Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Een Schimmige cultivatie

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Een Schimmige cultivatie

Korting op 420shop
    Welkom in mijn cultivatie topic.

Cultivatie? kun je dat eten?
    Ja, in sommige gevallen wel.
    Niet alleen geeft cultiveren aan dat je een gewas aan het verbouwen bent, maar ook dat je je eigen aan het verfijnen bent, het geeft aan dat het een proces is waar we geduld mee moeten hebben.
    Cultivatie is een zaak van veelvuldige en voortdurende inspanning.

Ben nog een groentje in de kweekwereld. Bezig aan het proces om mijn kennis te uit te breiden.
    Buiten dat om is het ook een heerlijk rustgevende hobby die ook nog eens belonend is.
    Waar de tijd liefde en inspanning die je er instopt je ook wat oplevert, dit bij mensen nog weleens ver te zoeken is.

Kweek
    1ste kweek begint hier
    2e kweek begint hier

1ste kweek = 4 keer PowerPlant fem. van Spliff seeds + 1 Dutch Automatick fem. af. van Spliff
    2e kweek = 9x Blue Bery fem. van Spliff seeds

Kweekopstelling:

Kweektent: DJ 1,20m x 1,20m x2,00m
    Lamp: Philips master son-t Green Power [Updated]
    Reflector: Diamond reflector [Updated]
    Afzuiger: BUISVENTILATOR RK 350m3 125L
    Filter: Can light 425m3
    KBS: King Fan Controller + thermostaat
    Inlaat: Pasief
    Circulatie: mini fan geen [updated]
    Substraat: Bio Green Growmix Gold label special mix ls gemixt met cocospotgrond van de action. [Updated]
    Pot: 12L metsel emmers 11L kweek potten [Updated]
    Voeding: Atami Rootbastic, Atami Bloombastic, Canna Terra Flores, Canna Pk 13/14, Canna PH- Pro
    Meters: 1 PH meter voor het water en een 4 in 1 meter voor de grond (PH, Temp, Vochtigheid, en licht geen lux) EC meter [Updated]

Opbouw kweektent:

1240175_593267830720057_903678724_n.jpg

Het kleine slaapkamertje was al snel gekozen als ideale plek om mijn tent op te gaan zetten.
    Hierbij ter afscherming gekozen om een klein houten muurtje neer te zetten. daarbij een vlondertje 15cm boven de actuele vloer gemaakt.

1273643_593267734053400_1552914946_o.jpg
    Betreft de electra geprobeerd alles netjes op een bordje buiten de tent te maken.
    Gezien er geen aarde aanwezig was deze zelf aangelegd. zit er nog over na te denken ergens een zekering te maken maar weet nog niet hoe of wat.
    De VSA heb ik in een metalen behuizing onder de vlonder staan.
    20131104_094339.jpg

Filter in de tent buisventilator ingepakt op het dak van de tent.
    Afzuiging change.jpg

Daarbij zelf nog een muffler in elkaar geknutseld, Werkt gek genoeg nog best goed.
    1274647_594994990547341_1218534789_o.jpg

Update2: Nieuwe lampen kap
    Lightandair.jpg

Update3: Beter schakelbord
    schakelbord2.jpgschakelbord1.jpg

Update4: Droog/Voor groei hok

Closed.jpgLeeg.jpgFulldroogstand.jpgfullwithshit.jpgVoorgroei.jpg

Plantjes:

Begonnen met het ontkiemen van 5 PP zaadjes in een schaaltje tussen vochtig keukenpapier.
    Op 1 september 4 ontkiemde zaadjes in kleine potjes geplaatst.
    de 5e had er geen zin in maar was al blij met 4 aangezien ik bij eerdere poging 5 lusteloze zaadjes had.

Na een weekje over gepot naar de 12L metsel emmers en hierbij nog een autoflowering erbij geplaatst.
    1 van de pptjes heeft er veel zin in een ander volgt en 2 blijven een beetje achter.

toen de eerste blaadjes wat groter waren de emmers aangevuld tot de lobblaadjes met growmix gemixt met cocospotgrond van de action.

Helaas dom genoeg vergeten de afstand van de lamp bij te stellen en hierbij zijn juist de kleintjes die schade hebben opgelopen
    hopen dat het nog een beetje bij trekt zeker gezien deze al minder groeide.

Wil continue...
    Last edited by DenSchimmige; 18 November 2013, 06:23.
    If life keeps putting you down, You better stay high

Re: Schimmig kweekje: 1st timer 4xPP

Zien er goed uit je plantjes en aan je opstelling mankeert ook weinig.

En groei zou je in principe niet nodig hebben want er zit genoeg voeding in de aarde voor 3 weken (grow mix) en meestal gaat de klok na een paar dagen al op 12/12 daardoor heb je eigenlijk geen groei voeding nodig.

Dus zou niet al te lang wachten meer met het omschakelen naar 12/12

Succes!!

Comment

Veel succes ermee. Jammer van de schade die ze door te lamp opgelopen hebben.
      Een 600 watter best op 60 cm hangen en al zeker bij dergelijke kleine plantjes.

De plantjes mochten mijn inziens gerust nog wat dieper ingegraven worden maar daar is het nu te laat voor.
      Niet denderend erg hoor.

Welke autoflower heb je er trouwens bij geplaatst?

Nogmaals, veel succes.
      sigpic
      100% BIO Indoor autoflower enthusiast

Comment

Thanks voor de reacties.

Het hoe en wat omgooien naar de groei is voor mij nog een beetje onduidelijk. gezien kweekschema's er niet echt duidelijk bij vermelden of het berekent is op zaad of op stek.
        en vanaf wanneer zaadling gezien kan worden als stek.

Dutchautomatic.jpg

De autoflowering die ik er bij heb staan is een Dutch Automatic van Spliff Seeds
        Hierbij weet ik dat die het beste groeien op 18-6 maar denk dat ik hem gewoon met de rest op 12/12 mee laat gaan.

1233106_594994933880680_773188607_o.jpg

Ik vraag me nog wel af hoe betrouwbaar mijn thermo hygro meter eigenlijk is.
        De hygrometer onderlaatst getest met het zout water in glas trucje en kwam op 75% uit wat goed is.
        maar de thermometer heb ik twijfels over, Geeft soms waardes als 30 graden aan terwijl mijn gevoel zegt dat het echt wel een stuk koeler is.
        afgelopen zondag proberen te vergelijken met mijn broer maar echt duidelijkheid kregen we er ook niet uit. *dit gezien mijn c.v. controle panel ook een beetje geflipt is*
        meters bleven verschillend van elkaar. en terwijl mijn meter 24,9 graden aangaf hadden we beide gevoelsmatig dat het best fris was wat werd bevestigt na het constateren van kippenvel.
        het verschil tussen 20 en 24 graden merk je wel. (bij 24 graden krijg je echt van die golven warmte tegen je aan)
        Mischien is het ook wel een zaakje voor de Ghostbusters

Betreft de PP'tjes staan er vandaag de dag 24 sept zo bij.
        Tessa.jpgAnita.jpgJanneke.jpgRichella.jpgallemaal.jpg

Comment

Omgooien naar de groei betekent de lamp op 12/12 instellen.
          Planten denk dat de dagen korter worden en ze beginnen bloemen aan te maken.
          Veel valt er niet aan te snappen

Die autoflower kan je gerust op 12/12 erbij laten staan. Zal zeker een wietje vanaf komen.
          Zelf kweek ik ze op 15/9 ipv. 18/6 die wordt aangegeven. Heb er mooie resultaten mee en ben zeker dat 12/12 ook lukt.

Een thermometer overdek je best met een dakje. Kartonnetje bv.
          Dit zorgt ervoor dat de stralingswarmte van de lamp geen verkeerde waarden veroorzaakt.
          sigpic
          100% BIO Indoor autoflower enthusiast

Comment

We zijn weer een paar daagjes verder en de plantjes zijn weer wat verder gegroeid.
            Deze Zondag (29 sept) zitten ze precies 4 weken in pot.
            Tessa en Anita groeien lekker door terwijl Janneke en Richella langzaam aan hun leven weer oppakken.
            De autoflower is inmiddels ook lekker opgekomen.

1084978_596910787022428_915199495_o.jpgTessa.jpgAnita.jpgJanneke.jpgRichella.jpgAutoflower.jpg

Gaf tot nu toe c.a. 200ml voeding per dag maar ben de laatste dagen ze wat extra water gaan geven indien de vochtmeter dry aangaf.
            Ik denk dat ik ze nog een week in de groei houd. ben nog niet echt te spreken over de achterblijvertjes
            Zit al wel een beetje te loeren betreft het toppen, bij instructie filmpjes steekt het gedeelte vaak verder uit waarbij mijn planten dat stukje tussen de bladeren blijft verstopt.
            beter wat meer research hier op richten gezien het omgooien niet lang meer zal duren.

Voor de gein opgemeten van top naar grond. hierbij wetende dat niet alle poten niet gelijk aangevuld zullen zijn.
            Tessa: 19 cm
            Anita: 14cm
            Janneke: 12cm
            Richella: 12cm
            Autoflower: 14cm

Bewerking:
            Loop soms nog wel te kutten met de temperatuur en LV. AZ staat gedimt altijd op 50% maar over het algemeen draait ie bijna altijd op volle toeren.
            1 minifan staat continue op de lamp terwijl de andere minifan over de plantjes heen waait.
            Eerst had ik wel goede LV maar stuk warmer. en nu over het algemeen de temp redelijk onder controle maar LV niet omhoog te krikken.
            Moet nog iets beters gaan verzinnen voor de aanvoer van koude lucht.

Genoeg te doen dus.
            Last edited by DenSchimmige; 29 September 2013, 05:02.

Comment

Bijna tijd om de dametjes in bloei te gaan zetten.
              Laatste daagjes geef ik ze alleen afgezuurd water zonder voedingsstoffen. proberen de grond weer wat neutraler te krijgen alvorens met de bloeivoeding te beginnen.

Gezien de temperatuur een stuk beter is in de tent besloten 1 mini fan uit te zetten.
              Waar dat het eerst fors warmer was in de tent is het nu een redelijk normale temperatuur.
              Kan dit te maken hebben met lamp hoogte of betekend het dat de lamp aan vervanging toe zou kunnen zijn?
              Overigens is de luchtvochtigheid in de tent ook aan de lage kant (40%)

Bij het binnentreden van de tent gisteren viel mij gelijk wat bladschade op bij Tessa
              Tessa.jpg
              Als ik Monty's bladschade guide *nice post* goed heb gevolgd zou het duiden op een te laag hangende lamp.
              Nagemeten zat er nog net 60cm ruimte tussen maar voor de zekerheid de lamp weer hoger gehangen.

Anita.jpg
              Anita doet het redelijk goed naar mijn inziens. Heeft alleen 3 blaadjes onderaan die door het lichttekort(????) er slapjes bijhangen.

Janneke.jpgRichella.jpg
              Janneke & Richella doen het weer redelijk. de vroeg opgelopen schade/vertraging heeft jammer genoeg wel duidelijk zijn sporen na gelaten

Autoflower.jpg
              De Dutch Automatic doet het naar mijn inziens redelijk goed.

Was van plan om Tessa & Anita te toppen. de andere 2 lijkt me het beste niet te doen. (Zal dit waarschijnlijk wel fout hebben)
              Had ergens gelezen dat het beste is 2 dagen voor de omschakeling het beste is om te toppen.. voor de zekerheid nog wat meer info opzoeken.

Comment

Inmiddels weer een paar daagjes verder en de dames zijn lekker op weg.
                Het is alweer 36 dagen (5 weken en 1 dag) geleden dat ik de kleine stengeltjes in de emmers had gepland.
                Na het stroeve beginnetje begin ik wel steeds meer te genieten van het bezig zijn met de plantjes.
                1147493_600244193355754_593451726_o.jpg

Nadat ik eerst er aan zat te denken om het licht op 12/12 te zetten vandaag ben ik momenteel weer meer in gedachte om ze nog 1 weekje op 18/6 te laten staan
                Dit om de grow delay die was opgetreden een beetje op te vangen. Had ergens gelezen dat 5-6 weken groei wel eens vaker word gedaan.
                En 5 plantjes op 1,2 m2 hebben ruimte genoeg om nog wat groter te kunnen worden.
                Of ik hiermee goed bezig ben weet ik ook niet, daar zullen we vroeg of laat achter komen.

2 dagen geleden de digitale tijdschakelaar vervangen voor een analoog.
                Hierbij de klok zo ingesteld dat ze over de hele dag aan en uit geschakeld worden.
                Hiermee een iets meer natuurlijke wind wil nabootsen door ze afwisselend wind en windstilte te geven.
                Hoogstwaarschijnlijk zal het geen toevoeging zijn voor de dames maar het lijkt me ook geen probleem.
                1147037_600244036689103_750559948_o.jpg

Deze zondag ochtend ook op mijn gemakje 1,5 uur bij de dames in de tent gezeten, rustig alle plantjes inspecteren
                Door de grow delay zitten sommige scheuten dicht bij elkaar, hierdoor een aantal bloemen (of hoe je het behoort te noemen) overschaduwd worden door grote bladeren.
                1274733_600244426689064_588450489_o.jpg1272133_600244320022408_1382194742_o.jpg1266554_600244250022415_157388251_o.jpg

Uiteraard blijf ik niet uit en heb de zelfde hersenspinsel om een paar bladeren weg te willen knippen zodat de bloemen meer in het licht komen.
                Anderzijds denk ik te weten dat ik dat weer niet moet doen, zou hetzelfde zijn als een met zonnepanelen bedekte tankopslag slopen.
                Beetje zonde van de energie en brandstof.
                Uit verdere onwetendheid maar besloten dat de dames zelf mogen beslissen wanneer ze hun blad willen afbreken.
                Daartegenin wel aan het experimenteren gegaan met het buigen van de scheuten. Hierbij ze vast gezet met ijzerdraad *voor het tuinieren* op hun nieuwe (en zonnigere) positie.

Zo staan ze er momenteel bij:
                Tessa
                Tessa.jpg
                Anita
                Anita.jpg
                Janneke
                Janneke.jpg
                Richella
                Richella.jpg
                Dutch Automatic
                autoflower.jpg

Voor de gein weer een keer opgemeten.
                T = 34cm (+17)
                A = 25cm (+11)
                J = 22cm (+10)
                R = 24cm (+14)
                DA = 28cm (+14)

Verder nog een nieuwe reflectorkap besteld. alsmede een andere bulb, 9 vierkante potten en last but not least een 16 ampere zekering automaat *safety first*
                Nu nog afwachten wanneer ze het komen leveren.

Overigens word ik helemaal paranoia van mijn Thermo Hygrometer.
                1381648_600244060022434_1843955835_n.jpg
                Omdat ik alles gewoon graag wil weten, en in de gaten wil houden heb ik voor de zekerheid ook maar een nieuwe bestelt.

En we blijven aanpoten

Comment

De dag na het posten van het vorige bericht toch besloten ze de bloei in te gooien. (07.10.2013)
                  Hierbij hebben ze 5 weken en 1 dag in de groei gestaan (36 dagen)
                  De autoflower begon tekenen te geven van voedingstekort en had geen groei voeding staan.
                  En gezien de lengte van de dames vermenigvuldigt met de vuistregel van Roll Up *sativa* kwam ik tot de conclusie dat dit redelijk overeen zou komen met de Inside lenght die op het kaartje bij de zaadjes zat. (I: 1m / 1,2m)

Waarbij ik eerst 200ml per dag gaf geef ik de dames momenteel zo'n 250/300ml water om de dag. hierbij houd ik nog wel een oogje op de vochtigheid in de pot.
                  Weet ook niet wat de goede hoeveelheid is dus gok ik hier nog maar op.

Kerst.jpg
                  Mijn bestelling bij growfella's had wat vertraging vanwege een backorder.
                  Mailtje gestuurd met de vraag betreft verwachte lever datum *was geen vermelding van in de back order mail*
                  Kreeg de volgende dag netjes een mail terug en tegen alle verwachting in werd het zelfs die dag nog geleverd.
                  Wil geen reclame maken maar moet zeggen Goede service tegen mooie prijzen.

Kers2.jpg

-Diamond reflector De spiegelreflex die ik had was *vies* verslechterde reflectie en heb al 1 hotspot gehad.
                  -Philips Green Power - Wattage : 600W Uren lopen zoeken naar groei en bloei bulb uiteindelijk deze maar besteld leek me het beste.
                  -Thermo / hygrometer digitaal (externe sensor) Omdat ik de huidige thermo/hygro meter niet vertrouwde
                  -Pot vierkant PP 11 Ltr Alvast voor de toekomst. Vierkant is beter dan rond.
                  -
                  Iskra automatische zekering - zekering iskra : 1pol + N 16A Voor de veiligheid

Vandaag weer even productief bezig geweest.
                  Tentje van binnen een sopje gegeven, Reflector en bulb vervangen, Afzuiger vanuit dempende kartonnen doos in dempende plastic box geplaatst,
                  geventileerde box gemaakt voor thermo/hygro sensor & afzuiging sensor.
                  zo kunnen we er weer even tegen aan.

Afzuiging change.jpg Venti box.jpg inside.jpg

Zover ik kan zien staan de plantjes er redelijk goed bij dit geen wonder is aangezien PP een makkelijke plant is.
                  Begin ook al lichtelijke glinsteringen te zien op de plant (thc??)
                  Na de kleine bijsturing met plantendraad blijven ze nu op eigen kracht in het licht en uit de schaduw.
                  Draad is dus weer verwijderd.

all lady's.jpg

Bij de Tessa plant viel mijn oog op de lichte punten bij de bladeren.
                  Ben er nog niet achter hoe of wat de oorzaak hiervoor is en of wat te down.
                  Het enige zekere is dat het er wel mooi uitziet

Lichte puntjes.jpg

Volgende keer beloof ik weer foto's van alle dames apart
                  Last edited by DenSchimmige; 10 October 2013, 02:52.

Comment

Gele bladpunten is overvoeding. Zal als ik vanmiddag thuis ben ff een stukje verder terug lezen om je voedingsbeurten te checken maar voorlopig zeg ik alleen water geven zonder voeding als het echt alleen de puntjes zijn. Probeer er nog een fototje van de maken als het kan in daglicht dan kunnen we het gelijk uitsluiten.
                    Heb je toevallig een vergrootglas/microscoop/goeie camera kijk dan ng een x naar die glinstering zijn je trichomen
                    Verder zou ik zegge ga zo voort ziet er nie verkeerd uit

Comment

Bladpuntjes zijn niet echt geel.. eerder lichtgroen. (maar groen komt voor geel)
                      En zou het niet eerder voedingstekort zijn geweest? Had ze namelijk de laatste week van groei alleen maar voedingswater gegeven zonder toevoegingen. *heb ook alleen wortelbooster gegeven tijdens groei potgrond was growmix*
                      Heb ze sinds 7 Oktober in de bloei gezet en hiermee begonnen met groeivoeding.

En nop/nop/nop heb alleen een Telefoon en HD webcam op me vaste pc haha :p
                      Maar de dames hebben nog geen toppen in de maak... en glinsteringen zit meer op de bladeren.
                      Na vandaag heb ik meer het idee dat het door de lucht zwevend vuil is maar weet ook weer niet zeker.
                      Wat is de beste manier om het kleine vuil van de bladeren te krijgen? blazen is het blad te ruw voor. Afstoffen? Douchen?

Gisteren voorzichtig nog de top laagjes van de grond gehaald
                      Vandaag alle plantjes apart van elkaar uit het hok gehaald en aan een inspectie onderworpen.

Tessa:
                      Tessa.jpgTessablad2.jpgTessablad1.jpg

Deze plant is m'n schatje :p doet het best goed.
                      Gemeten van bodem is ze 44cm hoog, 1 blad onder heeft wat schade maar de rest van het blad blijft mooi groen dus laat hem lekker hangen.

Anita:
                      Anita.jpgAnitablad1.jpg

Doet het ook lekker, alleen laatste tijd lijkt ze het wat rustiger aan te doen i.i.g. betreft de hoogte. (33cm)

Janneke:
                      Janneke.jpgJannekeblad1.jpgJannekeblad2.jpg

Heeft zich redelijk herstelt na de groeivertraging momenteel is ze 31cm hoog. een paar blaadjes zijn wat bol getroken. verder vermoed ik beginnend voedingstekort op het blad.
                      Ook heeft ze op 1 blad een gek plekje.. het is niet groot weet niet waarvan dit is.. mogelijk een hotspotje???

Richella:
                      Richella.jpgRichellablad1.jpg

Laat het er niet bij zitten na de groeivertraging en is opgeklommen tot 34cm, 1 blad heeft een opmerkelijke vergroeiing splijtende nerf. i bet Aliens are on this one.

Dutch Automatic:
                      Dutchautomatic.jpgDutchautoblaad.jpg

Ik begrijp dat de planten nog niet volgroeid zijn maar had toch de gedachte dat autoflowers wat kleiner bleven. Had ook expres een wat kleinere *pot* gegeven dan waar de Powerplants in staan.
                      Maar toch is hij met zijn 40cm bijna alle planten voorbij gegroeid.
                      Aangezien de *pot* lichtelijk doorzichtig is en ik de wortels kon zien zitten toch maar besloten er wat folie omheen te plakken.

En hier staan ze weer samen.
                      all.jpg

Ben nog lerende en probeer zoveel mogelijk info te vergaren om m'n volgende kweek te verbeteren.
                      Dus alle op of aanmerkingen en commentaar zijn welkom!!

-Geeft het aantal vingers wat aan een blad zit nog wat weer?? Meeste vingers aan 1 blad die ik ben tegengekomen is 10 *Tessa & Anita*
                      -Het *uitneembare* zeil op de grond is zwart welke niet reflecteert. is dit een groot nadeel en wat zou beter zijn?
                      -Begin steeds meer afgunst te krijgen op de clip fans. je leest hier en daar van ooo super handig bevestig aan je tent paal etc.. Maar als je dat doet zijn ze op geen fatsoenlijke manier te richten. afhankelijk van hoe je ze richt kan deze ook nog meer lawaai gaan maken, ook vind ik het een rare windverplaatsing hebben. blaast meer schuin van de rand af dan recht vooruit. Enige suggesties ter verbetering hiervoor? of beter een andere aanschaffen?

Grow with love

Comment

Het gaat je goed af voor een eerste keer!! Ga zo door!

Groetjes
                        Why drink & drive, if you can smoke and fly!!

Comment

Het aantal vingers aan een blad is iig soort gebonden, maar meer vingers zegt ook wat over de gesteldheid van de plant, vaak hebben gezonde planten meer en ongezonde of gestreste planten minder bladvingers.
                          De grondzeiltjes geven zowiezo voordele, reflecterende grondzeiltjes, reflecteren warmte en licht, nog 2 voordelen.
                          Clipfans zijn idd ondingen, helemaal met je eens.

Verder heb je mooie planten, met prachtig blad en mooie vertakkingen, keep it up.

Comment

Thanks voor de reacties

Daar zou inderdaad wel wat in kunnen zitten.
                            Heb bij Janneke & Richella (groeivertragin) onderin ook een paar blaadjes van 3 4 ben er ook een tegen gekomen met 2 vingers maar vond dat er niet uitzien dus verwijderd. (hing toch in de schaduw)
                            Maar ben blij dat ze redelijk bijgetrokken zijn.
                            Probeer ze ook met alle liefde te behandelen.
                            Scheelt dat ik vrijgezel ben dus genoeg te spenderen heb, M'n kat is al te verwend haha

Enigste voordeel wat ik aan mijn huidig grondzeil kan bedenken is waterbestendig en makkelijker om schoon te maken *er uit halen*
                            Wou inderdaad iets hebben voor de lichtreflectie. Warmte kan me gestolen worden die heb ik al genoeg haha.
                            Helaas word ik op google niet echt wijzer over reflecterende grondzeilen.
                            Zou zwart wit folie werken als grondzeil?? of radiator folie? of iemand andere suggesties?
                            Last edited by DenSchimmige; 11 October 2013, 18:52.

Comment

Warmtereflectie van de bodem bedoelde ik eigenlijk, zo loopt je medium temperatuur niet snel op, later wanneer de planten de pot zelf overschaduwen met hun bladeren haal je de zeiltjes weer weg.
                              Ik zelf gebruik radiatorfolie met aan de onderkant vijferfolie.

Comment

Bezig...
                              X