Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Autflowers / reguliere zaden: zaadkeuze

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Autflowers / reguliere zaden: zaadkeuze

Korting op 420shop
    Beste mensen,

Een paar jaar geleden kreeg ik bij een bestelling van autoflowerzaadjes een vijftal normale zaadjes. De gratis zaadjes gingen prima en ik had een leuke opbrengst. De autoflower plantjes waren; om het netjes te formuleren "teleurstellend".
    Na een paar jaar shopafhankelijk te zijn wilde ik het dit jaar toch weer opnieuw proberen. Wel weer in de buitenlucht, maar met goede zaadjes en nu ook speciale voeding. Toch weer (haze)-autoflowers besteld, ontkiemingssetje en een voedingspakketje van Plagron.

Na een dag of vier kwamen alle zaadjes boven de grond uit; nog een paar dagen later zag ik dat ze al behoorlijk gingen strekken op zoek naar meer licht. Nouja geen ramp dacht ik, dan plant ik ze wat dieper in de grote potten. Inmiddels zijn ze twee weken verder. Staan ze in grotere potten; maar ik heb er nu al weinig fiducie meer in. Van de vijf is er maar eentje die er echt sterk uitziet. Eentje ontwikkeld geen 2e setje bladeren, een andere is al dood en van de andere twee zien de blaadjes er niet mooi uit. Ik had nog een normaal fem. whitewidowzaadje. Die ontkiemde zonder problemen en ziet er prima gezond uit.

Gezien het pas half april is, kan ik nog rustig de slechte plantjes vervangen door een paar andere, maar ik zit nu wel erg te twijfelen of het verstandig is om opnieuw autoflowers te bestellen. Het probleem is dat ik geen mogelijkheden heb om alles te gaan verduisteren op vaste tijden. Daarnaast wil ik geen planten van 1,5 tot 2m op het dakterras. Ook hoef ik m`n huis in het pikkedonker niet vanaf 100 meter op reukzin terug te vinden .

Eigenlijk ben ik dus op zoek naar een soort die:

-Het buiten goed doet
    -Niet moeilijk doet over onregelmatig licht
    -Niet al te sterk geurt
    -Relatief klein blijft
    -Een mooie opbrengst geeft voor een buitenkweek
    -Vooral sterk is en af kan met dagelijkse hoeveelheid (gevoed) water

Als ik van mijn 5 planten na het oogsten 150 gram droog overhoud ben ik al helemaal tevreden.
    Alvast bedankt voor reacties en tips!
    Autoflowers 2016

Re: Autflowers / reguliere zaden: zaadkeuze

auto blueberry
    HOE MOET IK ONTKIEMEN
    JA IK KEN DE REGELS NU ONDERHAND WEL

Comment

Cream Caramel Auto van sweet seeds deed het erg goed bij mij. Lekker wietje, redelijk goede opbrengst met minimale voeding en ook nog eens een goed effect wat lang bleef hangen. Tevens heb ik ook erg goede verhalen gehoord over de "Think different" autoflower van dutch passion.

Comment

Super Skunk auto van Sensi: http://sensiseeds.com/nl/gefeminisee...-autoflowering
        Voldoet aan al je eisen.

Heb ze zelf ook nog gekweekt. Was er zeker en vast tevreden over.
        sigpic
        100% BIO Indoor autoflower enthusiast

Comment

Ik had net dezelfde eisen als jij en na uren en uren reasearchen op fora en zaadbanken en seedfinder heb ik dan eindelijk een goed zaadje gevonden die jouw misschien ook wel leuk lijkt, de Auto blue mystic van Nirvana.

Veel geluk met je zoektocht

Comment

Bedankt iedereen voor de reacties. Ik begrijp dat ik met mijn eisen toch weer bij de autoflowers uitkom

Oorspronkelijk geplaatst door angel777 View Post
            auto blueberry
            Ik heb deze twee jaar geleden gehad en was toch een beetje teleurgesteld, misschien gaan ze een stuk beter binnen met licht. Opbrengst buiten in een matige zomer was weinig. Misschien dat ze het in een goede zomer, met de juiste voeding uitstekend doen.

Oorspronkelijk geplaatst door Hey apple View Post
            Cream Caramel Auto van sweet seeds deed het erg goed bij mij. Lekker wietje, redelijk goede opbrengst met minimale voeding en ook nog eens een goed effect wat lang bleef hangen. Tevens heb ik ook erg goede verhalen gehoord over de "Think different" autoflower van dutch passion.
            Cream Caramel wordt vooral als binnensoort beschreven, tenminste wat ik er van lees. Die Think Different lijkt wel interessant maar die zijn vrij prijzig. Misschien over een paar jaar als de soort wat algemener is.

Oorspronkelijk geplaatst door Gamm View Post
            Super Skunk auto van Sensi: http://sensiseeds.com/nl/gefeminisee...-autoflowering
            Voldoet aan al je eisen.

Heb ze zelf ook nog gekweekt. Was er zeker en vast tevreden over.
            Nou ben ik op zich wel een skunk roker, en voor de prijs hoef ik het niet te laten. Deze soort heeft mijn interesse en ik ga er wat meer info over opzoeken.

Oorspronkelijk geplaatst door CyayC View Post
            Ik had net dezelfde eisen als jij en na uren en uren reasearchen op fora en zaadbanken en seedfinder heb ik dan eindelijk een goed zaadje gevonden die jouw misschien ook wel leuk lijkt, de Auto blue mystic van Nirvana.

Veel geluk met je zoektocht
            Bedankt voor de tijd die jij al in research hebt gestoken, scheelt mij weer Ziet er qua prijs en eigenschappen ook goed uit net als de skunk. Ga ik ook wat meer info over opzoeken.

Ik weet, het gaat maar om een paar zaadjes, maar ik vind het proces voordat ik met een zelf geoogst jointje op de bank zit, bijna net zo leuk als het uiteindelijke oproken En het is al een paar keer niet helemaal goed gegaan dus wil ik het deze keer in 1 keer helemaal goed doen. Verdere tips zijn nog steeds welkom, en ik laat even weten wat het is geworden.
            Autoflowers 2016

Comment

Zaadjes zijn weer besteld. Uiteindelijk is het toch weer een andere soort geworden. Ik kreeg bij mijn eerste bestelling van de haze autoflowers een autoflower freebie (auto easy bud) en die gaat als een speer. Terwijl de hazeplantjes er inmiddels vrij sneu bijstaan is de easybud niet te stoppen. Mooie dikke, donkergroene indica blaadjes, en ziet er kerngezond uit. Smokereports van deze soort zijn best positief. Dus easy choice
              Autoflowers 2016

Comment

de cream caramel of cream mandarine brachten bij mij een goede opbrengst vorig jaar

Comment

Comment

Bezig...
                  X