Dankjewel voor de uitleg, mooi gedaan en uitbebreid,
Ik denk dat vweel mensen hier iets aan zullen hebbeb
Peace

aangezien veel van de mensen hier het verschil tussen een mannelijke en vrouwelijke plant niet helemaal weten (inclusief mezelf) en omdat ik op dit moment ook twijfel of ik een man of een vrouw heb, heb ik wat foto's op internet opgezocht.
graag zou ik willen dat andere mensen dit topic aanvullen met foto's van mannelijke en vrouwelijke planten zodat dit topic geraadpleegd kan worden als je niet zeker bent.
hoe meer foto's hoe groter de kans dat je er makkelijker uit komt wat je in huis hebt!
mocht je er echt niet uitkomen, post dan hier je foto van je plantoksels en laat de experts er eens naar kijken!
cheerzzz
vrouwelijk:
vrouwelijk:
vrouwelijk:
vrouwelijk:
mannelijk:
mannelijk:
mannelijk:
![]()
Laatst gewijzigd door bobo; 11th February 2009 om 03:16
"Smiling Doobster"

Dankjewel voor de uitleg, mooi gedaan en uitbebreid,
Ik denk dat vweel mensen hier iets aan zullen hebbeb
Peace
.
Grtz
"Een joint in de morgen, is een dag zonder zorgen" ----- Word nu special member steun het forum en geniet van vele extra's!
Mannelijk:
![]()
mooie info, thx
Stuntman Bart

je ziet het gelijk
Deze foto's maken echt wel duidelijk wat nu een vrouwtje of een mannetje is.
KLEINE opmerking:
Er ontbreekt nog iets.... de Shemale....
Eehe
Grtz
Skanna
Hermafrodiet.
Een organisme heet hermafrodiet als deze zowel de mannelijke als de vrouwelijke geslachtsorganen heeft, m.a.w. tweeslachtig is.
Dus je plantje krijgt ballen en van die witte haartjes.
Hier fotos van volgroeide Herma's.( Word gebruikt voor Femenized zaad )
Peace
Dit hebben jullie allemaal tot een mooi topic gekroond!
Dit mag voor mijn parten een sticky worden hoor!
Bravo![]()
zijn dit mannetjes of vrouwtjes

Zoals bij mij nu...heb ik er 2 hermafrodieten...powerplants. Gelukkig heeft de vrouwelijk gen de bovenhand genomen. Bobo wist me te vertellen dat stress een factor speeld en ik denk wel ne grote factor.
Keep it Green

Ik denk te zien dat het vrouwelijk is.Oorspronkelijk geplaatst door mark
Grtz sky
Keep it Green
@Mark.
Ik zelf zie nog geen geslacht, hetgeen wat je nu ziet is de zijvertakking die op gang begint te komen.
Peace
op die fotos zie ik het heel duidelijk,
heb er thuis staan, 3 uit gewoon zaad
en kan kan nie zegge man of vrouw
of ist mss nog te vroeg ???
Op welke foto?
Op die van mark dat is de zijvertakking
Peace
vanaf wanneer kan je de mannetjes van de vrouwtjes onderscheiden van mekaar ?
ik heb zes plantjes staan die zo'n 30 - 50 cm hoog zijn, ik heb ze allemaal afgetopt en er komen al flink wat zijtakjes aan
(ik zal eens fotootjes plaatsen één van de dagen)
alvast bedankt
edit:
oeps, heb net gezien dat dat in juli al het geval zou moeten zijn (volgens het maandschema), maar ik merk nog niets ...
Eind deze maand.
Veel planten laten al voorbloei zien,
PS: Gelieve niet de dubbelposten.

Ik heb een raar probleempje met mijn early mistys , zoude early moeten budden maar heb nu nog geen 1 teken van geslacht gezien op de plantjes , groeien nog wel , terwijl mijn kc33 x masterkush al aan het budden zijn , is dit gewoon een grap in plaats van early heel lang bloeiend ?, het zijn early mistys van nirvana
Veel mensen gebruiken Early soortjes buiten omdat ze zeggen dat deze sneller zijn.
Maar ik persoonlijk geloof daar geen fluit van, lijkt mij meer een verkoops praatje.
Kan zijn dat je plant wel sneller bloeit eens ze opgang is maar ik zou er niet op hopen.
Peace
PS: Kan je eens een fototje plaatsen van die KC33xMK?![]()
Njah, volgens mij zijn die Early's alleen sneller klaar. Minder weken bloeien dus niets te maken waneer ze gaan bloeien. Wel een klote situatie.
Je kan proberen ze is de bloei te trekken en je kan proberen er een stekkie van te maken en die in de bloei te trekken. Eerste is het snelst, en gezien het al augustus is... en ze toch wel mogen bloeien.. verduisteren dus. 12/12. Kijk hoe laat de zon opkomt, tel daar 12 uur bij op en van af die tijd verduister je je plant. Zwarte doek of iets anders, plastic, tot de zon onder is, dan haal je het weg. Je kan ook als je plant in een pot staat je plant binnen zetten op een bepaalde tijd. Dan forceer je de plant in bloei te gaan, dit duurd een dag op 10. Dan weet je meer.![]()
http://home.hccnet.nl/v.d.horn/weers...sondergang.htm
Door een klein foutje zijn mijn planten al in bloei sinds juni. Geen heftige bloemen of zo, maar gewoon genoeg om te weten wat je in huis hebt.