+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 4 1 2 3 4 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 20 van 79

Topic: Wiet knippen en drogen

Registratie op
    Aug 2008
    Leeftijd
    26

Standaard Wiet knippen en drogen

ls de toppen voor een groot deel amber/bruin zijn kan er worden geoogst. Op de fotos kun je zien dat deze kweek zo ver is. We gaan dus nu knippen.

Bij kleine hoeveelheden kun je hiervoor een schaartje gebruiken. Smeer deze voor gebruik even in met wat olijfolie, hierdoor blijft je schaartje soepel tijdens het knippen.

De pollem of de harskliertjes kleeft behoorlijk aan je schaartje dus je zal om de zoveel planten wel je schaartje even schoon moeten maken.

De resten die aan je schaar blijven zitten is bijna pure THC. Haal dit er voorzichtig af en gebruik dit voor een goede stevige joint. Je kunt het ook bewaren en er een balletje van draaien. Dit lijkt erg veel op hasj.

Het grote bladafval kun je verder nergens voor gebruiken, dit doe je gewoon weg.

Beter niet weggooien in je huiscontainer of groene bak aangezien mensen aan je afval natuurlijk heel veel kunnen afleiden. Eventueel kun je het in een vuilniszak doen en deze pas in je container gooien wanneer je de vuilnisman ziet aankomen. Dan neem je wel het minste risico.

De kleine blaadjes waar je de THC op ziet zitten en de hele kleine topjes kun je apart bewaren. Met het kwalitatief hoogwaardige knipafval kun je later veel andere dingen doen. Bijvoorbeeld het maken van boter of pollum.

Als je de planten geknipt hebt hang je deze op zijn kop op in een goed geventileerde ruimte. Dit kan de kast zelf zijn alleen moet je dan wel opletten dat de ruimte tijdens het drogen helemaal donker moet zijn. Je kunt dus niet in 1 ruimte drogen en kweken tegelijk.

De meningen zijn verdeeld over hoe lang je het nu moet laten drogen. Als de ruimte waarin het is opgehangen goed is kan het drogen met 6 dagen al voldoende zijn. Echter iets langer drogen kan zeker geen kwaad. Het is tot op bepaalde hoogte zelfs beter voor de smaak.

Advies is dus 6 tot 14 dagen. Wanneer je een top vastpakt en deze aan uiteinden gaat buigen, dan zou deze "gemakkelijk" in het midden moeten breken zoal een lucifer. Doet de top dat niet dan moet het nog iets langer drogen.

Grtz
    Bijgevoegde afbeelding(en)
    Laatst gewijzigd door Jointjedraaien; 2nd March 2010 om 02:45
    Word nu special member steun het forum en geniet van vele extra's!

Registratie op
    Oct 2008

Standaard

kan de luchtvochtigheid ook te laag zijn tijdens drogen van wiet? dat het te snel droogt met bijv 20% lv heid?? of is dat niet het geval?

groet

Registratie op
    Aug 2008
    Leeftijd
    26

Standaard

Neen, altijd proberen om je LV zo laag mogelijk te houden.

Grtz

Registratie op
    Jun 2008
    Leeftijd
    23

Standaard

wat moet je doen met je bladafval vooraleer je het verder kan bewerken tot bv wietboter greetings

Registratie op
    Aug 2008
    Leeftijd
    26

Standaard

Het fijne blad afval met kristallen erop, plaats je een nachtje in de diepvries. Zodanig dat het kristal zich beter van het blad scheid .
    Dit is om hasj of ice hasj te maken.
    Voor wietboter is er niks nodig van bewerkingen geloof ik.
    Grtz

Registratie op
    Oct 2008
    Leeftijd
    21

Standaard

mesch handig voor te weten: ideale temperatuur ligt tussen de 16 a 20 graden en de luchtvochtigheid tussen de 40 a 60 % heb ik mij laten wijsmaken
    Laatst gewijzigd door janleuri; 14th June 2009 om 02:21
    Daar waar god mij gezaaid heeft wil ik groeien, bloeien en vruchten dragen.

Standaard

iemand zei een keer tegen mij dat ik me wiet ook heel kort in de magnetron kon doen... is dit bullshit? ja toch? :O
    "Got blunt? ... Got weed?"

Registratie op
    Aug 2008
    Leeftijd
    26

Standaard

Ja tuurlijk. Je kan het doen b.v op je harde schijf een klein topje leggen, voor een proevertje.
    Beste is lekker op het gemak laten drogen, toppen rijpen nog uit.

Grtz

Registratie op
    Oct 2008

Standaard

hahaha in de magnetron,,,

1 APRIL

Registratie op
    Jul 2008
    Leeftijd
    28

Standaard

t gaat wel in de magnetron,maar is lang niet zo lekker als dat jeje wietje de tijd geeft om te drogen en idd te laten rijpen.

Standaard

oke thanks.
    "Got blunt? ... Got weed?"

Standaard Re: Wiet knippen en drogen.

in de magnetron is niet aanteraden, en vriend van mij heeft dit gedaan met een klein plukje, en de THC was met meer dan de helft gemindert en de smaak was ook niet zo lekker

Greetzzz
    Why drink & drive i'f you can smoke & fly

Registratie op
    Oct 2008

lol er zijn nog echt mensen die het proberen ook

gaha je wiet word dan heel warm en vochtig, maar ewcht niet droog

groet

Registratie op
    Sep 2008

steek soms eens blunt 10 seconden in micro als maat hem heeft gerold...ma ja, die lebbert daar dan ook zo aan
    Grtz $iR

Registratie op
    Mar 2009
    Leeftijd
    24

gewoon de buitenkant van de joint verwarmen met de vlam van een aansteker, als je dit beheerst doet kan je de joint zo prima "afdrogen"

Registratie op
    Sep 2008

ja man...nie zoals de dien daar aan likt hoor. Dan is weed nog nat.
    Djeez, kon mijn lief me maar eens zo behandelen ...of zo klaar zijn voor microgolf
    Grtz $iR

als ik mijn toppen laat drogen hea, ik laat ze nu afbloeien in een donkere kamer met lampen. Als ik ze geoogst heb kan ik ze dan daar ook ophangen want de kamer ventileert niet echt maar het is wel erg donker. kan het kwaad hebben dat het niet goed ventileerd voor de wiet?
    greetzz

Thozzz

Ja zeker kan dit kwaad, en het zult de kans dat je schimmels/rot krijgt velen malen verhogen.
    Zet er desnoods een ventilator neer, en open de deur zeker enkele malen per dag voor ten minimale 10 minuten.
    Beter richt je de ventilator niet op je te drogen stukken, anders zal dit te merken zijn aan de kwaliteit/smaak.
    Je plantjes gewoon lekker de tijd geven op te drogen.

~ Oscar,

Hoe belangrijk is het dat het donker is??

Was van plan om ze gewoon in mijn kamer te gaan hangen... heb geen zin om een halve maand in een grot te wonen

Tosti

Registratie op
    Sep 2008

Dikke probs tosti. zonlicht breekt thc af... Das toch de discussie, of het echt zo is weet ik niet, maar ga geen hokje wagen. Kun je het niet ophangen in je kast zelf ofzo? Of in andere kast, weet ik veel...
    Grtz $iR

+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 4 1 2 3 4 LaatsteLaatste

Cannabis Tags

Regels voor berichten