze kunnen wel tegen een stootje hoor. v.a. het zuid plein kan je trouwens lopen naar de kast, is maar klein stukkie.

Comment

Is dat die ene achter ikazia ziekenhuis? Die ene met smartshop er naast?

Dankje hippie
                      sigpic

Comment

Geen idee woon zelf niet in Rotterdam, maar als je vanaf Zuidplein aan de linkerzijde richting maastunnel loopt zit ie vlak voor het eerste tunneltje voor de maastunnel.
                        Ik denk dat je dan wel weet waar ik bedoel.

Comment

Is dus een anderen. Is goed, als het bij de ene niet lukt, lukt het wel bij de anderen.
                          sigpic

Comment

Hebben ze daar de plagron lightmix/ royal voor Smkngdaddy Ronson, niet bekend in rottahdam
                            De Plagron heeft een goeie naambekendheid en gebruik de lightmix met perlite, lekaaahhh......
                            The seeds of today are the flowers of tomorrow

Comment

Ja ik dacht het wel, Hypro, Canna en mijn favorietje Aptus eigenlijk alles denk ik. Zelf winkel ik meer in den haag is wat dichter bij voor me Jupiter heten ze geloof ik, die hebben ook alles. tis maar waar je het dichts bij zit.

Comment

Bezig...
                              X