De levensweg van de Royal Dwarf - 皇家矮人
Inhoudstafel
Inleiding
Hoofdstuk 1: De prenatale fase - Rituele zegening van de zaden
Hoofdstuk 2: De geboorte - Een warm nest en muziektherapie
Preview van hoofdstuk 3, lees het voor het hier staat!
Inleiding
He who depends on himself will attain the greatest happiness
Hallo iedereen, mijn naam is Woody. Ik hou het kort, want jullie zijn hier vast niet voor een beschrijving van mijn dagelijkse bezigheden.
Die zijn ook niet bijster interessant. Naast mijn training die ik krijg van de Sensei dwaal ik rond in de bossen om mijn dagelijkse portie van 15kg bamboe te veroberen.
Het pad naar de verlichting verloopt traag, maar dat betekent niet dat mijn training slechts leren en meditatie omvat. Heel af en toe, op een warme heldere nacht, zitten de Sensei en ik aan het Meer van de Eeuwige Zielsrust vergezeld van spirituele kruiden.
De reis naar de spirituele kruiden- koopman is echter lang en leidt ons door de bergen langs steile hellingen en gevaarlijke wegen. Sensei heeft me daarom geboden om ons in onze eigen voorraad te voorzien. Iedereen luistert naar de Sensei en aangezien ik onderdeel ben van iedereen, ondernam ik een laatste keer voor een lange tijd de tocht naar het dichtstbijgelegen dorp en deed ik de nodige inkopen. Het aloude gezegde luidt niets voor niets oftewel A panda's got to do what a panda's got to do. Wat er daarop volgde staat hier neergeschreven.
De levensweg van de Royal Dwarf wordt hier per hoofdstuk geplaatst, beginnend met de rituele zegening van de zaden. Als niet alles duidelijk is van in het begin, dan zal de tijd hier wel raad mee weten. Geduld is een panda's belangrijkste partner en voor je het weet valt de puzzel in elkaar.
Hoofdstuk 1: De prenatale fase - Rituele zegening van de zaden
Om de zaden hun positieve energie op te wekken, is een rituele zegening volgens de aloude voorschriften een grote vereiste, zo vertrouwde Sensei me toe.
De Tempel der Vruchtbaarheid werd in gereedheid gebracht en de zaden op hun plaats gelegd.
De geschriften spreken over een rituele zegening van 4 uur en 20 minuten. Dat is ook exact wat er heeft plaatsgevonden.
Rit1.jpg
Daarna werden de zaden overgebracht naar de Kandelaar van het Eeuwige Licht, onder de takken van de Japanse esdoorn.
Daar zullen ze de komende dagen hun evenwicht vinden en het wordt tevens nadien hun ontkiemingsplaats.
Als alles correct is gebeurd, bezitten de zaden hun volledige potentieel om te volgroeien tot prachtige planten.
Rit4.jpgRit3.jpgRit2.jpg
Ook nog...
He who asks is a fool for five minutes, but he who does not ask remains a fool forever
Alleen constante reflectie door niet alleen zichzelf, maar ook door anderen, werkt de wijsheid in de hand.
Dit is mijn allereerste kweek en er is meer nodig dan goede energie om deze tot een goed einde te brengen. Veel hangt af van mijn toedoen en daarvoor heb ik jullie hulp nodig. Elke vorm van opmerking, bevestiging, advies, bedenking, vraag, verbetering... geeft mij een mogelijkheid tot leren.
Het aloude gezegde luidt niet voor niets A gem is not polished without rubbing, nor a man (panda) perfected without trials.
Nu is het nog enkele dagen wachten en dan kunnen we van start.
Binnenkort: Woody's zen-kweek.
感謝並希望能盡快
Comment