beste leden van jointjedraaien hierbij mijn eerste kweek en dus ook maar meteen een kweekverslag aangemaakt
eerst maar eens de spullen opnoemen die ik heb gekocht en nog ga kopen.
Spullen die ik al heb gekocht:
125w Spaarlamp Groei
250w Spaarlamp Bloei
Lumii Reflectorkap
Hortiline 60x60x160 Tentje
4 X 12.5 L Airpots
4 X 3.5 L plastic potjes
kleine propagator van de bouwmarkt
2 kleine computer fannetjes in en uit op 12v en 5v adapters genoeg lucht verplaatsing voor een 125w spaarlamp
2 X horti hygro en temperatuur meter.
Scrog-netje
tijdschakelaar
Wat ik nog ga kopen :
-500m3 Softbox
-Can filter 350m3 ga de softbox terugregelen tot 40% dus een 350m3 filter moet genoeg zijn.
-Variac
-Sonoconnect slang , klemmen, en een 160-125 flens
Edit: Can filter word een phresh 500m3 en de softbox word er een 500m3 met flensmaat 125
en koop volgende ronden wel een ph+ec meter.
en nog een heleboel meer dure dingen
Grond:
Canna met perliet
stek een zaaigrond bij de lokale tuincentrum
Voeding:
de voeding heb ik van no-mercy
IMAG0851.jpg
groei voeding denk ik niet echt nodig te hebben omdat ik ze niet zo lang ga voorgroeien plus ik heb goeie grond van Canna wat voorlopig voldoende moet zijn. en heb altijd nog een beetje pokon achter de hand
heb 20-12-2013 4 zaadjes geplant het gaat om het soort Critical heb deze zaden van een vriend gehad die er niks mee deed omdat hij zelf niet growt
de zaadjes kwamen na ongeveer anderhalve dag boven de aarde uit had ze in een kleine propagator gezet met daarin wat stek grond
daarna heb ik ze overgepot in 3.5 liter potten met in de onderste helft wat hydrokorrels en in de bovenste helft stek en zaai grond en daarboven op een klein laagje hydrokorrels zodat de bovenste laag niet zo snel uitdroogt. had eerst de wortels heel voorzichtig schoongemaakt met lauw water en ze daarna nog even in het potje stekpoeder gedoopt voordat ik ze dus had overgepot
zie hier de kleine schatjes
IMAG0729.jpg
de luchtvochtigheid in mijn huis was erg laag en heb dus op alle verwarmingen schaaltjes water gezet en een natte handdoek in de tent gelegd luchtvochtigheid zit nu op zn 50% waar ik mee kan leven
na een paar dagen waren ze al weer wat groter
IMAG0781.jpgIMAG0780.jpg
ook geef ik ze zo min mogelijk water wat ze denk ik erg fijn vinden en 2 a 3 keer per dag met de plantenspuit vinden ze volgens mij ook wel fijn
en weer een paar daagjes later
IMAG0810.jpg
eergisteren(3-1-2014) heb ik ze overgepot 12.5 L airpots heel voorzichtig het plantje met de kluit aarde er uit gehaald met de plantenspuit nat gespoten zodat de kluit niet uiteenvalt en daarna in de airpots gezet. de canna aarde heb ik heel er los gewoeld zodat de grond lekker luchtig blijft en water via de zijkanten geef natuurlijk
heb ze meteen een klein beetje pokon gegeven 2 ml op een liter en goed verdeelt en een half theelepeltje nitrificerende(zeg ik dit goed XD) bacterien doorheen gedaan
en vandaag de dag zien ze er dus zo uit:
volgens mij zijn ze erg blij
temp overdag rond de 25 s'nachts 20
lv 50%
IMAG0843.jpgIMAG0844.jpgIMAG0845.jpgIMAG0846.jpgIMAG0847.jpgIMAG0848.jpg
hopelijk gaat mn eerste kweekje goedkomen! heb er nu al zo veel plezier van dus dat zit iedergeval al goed haha
ik wil jullie vragen om mij een beetje te helpen af en toe waar nodig heb al zo veel gelezen maar jarenlange ervaring daar kan ik natuurlijk nooit tegen op dus kom maar op met die tips / Feedback
hier nog een aantal random foto's van mn lamp, tent en voeding.
IMAG0703.jpgIMAG0851.jpgIMAG0852.jpgIMAG0853.jpgIMAG0855.jpgIMAG0859.jpg
eerst maar eens de spullen opnoemen die ik heb gekocht en nog ga kopen.
Spullen die ik al heb gekocht:
125w Spaarlamp Groei
250w Spaarlamp Bloei
Lumii Reflectorkap
Hortiline 60x60x160 Tentje
4 X 12.5 L Airpots
4 X 3.5 L plastic potjes
kleine propagator van de bouwmarkt
2 kleine computer fannetjes in en uit op 12v en 5v adapters genoeg lucht verplaatsing voor een 125w spaarlamp
2 X horti hygro en temperatuur meter.
Scrog-netje
tijdschakelaar
Wat ik nog ga kopen :
-500m3 Softbox
-Can filter 350m3 ga de softbox terugregelen tot 40% dus een 350m3 filter moet genoeg zijn.
-Variac
-Sonoconnect slang , klemmen, en een 160-125 flens
Edit: Can filter word een phresh 500m3 en de softbox word er een 500m3 met flensmaat 125
en koop volgende ronden wel een ph+ec meter.
en nog een heleboel meer dure dingen
Grond:
Canna met perliet
stek een zaaigrond bij de lokale tuincentrum
Voeding:
de voeding heb ik van no-mercy
IMAG0851.jpg
groei voeding denk ik niet echt nodig te hebben omdat ik ze niet zo lang ga voorgroeien plus ik heb goeie grond van Canna wat voorlopig voldoende moet zijn. en heb altijd nog een beetje pokon achter de hand
heb 20-12-2013 4 zaadjes geplant het gaat om het soort Critical heb deze zaden van een vriend gehad die er niks mee deed omdat hij zelf niet growt
de zaadjes kwamen na ongeveer anderhalve dag boven de aarde uit had ze in een kleine propagator gezet met daarin wat stek grond
daarna heb ik ze overgepot in 3.5 liter potten met in de onderste helft wat hydrokorrels en in de bovenste helft stek en zaai grond en daarboven op een klein laagje hydrokorrels zodat de bovenste laag niet zo snel uitdroogt. had eerst de wortels heel voorzichtig schoongemaakt met lauw water en ze daarna nog even in het potje stekpoeder gedoopt voordat ik ze dus had overgepot
zie hier de kleine schatjes
IMAG0729.jpg
de luchtvochtigheid in mijn huis was erg laag en heb dus op alle verwarmingen schaaltjes water gezet en een natte handdoek in de tent gelegd luchtvochtigheid zit nu op zn 50% waar ik mee kan leven
na een paar dagen waren ze al weer wat groter
IMAG0781.jpgIMAG0780.jpg
ook geef ik ze zo min mogelijk water wat ze denk ik erg fijn vinden en 2 a 3 keer per dag met de plantenspuit vinden ze volgens mij ook wel fijn
en weer een paar daagjes later
IMAG0810.jpg
eergisteren(3-1-2014) heb ik ze overgepot 12.5 L airpots heel voorzichtig het plantje met de kluit aarde er uit gehaald met de plantenspuit nat gespoten zodat de kluit niet uiteenvalt en daarna in de airpots gezet. de canna aarde heb ik heel er los gewoeld zodat de grond lekker luchtig blijft en water via de zijkanten geef natuurlijk
heb ze meteen een klein beetje pokon gegeven 2 ml op een liter en goed verdeelt en een half theelepeltje nitrificerende(zeg ik dit goed XD) bacterien doorheen gedaan
en vandaag de dag zien ze er dus zo uit:
volgens mij zijn ze erg blij
temp overdag rond de 25 s'nachts 20
lv 50%
IMAG0843.jpgIMAG0844.jpgIMAG0845.jpgIMAG0846.jpgIMAG0847.jpgIMAG0848.jpg
hopelijk gaat mn eerste kweekje goedkomen! heb er nu al zo veel plezier van dus dat zit iedergeval al goed haha
ik wil jullie vragen om mij een beetje te helpen af en toe waar nodig heb al zo veel gelezen maar jarenlange ervaring daar kan ik natuurlijk nooit tegen op dus kom maar op met die tips / Feedback
hier nog een aantal random foto's van mn lamp, tent en voeding.
IMAG0703.jpgIMAG0851.jpgIMAG0852.jpgIMAG0853.jpgIMAG0855.jpgIMAG0859.jpg
Comment