Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

1ste Lowrider autoflower kweek green farmer

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

1ste Lowrider autoflower kweek green farmer

Korting op 420shop
    Over 1 maand en drie dagen ben ik precies 5 jaar lid op dit forum maar heb nog nooit een kweek gedaan dus vond ik het voor mijn jubileum wel eens tijd worden en maak ik er meteen een verslagje van voor jullie. Ik ben zoals mijn naam al doet vermoeden, zo groen als het maar kan maar ik ga mijn best doen en wie weet leert iemand nog wat van mij en de reageerders!

First things first. De kweek die ik ga doen bestaat uit 3 gefeminiseerde lowryders die ik bij dutch-headshop.com heb besteld. Nadat ik ze afgelopen donderdag 12 Juni had ontvangen heb ik ze meteen tussen twee stukjes nat keukenrol gelegd met daaroverheen doorzichtig huishoudfolie (wel de luchtgaatjes vergeten maar ach). Na 36 uur waren al de zaadjes open en hadden ze al een mooi worteltje van zo'n 2-3 mm.

Ik ben vervolgens snel naar het tuincentrum gegaan en heb zaai en steengrond gekocht samen met 3 potten van 10,8 liter inhoud. Na veel op het forum en op het internet gezocht te hebben kwam ik er snel achter dat een pot van 6 tot 9 liter perfect had geweest maar die had het tuincentrum niet en wellicht komt er in de toekomst wat groters in dus toch maar voor iets groters gegaan dan iets te klein zullen wij maar zeggen

Ik heb ze vrijdag avond (dag 2) meteen in potjes gedaan met het worteltje omhoog. Dit lijkt misschien raar maar ik las een artikel op dit forum dat dit het beste is omdat dit in de natuur ook zo gaat. doordat de wortel een bocht maakt en het steeltje omhoog groeit blijft het hoesje/zaadje achter in het zand. Doe je de wortel omlaag dan groeit het hoesje vaak mee tot boven de grond en moet je soms pielen om dit van de fragile lobblaadjes af te krijgen waardoor je kans loopt dat deze kapot gaan.

Zaterdag avond (Dag 3)
    Inmiddels zie ik al kleine witte worteltjes boven de grond komen. Ze zijn gebogen en vraag mij sterk af of ik de zaadjes niet dieper had moeten stoppen. laat ik de natuur maar zijn gang gaan, zal wel goed komen.

Zondag ochtend (Dag 4)
    Rond de klok van 6 uur werd ik wakker en ben snel bij mijn jonkies gaan kijken. 2 waren al mooi boven de grond en de 3de lag een beetje dwars over de grond. Kon nou niet goed zien of nou de wortel of het steeltje naar boven kwam. zag aan een kant wat haartjes dus heb daar wat zand over gedaan en weer wat water gegeven. TIP: Voor het water geven gebruik ik een waterflesje waar ik kleine gaatjes in de dop heb gemaakt, zo kan je net als een peper en zout vaatje schuddend kleine druppeltjes water geven. Werkt erg goed!
    Ik heb het verder met rust gelaten en ben weer gaan slapen. Rond 10 uur stond gelukkig ook het 3de kindje op zijn voetjes (nog wel met de lobblaadjes dicht maar het is een begin!) Ik heb mijn bureaulamp ruim 40 cm boven de plantjes aangezet en nu (weer 3 uur later) heeft ook deze zijn twee handjes in de lucht. Alleen zit er op 1 lobblaadje wel een knobbeltje?! Weten jullie wat dat kan zijn?

Zoals je op de foto's hieronder kan zien heb ik de potjes afgedekt met folie om de luchtvochtigheid hoog te houden (met paar gaatjes erin). Ik heb in de rand van de potjes met een schaar 3 kleine gaatjes gemaakt waar ik tandenstokers in gedraaid heb. Hierover heen folie en rondom even een plakbandje en klaar
    IMG_1248.jpgIMG_1251.jpg
    Last edited by green farmer; 15 June 2014, 13:47.

Re: 1ste Lowrider autoflower kweek green farmer

Je hebt wel wat gelezen op 't forum afgelopen 5 jaar, maar niet alles Het is trouwens juni, dus je jubilee is over een maandje
    Onder een bureaulampje gaat het waarschijnlijk wel erg moeilijk worden, zeker als je het licht ook nog gaat tegenhouden met folie.
    Of ga je ze (zsm) buiten zetten ?
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

woops ben niet helemaal helder vandaag blijkt wel weer! hahaha zal de maand even aanpassen (A) Ze gaan met een week of 2 naar buiten lekker in de tuin maar omdat het nu bewolkt is dacht ik :laat ik ze eens wat licht erbij geven

Toen ik 5 jaar geleden mij aanmeldde heb ik heel veel gelezen op het forum en goed in alles verdiept maar zoals ik aangaf ben ik een erg lange tijd offline geweest en is alle informatie een beetje weggezakt

Comment

IMG_1255.jpgIMG_1256.jpgIMG_1257.jpgIMG_1258.jpgIMG_1259.jpg

Comment

Succes man, eindelijk van theorie naar praktijk
          I'm high, but I'm grounded.

https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...-Planter-style

Comment

Ziet er goed uit.

Ik heb de beste ervaring met een nieuw plantje zelfs als het nog wit is al buiten te zetten in de zon.
            Dus zeg maar zo snel als het boven de grond komt.
            Je moet wel oppassen voor te harde wind, maar hoe sneller je hem buiten zet, hoe minder dat een probleem is.
            Ook op een bewolkte dag doen ze het buiten beter, als binnen achter glas.

Dat is mijn ervaring en ik ben ook nog maar met me eerste kweek bezig.
            Lets not criticize but legalize

Comment

Dag 6: thanks guys! De kooi heeft de geinvesteerde uren in het bouwen al goed terug verdiend. Zaten net 4 eksters in de tuin en 1 daarvan probeerde bij de plantjes te komen maar wist even geen raad met het kooitje! Hahaha

De plantjes hebben gisteren de hele dag in het licht/zon gestaan en toen het donker werd heb ik ze bij de lantaarnpaal gezet. Ze staan echt letterlijk recht onder de lantaarnpaal op 3 meter van de lamp. Ze staan dus vol in het licht. Wist niet of het veel zou helpen en of het relatief zwakke licht misschien voor strek zou zorgen maar vooralsnog zijn ze niet gaan strekken en zijn de blaadjes iets gegroeid. Ik zet ze dus lekker elke avond bij de lantaarnpaal en overdag midden in de tuin.

Het waaide gisteren trouwens best hard maar ze gingen niet heel erg tekeer. Misschien dat het gaas de wind iets breekt??

Comment

Dag 7: tweede rij blaadjes komen op en de jonkies doen het goed.

Ik vond nog een flesje root stimulator van hy-pro, vanaf wanneer zou ik dit eventueel kunnen gebruiken denken jullie? Vind er op internet niet zoveel info over. Enkel dat je het in de groei kan gebruiken maar niet of dat al in de eerste week kan.
                Attached Files

Comment

Dag 10: De afgelopen 3 dagen is er niet iets heel belangrijks gebeurt, maar vandaag weer wel Ik heb de groei stimulator 2x gegeven deze week wat volgens mij wel goed aanslaat. De wortels kwamen onder aan de pot eruit dus heb ze meteen met hun voetjes in grotere (11 liter) potten gezet. Ze staan nu in universele kweekgrond van het tuincentrum. Ik heb de plantjes tot ongeveer 2 cm van de lobblaadjes af in de grond gezet.

Ik heb de oude "constructie" die ik gemaakt had van resterend gaas, weer uit elkaar gehaald en deze zo gevormd en vast gemaakt dat de plantjes weer beschermd zijn tegen vogels en dergelijke. De potten zijn vrij hoog en hebben en rand die naar beneden loopt dus hoop dat dit ook slakken tegen houdt Las op het forum dan koper tape ook goed werkt tegen slakken
                  Attached Files

Comment

Die lowriders lijken op mijn royal dwarfs ,ik zit bijna aan een maand nu.
                    - Fast Bud
                    - Royal Dwarf Auto
                    - Big Devil XL Auto & NY Diesel Auto

Comment

Dag 51 (31 Juli):

Weer twee weekjes verder en wij gaan lekker De lowryders moeten denk ik nog een week of 2 voordat ik ze kan gaan oogsten en wat mij opvalt is dat de stank heel erg meevalt! Had echt verwacht dat de buren het konden ruiken maar tot nu toe valt het reuze mee! Heb ook geen last meer van tripsen, luizen en ander ongedierte dus dat is mooi. Enkel hebben ze 2 dagen kurkdroog gestaan en begonnen de onderste 2 bladeren geel te worden en af te sterven, stom stom stom maar heb een hydro-meter gekocht om het wat beter in de gaten te houden in vervolg.

De purple haze is helaas niets geworden zoals voorspeld maar de nadia's gaan lekker. Helaas zijn er van de 5 zaadjes maar 2 uitgekomen (3de gaat denk ik nog deze week misschien nog uitkomen maar verwacht er niet veel van). De zaadjes waren vers (misschien te vers en nog niet echt gerijpt) maar ik mag niet klagen
                      Eergisteren maar nieuwe potten gekocht voor de nadia's en ben gegaan voor een 20 liter en 29 liter pot. Ik ben aan de late kant maar wilde ze toch de ruimte geven en geef volop rootstimulator dus wie weet

Ik heb het best groeiende plantje in de kleine pot gezet en de trage in de grote pot. Kijken of de schildpad nog de haas in gaat halen door die 9 extra litertjes
                      Attached Files

Comment

Hey Green Farmer,
                        Mooie Lowryders! Ik schat in dat de bloei nog wel 4/5 weken mag.
                        De geur zal dan ook sterker worden. mhhmmmm
                        Succes!
                        Gr, 12BB

Comment

Leuk ik zie de twee nadia al. Nu maar hopen dat het vrouwtjes zijn.
                          Kweekverslag Hydro in the Mix!!!
                          https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...155#post484155

Comment

@12bb dank je wel man! 4/5 weken lijkt mij sterk. Heb vandaag een microscoop gekocht en alle planten is van nader bekeken :p alle 3 zijn ze milky met paar clear en een enkel amber kleur. Houd wel van een mixje dus wacht even totdat het 50/50 is maar dat zal geen 4 weken meer duren toch? anyways, we gaan het meemaken

@mzz. Heeeee leuk dat je ook even langs wipt man! De nadias groeien lekker moet ik zeggen al hadden ze het net wel even zwaar met die storm maar ik verzorg ze goed hoor (a). Helaas is het bij 2 gebleven, de rest is niet ontkiemt maarja ze waren dan ook vers (misschien nog te?).

Kwam gisteren nog 3 zaadjes tegen van een jd loterij van 5 jaar geleden en aangezien ik snel de af ga oogsten en ik ze niet wilde weggooien heb ik ze meteen maar tussen de wattem gelegd en vandaag al twee in potjes gedaan. De derde durfte nog niet uit haar/zijn schil te komen. Volgend jaar weer beginnen met AF en dan de resterende 5 nadias! Heb er nu al zin in

nu inderdaad maar hopen dat het vrouwtjes zijn

Comment

Bezig...
                            X