Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BubbleGummer, Flowerbomb Kush, en Ketama main-lining onder 2x55W T-Neon

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: BubbleGummer, Flowerbomb Kush, en Ketama main-lining onder 2x55W T-Neon

Weet je dat het helemaal niet zo interessant is welk voedingstekort te specifiek hebt?

Tenzij je zelf alle elementen apart gaat toevoegen. Dat doen wij niet, wij gebruiken een complete groeivoeding. Enige wat dus interessant is; heb je een voedingstekort. Daar lijkt wel enige sprake van te zijn. Dus je doet het al goed; groeivoeding mee geven.

Die paarse steeltjes duidt meestal op stress

Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

Ik zie trouwens ook dat je bladranden omhoog staan. Dit betekent dat de bladmondjes zicht sluiten om minder te hoeven te verdampen. Kan een te lage lv zijn, tocht, lamp te dicht erop. Dat valt dan wel samen met de paarse steeltjes dat duidt op stress.
    Topic: The MainLining Adventures II: Bloemschikken!

Het is niet zo zeer de bestemming maar de reis die het zo verdomde leuk maakt!

Comment

Tsja, het kan altijd van alles zijn inderdaad. Het is ook een paar keer wat kouder geweest. Dat kan ook voor paarse steeltjes zorgen. Had de afzuiging wat hard staan en 's nachts werd het 17graden.

pH meter laatst ook geijkt en moest iets versteld (2 tienden ofzo) worden dus de pH kan ook wat te laag geweest zijn. Met name voor magnesium en fosfor is dat geloof ik slecht. Kan dan dus ook paarse stelen geven neem ik aan en magnesium tekort vlekken in het blad.

Maar ik denk ook dat het tekorten zijn. Het was voorbemeste kokospotgrond, maar die Bubblegummer werd twee weken of twee vrij snel steeds bleker. De andere planten toen nog niet dus dat is dan wel het lastige dat ze niet allemaal even sterke voeding nodig hebben. Ook al gaat er evenveel water bij door die smartpot verdamping. Heb nu een bak afgezuurd water en een bak voeding en dan meng ik dat voor de minder hongerige planten. Al hebben ze inmiddels allemaal wel voeding nodig. Plan was om ze de komende week in ieder geval bij te gaan voeden totdat de Fertometer groen uit slaat. Als ze dan nog vlekken krijgen dan ga ik me wel eens zorgen maken

De lamp staat er ook inderdaad wat dicht op, want anders begint de boel me teveel te strekken. Krijg ik inderdaad wel wat opkrullend blad door. Dat neem ik dan maar voor lief.
      Die planten kunnen wel wat hebben. Zou beter zijn om steeds dezelfde planten te groeien zodat je weet wat ze nodig hebben, maar ik heb toch liever steeds wat anders en ook door elkaar ook

Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Wietefras View Post
        Ja, of misschien N tekort? Vanwege die paarse steeltjes?

Die Ketama's (de kleintjes) hebben eigenlijk nog nauwelijks voeding gehad. Ze zijn sowieso pas net door de 2 weken heen, maar vorige keer waren die Ketama's enorm gevoelig voor overvoeding, dus ik dit keer geef ik ze zo min mogelijk. Heb het blijkbaar wel wat overdreven

Ben ze vanaf eergisteren wel gaan voeden, want ze zie er inderdaad wel uit alsof ze wat missen. Die Bubblegummer ook trouwens. Al begint die wel alweer wat bij te trekken.

Het is voor mij ook nog even wennen aan die smartpots. Daar verdampt zoveel meer water uit dat ik de juiste ratio voor de voeding ook nog even moet vinden.
        Je hebt ze pas geleden getopt toch? Kan ook van komen die paarse stammetje. Of te koud..
        sigpic

Comment

Lol, zou ook nog kunnen ja.

Maak bijna dagelijks foto's en de paarse steeltjes zijn bij de grote planten ontstaan tussen 19 en 22 oktober en bij de kleinere Ketama's tussen 23 en 25 oktober. Bij de grote planten is dat na de "koude" periode (met 16C a 17C nachtelijke wortel temp) en ook net voor het toppen op de 23e. Bij de Ketama's is het wel precies na het toppen.

Denk toch dat het aan een gebrek aan voeding ligt. In beide gevallen zijn ze 2 a 2,5 week oud wanneer die steeltjes ineens paars worden. Als het kou, lage pH of stress zou zijn dan zou je toch verwachten dat ze allen op hetzelfde moment paarse steeltjes kregen.

Ik heb ook bewust gewacht tot de planten wat bleker werden als teken om te gaan voeden. Niet zo gek dat ze dan ook andere ondervoedingsverschijnselen laten zien

Ben de laatste dagen dus ook langzaam de voeding aan het opbouwen. Misschien wel iets te langzaam. Nou weet ik dus wel dat ik ze een volgende keer meteen kan gaan voeden na 2 weken groei.

Bedankt voor de oplettendheid en het meedenken allemaal!

Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

Comment

Het was mij niet om die paarse steeltjes te doen.
            Maar de fanleaves die van buiten uit geel aan het trekken zijn.
            En idd geen magnesium maar N tekort.
            Ff lekker wat voeding en het draait wel bij denk ik.
            Candy Kush en Kinky Cheeze van E$kob@r Seeds, klaar

The MEGA POWER PLANT in scrogg!!! klaar
            Spliff Strawberry in scrogg, klaar

sigpic

Comment

Die ondervoedingsverschijnselen had ik in de grotere planten overigens al in de openingspost van dit verslag. Zoals ik daar al aangaf ben ik toen begonnen met bijvoeden. Ik neem aan dat die vlekken er niet meer uit gaan, maar voor de rest zien ze wel gewoon weer groener uit.

Nu ook die kleintjes op volle sterkte gaan voeden dus dan trekken die inderdaad ook wel weer bij.

Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

Planten stonden inmiddels weer droog dus weer even gevoederd en wat foto's gemaakt. Dit is de de FB:
              20131027_FB.jpg

De nieuwe steeltjes zijn dus wel gewoon groen en de bladeren ook groen. Bij de Ketama's ook.

Dat zit dus wel snor, maar het gaat me meer om het toppen/main-linen. Ik heb de lamp al wat hoger gehangen zodat er wat meer internode ruimte komt, maar dat wil nog niet echt vlotten. Kan dus eigenlijk ook nog niet beginnen met het neerhangen van de main-line. Denk dat ik nog wel wat tijd heb, want de nieuwe groeipunten zijn ook nog wel erg klein.

Comment

Vandaag op groeidag 24 en 6 dagen na de 1e top sessie heb ik de BB en de FB voor de 2e keer getopt.

Bubblegummer na de 2e top sessie en met een stukje gebogen stroomdraad om de "main-line" horizontaal te houden:
                20131029_BB_2e_Top.jpg

Flowerbomb Kush na 2e top sessie:
                20131029_FB_2e_Top.jpg

De Flowerbomb Kush had misschien nog wel een dag kunnen wachten, maar was nou toch bezig dus dan maar meteen bij beide de schaar erin.

De Ketama's zijn sowieso nog te klein. Neem aan dat die ook hun achterstand van 5 dagen nog wel nodig hebben om verder uit te groeien vorodat ik die weer kan toppen.
                Attached Files

Comment

Ziet er goed uit man zat eerst te denken om te scroggen maar nadat ik dat stukje heb gelezen lijkt me dit ook wel heel leuk succes !

Comment

en het avontuur is alweer begonnen leuk leuk dat main-lining. En die tensio`s dat blijft ook leuk om te zien zo, lekker high tech!

ik schuif mn stoeltje aan! veel succes en kweek plezier deze ronde!

Comment

Bedankt luitjes. Helaas is er toch iets niet helemaal goed gegaan. Vanmorgen bezig met de planten (wrotels kwamen bloot te liggen en was wat grond aan het verplaatsen) en toen brak een van de twee main-line internodes van de Flowerbomb. Heb het ding met ducttape vastgezet, maar paar uur later waren de bladeren helemaal slap. heb nu die bladeren er maar afgeknipt en de breuk nog een keer en nu wat strakker vast gezet. Wordt soms zo moe van mezelf

De Ketama man heb ik ook maar meteen opgeruimd. Lag een mooie verzameling stuifmeel onder, dat heb ik in een plastic buisje gestopt met wat bloem. Kon even geen rijst vinden, maar dat gooi ik er later wel bij als dat gevonden is.

Die plant had ik in een "male isolation chamber" gezet. Doorzichtige opbergdoos van de Xenos, 12V PC fan en stuk geknipt pollenfilter van de stofzuiger. Ik had mijn opbergdoos alleen horizontaal gezet en de plant omgeknakt zodat de stam horizontaal hing over een stuk alu folie. Aan het eind van de rit lag het stuifmeel dus op de folie. Folie eruit gehaald en de plant met opbergdoos en al nat gesproeid. Plant zit nu in de kliko. Hopelijk zitten niet zometeen al mijn planten onder het zaad. Behalve dan degene die ik hopelijk nog kan besmeuren met dat stuifmeel
                      20131030_FB_OelewapperActie.jpg
                      Last edited by Wietefras; 30 October 2013, 12:13.

Comment

Leuk dat je zaad gaat kweken! Wil ik ook ooit eens gaan doen...

Benieuwd hoe je het gaat aanpakken enzo!

Veel succes man!

Greetz
                        Why drink & drive, if you can smoke and fly!!

Comment

Jammer van die fout wietefras. Als was het "hersteld" dan was het er zeker niet mooier op geworden.
                          Ik had ook bij een tak perongeluk wat in het stammetje gesneden. En jahoor die is ipv de hoogste van de 8 de laagste geworden + nog wat zijtakken..

Mainlining moet eigenlijk in 1x goed gaan

Comment

Foutje moet kunnen baas... ik heb ook altijd pech... gehe jammer maar gewoon doorgaan!

Spannende bedoeling met dat stuifmeel vangen, ik durf t niet aan.. met vrouwelijke plantjes in huis.

greetzz

Comment

Ach, komt uiteindelijk wel goed, maar het blijft knudde. Als die tak niet alsnog aan slaat dan zal ik de main-line gewoon een internode hoger moeten beginnen

Dat stuifmeel gedoe is wel gevaarlijk inderdaad. Heb er aan gedaan wat ik kon bedenken. We zullen zien of dat gewerkt heeft. Heb nog zat wiet in de weckpotten, dus ik wilde dit keer de gok wel nemen

Ik heb ook nog wel even voordat de dames gaan bloeien, dus mocht er wat ontsnapt zijn dan heb ik dat er hopelijk in de komende weken wel uit. Ik sproei zo nu en dan de planten even nat en ik denk eraan om een PC fan met pollen filter te laten draaien als inblaas in het hok.

Al komt dan natuurlijk de volgende risico stap wel weer als ik de plant ga bestuiven. Dat zal wel nog gevaarlijker zijn. De plant heeft tot nutoe alleen maar opgesloten gezeten en is natgesproeid voordat ik eraan zat.

Comment

Mocht je je nog afvragen waarom ik verschillende grote van toppen heb; Precies dat foutje wat jij nu ook maakt.

Hoort blijkbaar bij het leerproces van main lining
                                Topic: The MainLining Adventures II: Bloemschikken!

Het is niet zo zeer de bestemming maar de reis die het zo verdomde leuk maakt!

Comment

Bezig...
                                X