Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mijn allereerste kweek ooit (Bubblegum). Van stekje tot (bijna) oogst!

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Mijn allereerste kweek ooit (Bubblegum). Van stekje tot (bijna) oogst!

Korting op 420shop
    IMAG0100.jpgIMAG0106.jpgIMAG0109.jpgIMAG0136.jpgIMAG0138.jpg

Ze groeit lekker door. Ik moet erbij zeggen dat ik op dat moment geen voeding bij een growshop wou halen. Ik wilde deze kweek voltooien zonder extra dingen te moeten kopen. Vandaar dat ik haar, toen ik haar kreeg, voorzien heb van een paar pokon plantkorrels. Ik weet (inmiddels ) dat dit bij de meesten van jullie zorgt voor overeindstaande nekharen, maar zo heb ik het wel gedaan. Ik moet er eerlijkheidshalve toch bijzeggen dat ze gedurende de rest van de groeiperiode geen enkel moment sporen van ondervoeding heeft laten zien

Inmiddels is het eind juli, en ze is weer flink groter geworden. Ik begin me daarna toch enige zorgen te maken over de grootte van mijn pot. De plant lijkt een beetje te blijven hangen rond de 75 cm hoogte. Na het volgen van meerdere kweekverslagen van jullie, begin ik steeds meer te denken over het aanschaffen van een grotere pot.

IMAG0270.jpgIMAG0271.jpgIMAG0274.jpgIMAG0278.jpgIMAG0279.jpgIMAG0339.jpgIMAG0342.jpgIMAG0347.jpgIMAG0394.jpgIMAG0402.jpgIMAG0405.jpg

4 weken bloei geweest nu. Ik kan er eigenlijk niet meer over zeggen dan dat de toppen nu echt aan het groeien zijn. Als het overdag regent zet ik de plant in mijn schuur. Ik heb daar een flinke spotlight hangen die ik gebruik tijdens het darten. Ik heb deze lamp naar beneden gericht zodat ik de plant eronder kon zetten overdag, als het nodig was. Of de soort lamp en de lichtkleur goed zijn? Geen flauw idee. Ik weet wel dat het kweken van een wietplantje kan leiden tot ongekende creativiteit!

IMAG0414.jpgIMAG0420.jpgIMAG0436.jpg
    Bijna 5 weken bloei. Sommige bladeren onderin beginnen inmiddels te vergelen.
    IMAG0429.jpgIMAG0434.jpgIMAG0435a.jpgIMAG0437.jpgIMAG0438.jpg
    (Vervolg komt hieronder)
    Attached Files

Re: Mijn allereerste kweek ooit (Bubblegum). Van stekje tot (bijna) oogst!

5,5 week bloei.
    IMAG0453.jpgIMAG0454.jpgIMAG0462.jpg

Vandaag, zondag 22 september (6,5 week sinds het verduisteren). Ik heb met mijn 10x zoom een paar goede close-ups kunnen maken van de trichomen. Deze zijn flink milky geworden, waarvan een aantal al redelijk amber. Op basis daarvan besloot ik per direct om mijn plant in de verduisterde blokhut te zetten, voor een laatste verlengde nachtperiode. Ze staat er vanaf 13.30 in, morgen om 08.00’s ochtends haal ik haar eruit en gaat de schaar erin! De toppen zien er ook mooi afgebloeid uit in mijn ogen. Ik ben exact een week geleden al gestopt met geven van bloeivoeding, dus ze heeft ook nog redelijk kunnen spoelen.
    IMAG0486.jpgIMAG0489.jpgIMAG0501.jpg

Morgen het volgende deel met foto's van de oogst!

Comment

mooie plant. en bubblegum geeft een heerlijk zoet wietje, een van mijn favorieten om te roken. ik wens je veel rookplezier.

Comment

Er komen nog wat mooie dagen aan pik die nog even mee!
        Uit me hoofd heeft bubblegum 8 weken te gaan dus denk dat je met 6 weken beetje krap zit maar het zou wel kunnen hoor wat zaadbanken zeg is niet altijd wat van waar.
        mooie plant verder zal vast een lekker rokertje zijn!

Comment

hoi

ziet er goed uit gozer
          bb is zeker een lekker wietje haalde ik vaak toen ik nog niet kweekte

gr su6

Comment

Het wordt me niet makkelijk gemaakt...na weken slecht weer was daar gister ineens weer zon, en vandaag opnieuw! Ik heb voor een aparte aanpak gekozen. Ik heb mijn plant voor een groot deel ontdaan van haar grote bladeren en in het zonnetje gezet. Zo kunnen de toppen die in mijn ogen nog wat klein zijn toch nog flink wat licht vangen. Mijn plan is dan ook om de oogst nu te verplaatsen tot zaterdag. Ik kon het niet laten om toch een klein zijtakje af te knippen en op te hangen, zie foto's. Klein takje, maar toch weegt ze nog 20 gram nat, niet slecht denk ik...Ben benieuwd of de kleinere, binnenste toppen nog een goede rijping in de zon meekrijgen de komende 5 dagen! Op de derde foto zie je hoe de plant er nu uit ziet.
            IMAG0522.jpgIMAG0523.jpgIMAG0519.jpg

Comment

Blad zet zonlicht om in bruikbare energie juist voor de plant.
              Ga nu maar dus erg goed op schimmel letten.
              In de overblijvende toppen

Bubblegum is mooi plantje en mooie wiet.
              Probeer eens x de bubblegum x ak47.

Hele mooie volle sterke plant die het buiten goed doet.
              En ook hele mooie topklasse wiet.

Veel oogst fun en laat het je smaken.
              Staff

Comment

Thanks. Het is niet zo dat ik al het blad heb weggehaald hoor! Ik heb zeker de helft laten hangen, maar dan dusdanig dat het licht eindelijk kan doordringen tot de toppen aan de onderkant

Comment

hoi tylan

ziet er goed uit hoor

nu maar hopen dat dit lekkere weer nog een tijdje blijft
                  anders word het vroeg knippen

gr su6

Comment

Nou, het is gebeurd...mijn eerste oogst. Ik had dinsdag dus het eerste takje te drogen gehangen, een aantal bladeren gedieft zodat de rest van de oogst later kon volgen. Ik was donderdag weer thuis en ik kijk naar de hoofdtop, zie ik dit:
                    IMAG0533.jpgIMAG0535.jpgIMAG0547.jpgIMAG0552.jpgIMAG0553.jpg

Niet normaal wat er van zo'n schaar afkomt, ik heb er een mooi bolletje van de puurste hasj van kunnen draaien! Plus ik heb een leuk zakje knipafval waar ik de Ice-methode van Berry op ga uitproberen:

IMAG0542.jpgIMAG0546.jpg

Tsja, dan rest me nog de emotionele kant van het hele gebeuren uit te leggen. Ik weet niet in welke mate jullie dit voelen, maar elke keer als ik een tak van mijn plant afknipte kreeg ik dus een schuldgevoel. Het is een beetje alsof je maanden voor kerst een konijntje krijgt, dit beest helemaal vetmest met het oog op het feest, maar ineens besef je (als de tijd gekomen is) dat je van het beestje bent gaan houden. Achja, misschien ben ik gewoon een sentimentele lul. Ik wil er graag nog bij vertellen dat ik 510g nat heb geoogst. Lijkt me voor een beginner helemaal niet verkeerd, toch?!

Comment

Spijtig dat je bij je eerste kweekje reeds kennis hebt gemaakt met toprot.

Ik merk dat er dit jaar nogal wat mensen last van hebben. De nogal nevelige dagen die we de laatste tijd hebben zijn waarschijnlijk de grootste oorzaak. Ik kan me in lange tijd geen ochtend meer herinneren dat de wagen 's ochtends niet volledig nat van de dauw was.

Maar goed, al bij al, 510g nat... wordt een mooi wintervoorraadje hoor!
                      sigpic
                      100% BIO Indoor autoflower enthusiast

Comment

Bezig...
                      X