Heel veel mensen blowen achter het stuur in Frankrijk en in Spanje. Dus bij het liften heel vaak meegerookt met mensen (van franse militair in burgerwagen maar toch ook in uniform tot Nederlandse vrachtwagenbestuurders met joints waar ik in 40 °C van lag te stuiken, maar hij bleef maar rustig doorrijden).
Op reis maak je de gekste dingen mee op dit vlak. Eénmaal hield de Bretoense politie ons tegen terwijl ik zat te roken en mijn vriend te rijden, hij had twee zware biertjes binnen en met die rook in de auto dacht ik "we hangen er aan", maar ze hadden enkel oog voor onze nummerplaten die volgens hen foutief bevestigd waren. En mijn vriend blaasde lichtjes positief, maar dat vonden ze niet zo erg (we waren tenslotte met vakantie in hun mooie Franse provincie). En mijn hart maar kloppen!
Verder nog in een kelder in Zagagoza 2 verdiepingen onder de grond (waar iemand die we op de trein tegenkwamen ons naar meenam en waar ettelijke kamertjes volstonden met planten). Ze huurden dit met enkele vrienden om te chillen.
En toen we in een meer verwaarloosd gedeelte van een kasteel in Figueres (Spanje) aan het blowen waren viel opeens de Guaria Civil daar binnen en ervan beschuldigd dat wij alle rotzooi die daar lag van de laatste jaren daar die middag daar gelegd hadden en we dat moesten opruimen en ik dat natuurlijk weigeren. Gelukkig scheelde er duidelijk iets met zijn neus en merkte hij de geur niet op (of had hij geen zin om proces verbaal op te maken). Wel heel het macho-gedoe van identiteitskaarten indienen en onder hun begeleiding het kasteel uit met de vermelding dat we de dag nadien uit 'zijn' grondgebied moesten zijn. Dat zeggen ze nu eens altijd!
Wat me ook nog invalt is het verstoppen van wiet tussen palmbomen (aan de Spaanse grens) bij bezoek aan Gibraltar (Brits) grondgebied, met grenscontroles. En 's avonds maar zoeken in welke van de vele palmbomen het zat.

Met citaat reageren