Hallo allemaal!
Ik ben nieuw op het forum en dit is mijn eerste draadje. Op het moment beschik ik nog niet over zaden maar die komen er snel aan. Ik ben van plan om lowriders te kweken. (dit is nu lemon skunk geworden) De kast die ik aan het bouwen ben is nu nog ver van af maar ik hoop dat jullie tussen het (uit)lachen door ook nog wat nuttige tips kunnen geven. Hij is niet erg groot maar wel van een roestvrij staalachtig materiaal. De bedoeling is dat ik de plantjes ga dwarfen en ombuigen (LST). Het moet zo brandveilig mogelijk! Ook wil ik benadrukken dat dit puur voor de hobby is. Het is een zeer kleinschalige kweek met maar 1 plant waar ik nog niet eens zeker ben dat er een oogst gaat komen. Alvorens te beginnen toon ik jullie mijn boodschappenlijstje:
Rookmelder (4.99 euro)
Roestvrijstalen kast (gratis)
Wasrekje (gratis)
Geaarde stekkerdoos (gratis)
Ducktape (gratis)
Siliconekit (gratis)
Tijdschakelaar (2.99 euro)
Knoflookteentjes (gratis)
Nokia adapter (gratis)
Haakjes en touw (gratis)
Piepschuim (gratis)
Kettingen (2.30 euro)
Weerstation (12.99 euro)
2 platsic 5 liter potten (gratis)
3x 14 watt cfl + houders (827/warmwit/2700K) (15.37 euro)
Tochtstrips (3.69 Euro)
Koolstoffilter (phat filter LINK) of ac filter en odor absorbing gel (9 Euro, zelf gemaakt)
1x grote fan en 1x kleine fan (1.50)
afzuigslang, ringklem en opzetstukje (10 euro)
Compo grond (npk 14-16-18, ph 5-6.5). (3.35 Euro).
Radiatorfolie (7.99 euro (+tape)).
Wietzakjes (gratis)
Stokje (gratis)
Stekkerdimmer (9 euro)
3 zaadjes lemon skunk (12,5 euro)
Vuurbestendige spray (8 euro)
Zeef (panty, gratis)
Brandblusser (5 euro)
Ph-meter (6.99 euro)
(0.90 euro)
Bio Bizz - Bio Bloom(8 euro)
Magnesiumsulfaat
NPK (optioneel)
Totale kosten: €148.08,-
Het groene gedeelte had ik al in huis. Het blauwe gedeelte is later bijgekomen. Het rode gedeelte is achteraf overbodig gebleken. De bouw van de kast is in de beginfase. Er zijn miniscule lichtstreepjes bij sommige naden te zien, die wil ik gaan dichtkitten (is dit verstandig? andere tips?) en daarna desinfecteren. Ook denk ik dat ik een poging ga wagen om een koolstoffilter te bouwen. Misschien koop wel ik een goedkope... In de winkel is er geen kleurcode te vinden op de lampen en ook geen K-waarde. Welke van deze 2 zouden jullie nemen? Genoeg geklets hier de fotos:
Ik ben nieuw op het forum en dit is mijn eerste draadje. Op het moment beschik ik nog niet over zaden maar die komen er snel aan. Ik ben van plan om lowriders te kweken. (dit is nu lemon skunk geworden) De kast die ik aan het bouwen ben is nu nog ver van af maar ik hoop dat jullie tussen het (uit)lachen door ook nog wat nuttige tips kunnen geven. Hij is niet erg groot maar wel van een roestvrij staalachtig materiaal. De bedoeling is dat ik de plantjes ga dwarfen en ombuigen (LST). Het moet zo brandveilig mogelijk! Ook wil ik benadrukken dat dit puur voor de hobby is. Het is een zeer kleinschalige kweek met maar 1 plant waar ik nog niet eens zeker ben dat er een oogst gaat komen. Alvorens te beginnen toon ik jullie mijn boodschappenlijstje:
Rookmelder (4.99 euro)
Roestvrijstalen kast (gratis)
Wasrekje (gratis)
Geaarde stekkerdoos (gratis)
Ducktape (gratis)
Siliconekit (gratis)
Tijdschakelaar (2.99 euro)
Knoflookteentjes (gratis)
Nokia adapter (gratis)
Haakjes en touw (gratis)
Piepschuim (gratis)
Kettingen (2.30 euro)
Weerstation (12.99 euro)
2 platsic 5 liter potten (gratis)
3x 14 watt cfl + houders (827/warmwit/2700K) (15.37 euro)
Tochtstrips (3.69 Euro)
Koolstoffilter (phat filter LINK) of ac filter en odor absorbing gel (9 Euro, zelf gemaakt)
1x grote fan en 1x kleine fan (1.50)
afzuigslang, ringklem en opzetstukje (10 euro)
Compo grond (npk 14-16-18, ph 5-6.5). (3.35 Euro).
Radiatorfolie (7.99 euro (+tape)).
Wietzakjes (gratis)
Stokje (gratis)
Stekkerdimmer (9 euro)
3 zaadjes lemon skunk (12,5 euro)
Vuurbestendige spray (8 euro)
Zeef (panty, gratis)
Brandblusser (5 euro)
Ph-meter (6.99 euro)
(0.90 euro)
Bio Bizz - Bio Bloom(8 euro)
Magnesiumsulfaat
NPK (optioneel)
Totale kosten: €148.08,-
Het groene gedeelte had ik al in huis. Het blauwe gedeelte is later bijgekomen. Het rode gedeelte is achteraf overbodig gebleken. De bouw van de kast is in de beginfase. Er zijn miniscule lichtstreepjes bij sommige naden te zien, die wil ik gaan dichtkitten (is dit verstandig? andere tips?) en daarna desinfecteren. Ook denk ik dat ik een poging ga wagen om een koolstoffilter te bouwen. Misschien koop wel ik een goedkope... In de winkel is er geen kleurcode te vinden op de lampen en ook geen K-waarde. Welke van deze 2 zouden jullie nemen? Genoeg geklets hier de fotos:
Comment