Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Chemiel's 2e buitenkweeksessie; Bio Blue Medi Kush

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Chemiel's 2e buitenkweeksessie; Bio Blue Medi Kush

Korting op 420shop
    De zon heeft zich inmiddels weer durven laten zien, het mooie weer komt er weer aan en dat betekent: Koud bier! Ohnee; dat het
    buitenseizoen eindelijk weer van start dreigt te gaan. Dit jaar heb ik de kans gekregen om mee te doen aan de Spliff Seeds contest.
    Het word mijn 2e buitenkweek en heb gekozen voor de Blue Medi Kush. Dit om de smaakbeschrijving en eerdere verslagen
    waar een prachtig wietje uit voort is gekomen. Dit schijnt een betere badge te zijn dan die van vorig jaar dus ben benieuwd wat
    het me zal brengen.

5 Blue Medi Kush zullen de kans krijgen te groeien tot volwassen planten.

DSC_0132.jpg

valepic BmK.jpg
    Pic by vale.

Van deze zaden zullen 2 worden geplaatst op mijn balkon in autopots met de complete lijn van Bio Tabs.

Biotabs - 10 tabletten
    Bevatten een uitgebalanceerde hoeveelheid biologische voedingsstoffen die langzaam aan de bodem worden afgegeven.

Startrex - 250 gram
    Orgatrex - 250 ml
    Biologische vloeibare kunstmest voor de bloeifase. Je hoeft geen pH en EC te meten.

Mycotrex - 50 gram
    Mix van negen soorten mycorrhiza sporen voor een 7 maal groter wortelvolume.

Bactrex - 25 gram

autpots.png biotabs.png

De andere 3 zullen worden grootgebracht in de volle grond in een kas.
    Deze 3 zullen geen dure voedingspaketten krijgen, gen 200 of andere onnodig dure middelen.
    Ze zullen puur natuur op worden gekweekt met homemade plantengier.

Het gier zal een bestaan uit gefermenteerde; brandnetel, heermoes en smeerwortel.

Brandnetelgier:

Rijk aan Chlorofyl, ijzer, kalk, kiezel (silicium), vitaminen, stikstof en mineralen en bevordert het bodemleven en stimuleert de groei van de planten.

Smeerwortelgier:

Rijk aan stikstof en kalium.

Heermoesgier:

Rijk aan silicium, kalk, natrium, kalium, mangaan en magnesium.

Heermoesaftreksel is het meest gekende plantaftreksel tegen allerlei schimmelziekten.
    Erg rijk aan silicium waarvan bekend is dat onze planten daar gek op zijn.

Weet niet of de lijst van inhoudsstoffen compleet is maar dat ze er gek op zijn blijkt uit deze foto;

1940137_778843845478459_2078302839_n.jpg

Het mooie van dit aftreksel is dat de ingredienten; Brandnetel, heermoes en smeerwortel op vele plekken groeien in nederland.
    Nieuwe dure voeding halen bij de growshop kan vervangen worden voor een dagje de natuur in. Spul schijnt wel goed te stinken, maar dat maakt me niet uit als het goed werkt.
    Mocht dit goed gaan werken zal ik zelf geen dure voedingspaketten meer kopen en dit voortaan gaan maken.

Ik wil alle deelnemers veel succes wensen met de contest. Dat het een goed buitenseizoen mag worden die veel medicijn en rookwaar mag leveren.
    Last edited by chemmie; 22 March 2014, 00:21.
    http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...le-met-foto-s!

Re: Chemiel's 2e buitenkweeksessie; Bio Blue Medi Kush

Heel veel succes ziet er goed uit

Verstuurd vanaf mijn GT-I9505 met Tapatalk

Comment

Thx Heribei!

Comment

Succes ik ga je volgen en van je leren!:cool:

Verstuurd vanaf mijn GT-I9505 met Tapatalk
        Using Tapatalk

Comment

he chemiel succes jong !!!!
          gaat helemaal goed komen daar
          Poepzak 2015 - Amnesia, AK47, Red Purps, Auto Bubble & Sweet Mango Autoflower

Comment

Veel succes met de contest en aan de voeding zal het liggen

Comment

zal het niet aan liggen hoop ik?

Comment

Zal me hier ook neerpoten...
                Succes Chemiel!
                Haze Berry, Shining Silver Haze, Critical en White Widow
                Jack Herer in scrog
                The Autofiles (Autoflower buitenkweek)

Comment

Succes met een mooie biokweek

Ajo
                  Ventje
                  Living in Second live for real

Ticket is geboekt maar ik mag niet meer vliegen

Comment

Een stinkend zaakje - a smelly business

17 Jun 2009 | Inheemse planten - Natives | Moestuin - Vegetable Garden | Tuin - Garden
                    (to English text)
                    Bart maakt het van brandnetels, en Onderdeappelboom had het wel kunnen gebruiken voor haar tuinbonen die onder de luis zaten!
                    Equisetum arvense | Heermoes - Horsetail
                    Ja, ik heb het over gier...
                    Twee jaar geleden verzamelde ik met zoonlief armenvol heermoes, toen onze tuinbonen - net als die bij Onderdeappelboom, overdekt waren met zwarte bonenluis. Die heermoes werd overgoten met water, en mocht een flinke week trekken.
                    Het resulterende stinkende goedje werd op de bonen gesproeid, en binnen no-time was er geen bladluis meer te zien.
                    (Overigens heb ik dit jaar een ander trucje toegepast waar ik al regelmatig over gelezen had: toen de tuinbonen goed en wel aan het bloeien waren, heb ik de uiterste groeipunt uit de planten geknepen. Tot nu toe lijkt dat goed te werken: op de bonen is nog geen luis te zien.)Heermoesgier staat er op dit moment dus niet te trekken, maar wel een kuip smeerwortelgier. Smeerwortel bevat flinke hoeveelheden kalium, en daar zijn tomaten dan weer gek op. Deze gier zal ik niet onverdund op de planten spuiten, maar er - verdund - de tomaten mee gieten.
                    Gewoonlijk worden recepten voor kruidengier omschreven in termen van 'zoveel gram plant op zoveel liter water', maar ik vrees dat ik niet zo netjes te werk ga. Ik pluk een hoeveelheid kruid die ik in een kuip mik, en dan overgiet met zoveel water tot het ruim onderstaat. Vervolgens leg ik er iets zwaars (lees: een dakpan) bovenop zodat de planten onder water blijven.
                    Dat goedje laat ik vervolgens 10-14 dagen trekken. Ik raad je aan het brouwsel op enige afstand van tuindeuren, openstaande vensters en zitplekjes in de tuin te laten gisten, want na een week of zo verspreid het geheel een aroma dat niet meteen als 'welriekend' kan omschreven worden.
                    Gier die je als bemesting wil gebruiken, verdun je tot 1/10 of zelfs 1/20, als je het als bestrijdingsmiddel gebruikt wordt het meestal onverdund bij de planten verneveld.
                    Brandnetelgier, waar Bart al over sprak, is wellicht het best bekend. Het wordt zowel toegepast als bemesting (stikstof), maar ook als bestrijding van o.a. bladluizen.

Smeerwortelgier in wording | Comfrey Liquid Fertilizer to be
                    En meteen levert dit je een goeie uitweg op voor brandnetels die je in je tuin hebt gewied: omwille van de worteluitlopers gooi je die immers niet bij de compost, en ook als ze al zaad gevormd hebben is de composthoop niet de ideale plek. Sommige mensen zetten daarom in de buurt van hun composthoop een flinke kuip water neer, waar ze behalve brandnetels ook andere wortelonkruiden, of onkruiden die al zaad hebben gezet in gooien. De stinkende gier die zich daar al snel vormt, is opnieuw een prima meststof. (En na het rottingsproces kan het restant probleemloos wel gecomposteerd worden.)

Comment

Heen veel succes met de contest!!
                      Why drink & drive, if you can smoke and fly!!

Comment

Thx el plantos!! Jij ook man ! Over een paar weken ga ik los!!

Comment

De 1e blue medi kush is van start. Deze is met een maatje mee geemigreerd naar Sardinie. Ben benieuwd wat dit plantje in dat klimaat gaat doen.

sardinie.jpg

Plantje zal worden opgegroeid met instructies van mij op afstand. Zn 1e kweekje
                          Last edited by chemmie; 18 April 2014, 00:26.

Comment

Yeah, ik zie daar wat wat groens opkomen ! Jammer dat ie al weer weg is, wat hou je me lang in spanning man !

Suc6 met je gier, stinken hoort daarbij .

Nice weekend m8,

Hippie .
                            The seeds of today are the flowers of tomorrow

Comment

Is als zaadje mee gegaan naar sardinie, updates ook van dat plantje blijven komen. Ik begin over 2/3 week. Ik wil er nog even tussen uit naar Frankrijk dus even zien hoe het gaat lopen. Die planten gaan er ieg komen.

Comment

Bezig...
                              X