Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Eerste binnenkweek 4x Critical

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Eerste binnenkweek 4x Critical

Korting op 420shop
    beste leden van jointjedraaien hierbij mijn eerste kweek en dus ook maar meteen een kweekverslag aangemaakt
    eerst maar eens de spullen opnoemen die ik heb gekocht en nog ga kopen.

Spullen die ik al heb gekocht:

125w Spaarlamp Groei
    250w Spaarlamp Bloei
    Lumii Reflectorkap
    Hortiline 60x60x160 Tentje
    4 X 12.5 L Airpots
    4 X 3.5 L plastic potjes
    kleine propagator van de bouwmarkt
    2 kleine computer fannetjes in en uit op 12v en 5v adapters genoeg lucht verplaatsing voor een 125w spaarlamp
    2 X horti hygro en temperatuur meter.
    Scrog-netje
    tijdschakelaar

Wat ik nog ga kopen :

-500m3 Softbox
    -Can filter 350m3 ga de softbox terugregelen tot 40% dus een 350m3 filter moet genoeg zijn.
    -Variac
    -Sonoconnect slang , klemmen, en een 160-125 flens

Edit: Can filter word een phresh 500m3 en de softbox word er een 500m3 met flensmaat 125

en koop volgende ronden wel een ph+ec meter.
    en nog een heleboel meer dure dingen

Grond:

Canna met perliet
    stek een zaaigrond bij de lokale tuincentrum

Voeding:

de voeding heb ik van no-mercy
    IMAG0851.jpg

groei voeding denk ik niet echt nodig te hebben omdat ik ze niet zo lang ga voorgroeien plus ik heb goeie grond van Canna wat voorlopig voldoende moet zijn. en heb altijd nog een beetje pokon achter de hand

heb 20-12-2013 4 zaadjes geplant het gaat om het soort Critical heb deze zaden van een vriend gehad die er niks mee deed omdat hij zelf niet growt

de zaadjes kwamen na ongeveer anderhalve dag boven de aarde uit had ze in een kleine propagator gezet met daarin wat stek grond

daarna heb ik ze overgepot in 3.5 liter potten met in de onderste helft wat hydrokorrels en in de bovenste helft stek en zaai grond en daarboven op een klein laagje hydrokorrels zodat de bovenste laag niet zo snel uitdroogt. had eerst de wortels heel voorzichtig schoongemaakt met lauw water en ze daarna nog even in het potje stekpoeder gedoopt voordat ik ze dus had overgepot

zie hier de kleine schatjes
    IMAG0729.jpg

de luchtvochtigheid in mijn huis was erg laag en heb dus op alle verwarmingen schaaltjes water gezet en een natte handdoek in de tent gelegd luchtvochtigheid zit nu op zn 50% waar ik mee kan leven
    na een paar dagen waren ze al weer wat groter
    IMAG0781.jpgIMAG0780.jpg

ook geef ik ze zo min mogelijk water wat ze denk ik erg fijn vinden en 2 a 3 keer per dag met de plantenspuit vinden ze volgens mij ook wel fijn

en weer een paar daagjes later
    IMAG0810.jpg

eergisteren(3-1-2014) heb ik ze overgepot 12.5 L airpots heel voorzichtig het plantje met de kluit aarde er uit gehaald met de plantenspuit nat gespoten zodat de kluit niet uiteenvalt en daarna in de airpots gezet. de canna aarde heb ik heel er los gewoeld zodat de grond lekker luchtig blijft en water via de zijkanten geef natuurlijk
    heb ze meteen een klein beetje pokon gegeven 2 ml op een liter en goed verdeelt en een half theelepeltje nitrificerende(zeg ik dit goed XD) bacterien doorheen gedaan

en vandaag de dag zien ze er dus zo uit:
    volgens mij zijn ze erg blij
    temp overdag rond de 25 s'nachts 20
    lv 50%
    IMAG0843.jpgIMAG0844.jpgIMAG0845.jpgIMAG0846.jpgIMAG0847.jpgIMAG0848.jpg

hopelijk gaat mn eerste kweekje goedkomen! heb er nu al zo veel plezier van dus dat zit iedergeval al goed haha

ik wil jullie vragen om mij een beetje te helpen af en toe waar nodig heb al zo veel gelezen maar jarenlange ervaring daar kan ik natuurlijk nooit tegen op dus kom maar op met die tips / Feedback

hier nog een aantal random foto's van mn lamp, tent en voeding.
    IMAG0703.jpgIMAG0851.jpgIMAG0852.jpgIMAG0853.jpgIMAG0855.jpgIMAG0859.jpg
    Last edited by chinchan9; 8 January 2014, 17:17.

Re: Eerste binnenkweek 4x Critical

Foto Update: dag 17
    IMAG0870.jpgIMAG0864.jpgIMAG0866.jpgIMAG0867.jpgIMAG0868.jpg

ben er nog niet uit of ik ze alle 4 laat staan of dat ik er 2 weg doe. Wat denken jullie zal dit goed passen in een 60x60 tentje ? en als ik ze alle 4 laat staan wanneer moeten ze dan over op 12/12 over een week al of moeten ze nog even?

Alvast bedankt!

Comment

Hoi chinchan,
      Ziet er netjes uit!!!
      Ik had dezelfde vraag ivm hoe lang nog voorgroeien.
      Ik heb de raad gekregen om ze 31 dagen voorgroei te geven (eventueel een weekje langer omdat ik maar twee plantjes heb)
      Ik ben kontent met het resultaat (mooie compacte plantjes)
      Het zou zonde zijn om er twee weg te doen ,aan de andere kant zullen 4 dames redelijk wat plaats innemen.
      Ik denk persoonlijk dat het wat krap word (zodus laat ik het antwoord aan de meer ervaren kwekers opJD)
      Hier kun je anders vergelijken http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...Extreme-indica
      voor de rest veel succes met je kweek grtz Reiko
      Last edited by reiko; 6 January 2014, 20:44.
      Eerste binnenkweekje Extreme indica sigpic

Comment

Deze ga ik ook chekke

Peace✌️

Sent from my iPhone using Tapatalk

Comment

Ik zou ze nog 2 weken groei geven. Zijn die zaadjes gefeminiseerd? Mooie setup, veel succes!
          Super Silver Haze (DHS) // Pure Power Plant (Nirvana) // Jack Herer (DHS) & Fruit Spirit (RQS) // ...

Comment

heey Reiko thanks!

had al even bij je gekeken zier er erg goed uit hoor! kan ik meteen een beetje bij je af kijken
            denk dat ik ze dan niet te lang meer laat groeien en over een paar dagen mn oversized spaarlamp van 250w inplug
            jij ook nog veel succes !

heey Blaze it gezellig dat je meekijkt dat geeft mij nog meer motivatie om het goed te doen haha

halloo Rodigan dankjewel! het zijn als het goed is gefeminiseerde zaden maar dat weet ik niet heel zeker heb ze ook maar gekregen
            heb 10 zaden critical en ook nog 10 zaadjes purple kush
            DSC02153.jpg

en zal ik ze dan over een week toppen en een week daarna op 12/12 zetten onder een scrog netje ?
            Last edited by chinchan9; 6 January 2014, 22:24.

Comment

Critical is volgens mij wel voornamelijk indica, dus ik zou ze nu toppen, dan groeien tot de de plantjes elkaar 'raken' en dan omschakelen. Dan kunnen ze nog een week doorgroeien en dan zou het wel es perfect kunnen zijn
              Super Silver Haze (DHS) // Pure Power Plant (Nirvana) // Jack Herer (DHS) & Fruit Spirit (RQS) // ...

Comment

heb ze net meteen getopt en zal ze binnenkort op 12/12 zetten kan niet wachten tot ik ze in de bloei kan zetten en dat ze mooie topjes gaan vormen hehe

krijg vrijdag nog een bestelling binnen met onder andere een 500m3 softbox, variac, Filter en een sonoconnect slang en nog een flesje power roots van plagron voel me net een kind dat allemaal cadeautjes krijgt. helaas zijn het geen cadeaus en kost het gewoon een heleboel geld haha
                ben tot nu toe al zn 600 euro kwijt aan spullen, maar dan heb je ook wat

Comment

Update: dag 19 plantjes gaan nog steeds goed en staan er vrolijk bij
                  Heb ze gister avond meteen getopt en vandaag zien ze er zo uit
                  ook heb ik ze allemaal even gedraait en verplaats de voorste 2 naar achter en de achterste naar voor.
                  IMAG0885.jpgIMAG0886.jpgIMAG0887.jpgIMAG0888.jpgIMAG0889.jpgIMAG0890.jpgIMAG0891.jpg
                  zal ik ze nog 1 a 2 ml pokon geven ? of is de grond die ik heb voldoende gevoed voor deze periode? er staat verder niks aangegeven op de zak van canna alleen een logo verder helemaal zwart.

donderdag of vrijdag krijgen ze nog wat power roots van canna.

word elke dag weer een beetje blijer van mn plantjes <3

Groetjes!

Comment

Effe voor de zekerheid? Je hebt ze toch niet gedraaid door het stammetje met je vingers een draai te geven? Gezien die 2 foto's daar...
                    Met de 250 w erin, gaan ze zich wel sowieso rechten hoor.

Comment

Critical is een leuk soortje, ben vooral benieuwd naar de smaak. Zou je die voor me willen omschrijven als je klaar bent?
                      Ik heb namelijk een critical jack waar ik wat projecten mee doe, maar ik kan niet bedenken welk stukje smaak van de jack herer komt en welke van de critical!
                      Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                      Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

Comment

ja dat ga ik zeker voor je doen! ben zelf ook erg benieuwd,
                        heb net even zachtjes mn vingers over de bladeren heen gewreven en je ruikt echt een hele duidelijke citrus/plant geur en ergens merk ik ook een klein zuurtje op.
                        ik weet niet of je bekent bent met dubro afwasmiddel maar de geur komt er dicht bij in de buurt min het zuurtje en de plant geur zelf en natuurlijk niet zo chemisch
                        Ook beginnen ze al buiten de tent te ruiken aangezien ik nog geen volwaardige afzuiging + filter heb. dit komt vrijdag gelukkig houd je op de hoogte over de geur als ze in de bloei staan!

hahaha Rodigan nee hoor heb de hele pot gedraaid anders breken de wortels toch?
                        en er zit nu nog een 125w in hahaha thanks voor je bezorgdheid!!
                        Last edited by chinchan9; 8 January 2014, 17:13.

Comment

Jip, dan wring je je plantje kapot natuurlijk Het leek zo stom, dacht dat kan toch niet! Succes verder

Comment

Thanks Rodigan! Heb ook meteen een geaarde kabel aangelegd vanuit de badkamer ben absoluut geen held met elektra dus ik vraag het toch even

heb vanaf mn badkamer een geaarde verlengkabel gelegd naar de tent deze kabel kan 2300w aan op deze kabel komt een geaard stekkerblok die tot 16Ampere aan kan op dat stekkerblok komt een vochtbestendige tijdschakelaar van max 16 ampere en 3500w met daaraan mn lamp van 250w en ongeveer 1 a 2 ampere ook komt mijn softbox er bij dus 2 apparaten op het geaarde stekkerblok mn lamp en mn afzuiging

de groep waarop ik de verlengkabel heb aangesloten heeft 16A dit zou dan toch genoeg moeten zijn voor mn Wasmachine, cv/cw? ketel, lamp, afzuiging en 2 kamer lampen van ongv 60w ?

of zie ik iets over het hoofd ? of zit ik zo veilig?

een plantje was aangevallen door het pc fannetje wat was gevallen
                            en daarna door mijzelf met de stofzuiger echt super slim dit -.- een paar blaadjes zijn nu helaas kapot
                            IMAG0911.jpg

Groetjes!
                            Last edited by chinchan9; 9 January 2014, 17:31.

Comment

Last edited by reiko; 9 January 2014, 23:36.
                              Eerste binnenkweekje Extreme indica sigpic

Comment

Bezig...
                              X