Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Luchtfilter probleem en het begint al te stinken.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Luchtfilter probleem en het begint al te stinken.

    Korting op 420shop
    Beste mensen,

    Vandaag heb ik mijn koolstoffilter aangesloten op mijn ventilator die de lucht naar binnen zuigt via een passieve inlaat. De bedoeling was
    dat de lucht door mijn koolstoffilter werd geblazen. De lucht komt er doorheen maar de warme lucht kan niet weg aangezien het wel bijna 30 graden in mijn kastje werd.
    De ventilator is gewoon niet krachtig genoeg om passief lucht aan te zuigen en ook nog eens door een koolstoffilter de lucht heen te blazen.

    Het gaat om de volgende ventilator: (150 m3)

    De luchtverplaatsing van deze Vents 125 VKO1 bedraagt circa 190 m2. De Vents 125 VKO1 wordt geleverd zonder aansluitsnoer.


    En de volgende filter: (300m2)



    Kan het zijn dat de filter te groot is voor deze ventilator en dat een kleinere minder weerstand zal geven zodat de lucht er wel fatsoenlijk uit gaat? Of gaat dit ook niet werken?
    Want heb namelijk deze op het oog van 150 m3: (mocht dit een oplossing zijn)



    Alle advies/hulp is welkom want het begint al te geuren en heb nu dus geen fatsoenlijke filtering van de geur. Andere oplossingen zijn meer dan welkom!
    http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...le-met-foto-s!

    #2

    Comment


      #3
      Re: Luchtfilter probleem en het begint al te stinken.

      Ik denk ook dat je beter een nieuwe afzuiger/ventilator kunt kopen dan een nieuwe filter.
      Want nu heb je inlaat>>>ventilator>>>filter>>>'buitenlucht' toch?
      Kun je hem eens aansluiten op de volgende manier:
      inlaat>>>>>Filter>>>>ventilator>>>>'buitenlucht'


      Dan trek je misschien wat meer onderdruk, omdat die ruimte tussen/binnenin de filter sneller vacuum trekt. Maar ik ben geen aerotechnicus natuurlijk. Het is iig geen uren werk om te proberen, en misschien scheelt het al. Ik zie veel hokken waarbij de filter aan de binnenkant hangt, nog voor de ventilator.
      Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
      Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

      Comment


        #4
        Re: Luchtfilter probleem en het begint al te stinken.

        Nee, ik ben zo stom geweest om de ventilator niet meer naar de zijkanten te plaatsen maar boven in het midden van de rechterkastwand. Direct daar tegenaan zit het haakje van de lamp. Daarom kan er geen filter aan de binnenkant. Als ik de ventilator meer de hoek in verplaats moet het wel lukken. Dan zou ik de filter tussen de 2 haakjes van de rechter t-neon lampen kunnen hangen. Ik ga maar even kijken hoe ik dat precies ga doen. Eerst maar een andere ventilator regelen.

        Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

        Deze heb ik laatst net gekregen. Misschien kan ik die gebruiken? Geen idee hoe ik dat met dat kistje doe en aansluit op een filter en in mijn kas zet. Nog maar even rondzoeken hoe ik dat doe..

        DSC_0126.jpg
        http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...le-met-foto-s!

        Comment


          #5
          Re: Luchtfilter probleem en het begint al te stinken.

          Chemiel als je goed kijkt lijkt het wel alsof die fan staafjes niet goed staan het lijkt net alsof ze verbogen zijn, die is volgens mij gebruikt en ik betwijfel of je daar wel mee kan draaien, kijk goed uit met gebruikte spullen.Je hebt zo brand.

          Comment


            #6
            Re: Luchtfilter probleem en het begint al te stinken.

            Die fans zijn gewoon niet geschikt om door een filter te blazen/zuigen.
            Ze worden vaak aangeraden, maar tis gewoon rommel.

            Koop er gewoon een fijn 300kuub buisfannetje bij, of bouw een kist om die slak.

            Zo kun je een softbox bouwen, dan heb je een idee :
            sb1.JPG sb2.JPG sb3.JPG

            sb4.JPG sb5.JPG sb6.JPG

            Je kunt die slak ook gewoon tegen het mdf schroeven, dus zonder stukje slang ertussen.
            Dan heb je ook die ophangrubbers niet nodig enzo.
            ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

            Comment


              #7
              Re: Luchtfilter probleem en het begint al te stinken.

              Wel gek dat een koolstoffilter soms wel en soms niet werkt. Je zou zeggen dat wanneer/hoe dan ook de lucht er doorheen gaat, dat de actieve kool de geurtjes opneemt.

              Handige tutorial Q, alleen zo'n slakventilator zuigt zijn lucht toch van de zijkant aan, waarom dan een gat aan de achterkant van de doos
              De lucht gaat dan alsnog herrie maken. Ik zou zelf een gat voor het inzuiggat logischer vinden, klopt dit?

              Comment


                #8
                Re: Luchtfilter probleem en het begint al te stinken.

                Blijft toch jamemr dat ze bij Wietforum die site zo vernaggeld hebben. Die thread over die kast is nu zonder plaatjes. Maar goed, de plaatjes zijn ook wel te volgen.

                Had zelf ook het idee dat die kast wat te krap is. Als je hem iets breder maakt dan kan de lucht er beter langs.

                Of inderdaad de gaten "haaks" op elkaar zetten. Kun je nog een hoekje om ook.

                Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

                Comment


                  #9
                  Re: Luchtfilter probleem en het begint al te stinken.

                  Omdat de capaciteit zo belabberd is met belasting zal er misschien ergens anders lucht ontsnappen ?
                  Als het een nieuw filter is zal daar het probleem niet zitten zolang de LV onder de 70% blijft.

                  Je kunt dat gat maken waar het je het beste uitkomt.
                  Ik heb ze 90 graden tegenover elkaar.
                  homemade1000m3slakinbox.jpg

                  nb. De afmetingen kun je zelf wat mee rommelen eh...Er zit nogal verschil in een 250 of 1500 kuub slak.
                  Last edited by QnQ; 13 March 2014, 10:55.
                  ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                  Comment


                    #10
                    Re: Luchtfilter probleem en het begint al te stinken.

                    De filter zal wel werken. Maar de warmte gaat niet uit mijn kast. De ventilator is echt te zwak. Thx qnq daar kan ik wat mee. Vandaag de thuiskweker maar even bezoeken.

                    Zal deze voldoen? http://www.dethuis-kweker.nl/ventila...240-360m3.html

                    En dan de 240 versie?

                    Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

                    Met de geur bedoelde ik dat het al begint te stinken en er dus snel een werkend filtratie systeem moet komen zonder de warmte die word vast gehuoden
                    http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...le-met-foto-s!

                    Comment


                      #11
                      Re: Luchtfilter probleem en het begint al te stinken.

                      360 is best veel ik denk dat de 240 ook genoeg is
                      voor jou kast.
                      Ik deed het toen met alleen 2 pc fans in dat kastje en dat was genoeg,
                      Dus 240m2 lijkt mij meer dan voldoende.
                      Veel succes

                      Comment


                        #12
                        Re: Luchtfilter probleem en het begint al te stinken.

                        Ah zo, ik vatte de titel verkeerd op.

                        Comment


                          #13
                          Re: Luchtfilter probleem en het begint al te stinken.

                          Nieuwe ventilator is binnen. Ik heb dit plan in gedachten, graag hoor ik van jullie of dit gaat werken. Ik zat te denken de ventilator linksboven in de kast te doen zodat ie door de achterwand naar buiten blaast en een beetje tussen de 2 haakjes komt te hangen van die linker t-neon. De filter zelfs wil ik dan rechtsboven in de kast hebben die dan weer met een slang voor langs verbonden word met de afzuiger.Precies zoals beneden op de foto alleen dan alles gemonteerd boven in mijn kast. Zal dit werken of hebben jullie een betere suggestie?
                          DSC_0128.jpg
                          Attached Files
                          http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...le-met-foto-s!

                          Comment


                            #14
                            Re: Luchtfilter probleem en het begint al te stinken.

                            Probeer zo min mogelijk bochten in de slang te verwerken.
                            Die twee 90 graden bochten zijn niet nodig en kosten je minstens 20% capaciteit.
                            ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                            Comment


                              #15
                              Re: Luchtfilter probleem en het begint al te stinken.

                              Hoe kan ik dat anders doen in deze ruimte? Anders zou de afzuiger buiten mijn kast moeten en de filter nog binnen. Dit leek me het enige haalbare... Heb je nog een andere suggestie?



                              Als ik de filter een kwartslag naar links draai met de flens naar links dat scheelt me al 1 hoek van 90 graden. Maar de uitlaat heb ik t liefst aan de achterkant. Zo is mijn kast wel echt stealth



                              Het is deze filter geworden, heeft 2 standen 240m3 en 360m3.

                              http://www.dethuis-kweker.nl/ventila...240-360m3.html
                              Last edited by chemmie; 13 March 2014, 17:05.
                              http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...le-met-foto-s!

                              Comment

                              Bezig...
                              X