Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

koelkastkweek

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    koelkastkweek

    Korting op 420shop
    ** Edit 23 Sept **
    Lijkt erop dat ik het anders ga doen: namelijk kweken/groeien in een koelkast! (zie berichtjes verderop)



    ** Originele bericht **

    Hallo allemaal.
    Heb me zojuist geregistreerd, en tevens voorgesteld en ben dus nieuw (goh)...
    En met nieuw bedoel ik.. echt nieuw, want ik heb nog nooit zelf een joint gedraait, laat staan gerookt (ooit een keer 2 trekjes gehad van een vriend).

    Wat de f*ck doe je hier dan zul je je afvragen.
    Nou.. ben dus 32 en zit volgens mij in mijn 2e jeugd ofzo, want begin allemaal dingen uit te proberen.

    Nu had ik letterlijk 16 jaar geleden een potje met zo'n 150 wietzaadjes gekregen van mijn zwager (fijne gast!), maar er nooit wat mee gedaan (don't ask me why).

    Tot nu... ben afgelopen woensdag begonnen met het ontkiemen van 30 zaadjes (had totaal geen verwachtingen, aangezien de zaadjes 16 jaar oud zijn), maar tot mijn grote verbazing kwamen er een x-aantal uit! (zelfs al binnen 10 uurtjes!)

    En toen begon de wietplantkoorts.

    Ik vol enthousiasme van alles opgezocht, uitgezocht, gelezen en helaas niet gezien dat je ontkiemde zaadjes NIET in een te voedingsrijke grond mag doen, want dan verbranden de worteltjes.
    Ik had dus een combi van grond, potgrond (met kalk), voedingskorrels en grondwater gemaakt en hier mijn dames (en waarschijnlijk heren) in gepoot (netjes halve cm).
    Aangezien dat nu 4 dagen geleden is en ik nog geen roggel zie, moeten ze wel naar de wiethemel vertrokken zijn.

    Kortom, zojuist weer een groepje van 15 zaadjes in water gelegd om te kijken of ik die morgen dan in de grond kan poten (combi van 4/5 zwarte grond en 1/5 potgrond).

    Voor de duidelijkheid: mijn intentie is niet om te gaan werken met vage groei- en bloei stoffen, lampen, ventilatoren of wat dan ook.
    Ik ga dus ook niet voor 600 gram wiet per plant ofzo... als er bij wijze van spreken 10 gram af komt, ben ik al een happy man.
    Het is voor mij meer een probeersel (wel een leuke!) waar ik tegen die tijd mijn 1e joint van kan draaien (met mijn vrouwtje) en kijken wat er gebeurd!

    Enige waar ik mijn toekomstige dames mee wil gaan verwennen is
    - Zwarte grond
    - Potgrond (met kalk)
    - NPK (heb ik toch nog liggen)
    - Lekker grondwater (lang leve mijn eigen puntstuk!)

    En daar moet ie het mee doen...
    Wel natuurlijk op mijn zolder waar het gemiddeld tussen de 15 a 23 graden wordt in de komende paar maanden.
    Verder 2 redelijke dakramen erin, dus met dat licht zullen ze het ook moeten doen.

    Kortom, ik doop dit projectje met de naam "Alles wat oud is.. zal nieuw worden (2009)"

    En nu mijn vraag:
    Heeft mijn project (met bovenstaande info) uberhaubt kans van slagen en zijn er tips?

    Thanks!

    oh.. nog 1 foto'tje van mijn 1e reeks ontkiemde zaadjes (heb echt geen idee welk wietje het is trouwens)
    Attached Files
    Last edited by Jointjedraaien; 10 August 2010, 17:20.
    Info nodig...? Zie: Misty's ABC

    #2
    Re: Alles wat oud is... zal nieuw worden (en lekke

    Hi nefius,
    Sorry,geen kans van slagen.
    Jouw plantjes zullen misschien wel de juiste temperatuur krijgen,maar het zonlicht is in de winter nooit voldoende.
    Wanneer je nu een plantje groot wil krijgen zul je echt met kunstlicht moeten werken.

    Voor jouw zaailingen is de meeste potgrond ook nog te sterk,zaai- en stekgrond heeft de voorkeur.

    En 4 dagen tot ze hun kopje laten zien is niet echt royaal genomen,sommigen doen er zeker langer over,dus wie weet wordt je nog verrast.

    Onderaan deze post staat misty's ABC,lees eens wat rond,hier staat ook info over ontkiemen en verlichting.

    Grts
    Daniella
    Geef een lach elke dag,je zal er vaak een voor terugkrijgen.

    Misty's ABC

    Comment


      #3
      Re: Alles wat oud is... zal nieuw worden (en lekke

      Thanks.

      Tips zijn welkom!
      Info nodig...? Zie: Misty's ABC

      Comment


        #4
        Re: Alles wat oud is... zal nieuw worden (en lekke

        Zonder bijverlichting loopt dit uit op een faliekante mislukking. Als je 2 grote dakramen hebt zorg dan dat ze optimaal kunnen profiteren van het daglicht en voeg daar wat stuurlicht aan toe. Met zo'n 200 watt toegevoegd licht per m2 met tl of spaarlampen zal het wel lukken. Het bijverlichten overdag met deze lichtbronnen valt niet echt op. Ik zou in deze situatie niet verduisteren maar gewoon van de nachtelijke donkerperiode gebruik maken. Op dit forum kun je kennis nemen van de te kiezen kleurtemperatuur van je bijverlichting. Met deze geringe lichtdruk zou ik er niet op rekenen dat je planten in 10 tot 13 weken afgebloeid zijn.

        Xtreme

        Comment


          #5
          Re: Alles wat oud is... zal nieuw worden (en lekke

          en waarom heb je er zoveel ontkiemt ?

          Comment


            #6
            Re: Alles wat oud is... zal nieuw worden (en lekke

            Nou, op de foto zijn er slechts 4 ofzo ontkiemt, maar had ook niet verwacht dat er uberhaubt wat zou gebeuren natuurlijk, gezien de leeftijd van de zaadjes.

            Maar de batch die je op de foto ziet, is toch overleden omdat ik het in te voedingsrijke grond had gestopt.

            Ben gisterenavond een nieuwe slag begonnen met 10 zaadjes om het ditmaal goed aan te pakken. (1e 3 daarvan heb ik vanochtend gepoot). Rest lijkt deels ook nog te ontkiemen.

            Hmm.. gezien de reacties moet ik dus overdag toch maar met spaarlampen bij gaan verlichten..
            Zou jammer zijn als ik dadelijk een mooi stekje heb en binnen 2 weken alles de kliko in kan mikken.

            -- EDIT--

            Trouwens.. voor wat betreft eventueel bijlichten met spaarlampen oid, ik heb geen zin om bijvoorbeeld 100 of meer euries uit te geven aan een of andere speciale lamp.
            In hoeverre kun je dit op een cheap ass manier oplossen met normale spaarlampen oid (bijvoorbeeld 3x 60 watt gloeilampen, heb echt geen idee namelijk)?
            Iemand suggesties?

            -- EDIT 2 --
            Lang leve de kantoorbaan: heb me inmiddels alweer ff verdiept in Spaarlampen gebruiken.
            Ik heb nogal wat spaarlampen links en rechts liggen, dus ik denk dat ik die maar eens ga gebruiken (zijn volgens mij allemaal 11 watts) om mee te beginnen.
            Verder ben ik er inmiddels ook al achter dat ik het zonder kastje echt niet ga redden, dus ga maar eens mijn schuurtjes overhoop halen om te kijken wat de mogelijkheden zijn.
            Hoe dan ook, dit gaat echt een low-low budget kweek worden (althans, dat is de bedoeling) en dus ga ik het doen met de dingen die ik thuis heb.

            Ben echt super benieuwd hoe me dit af gaat.

            Wish me luck
            Last edited by Nefius; 21 September 2009, 13:27.
            Info nodig...? Zie: Misty's ABC

            Comment


              #7
              Re: Alles wat oud is... zal nieuw worden (en lekke

              Ik heb 3 spaarlampen van de lidel en komt goed hoor
              suc6
              God was never on your side..

              Comment


                #8
                Re: Alles wat oud is... zal nieuw worden (en lekke

                ** Update **

                Zojuist even de schuur ingedoken bij zowel m'n pa als bij mezelf en tot de volgende 1e beta kastje gekomen (simpelste van het simpelste).
                Het is een combi geworden van hardboard (met mooie witte voorkant), plastic bakken, waar ik mooi van onderuit de plantjes water kan geven, een huiskamerspot (met reflectie) en een 11 Watt spaarlamp (2e komt eraan)

                Let wel; het is voor mij alleen bedoeld om bij te belichten overdag en dus zoveel mogelijk licht op de toekomstige plantjes te krijgen.
                Bedoeling is dat ik overdag van 8 tot 6 ga bijbelichten met in 1e instantie 2x 11 watt spaarlampen (dit zal later richting 25 watt gaan)

                Qua warmte (en binnenkort belichting) zit het wel snor op m'n zolder, ben alleen bang voor luchtvochtigheid.. hoe belangrijk is dat?

                --Edit--
                Zie ook zojuist dat mijn toekomstige NPK voeding een 12-10-18 variant is... is dit een beetje goed?
                Attached Files
                Last edited by Nefius; 21 September 2009, 22:11.
                Info nodig...? Zie: Misty's ABC

                Comment


                  #9
                  Re: Alles wat oud is... zal nieuw worden (en lekke

                  hier staat alles over de luchtvochtigheid http://jointjedraaien.nl/wietforum/f...eid-t1007.html

                  Comment


                    #10
                    Re: Alles wat oud is... zal nieuw worden (en lekke

                    ehh overdag van 8 tot 6? hoeveel uur licht wil je dat ze hebben?
                    geef ze in de groeifase 18u licht per dag, in de bloeifase 12 (en dan ook echt donker tijdens de 12u donker).

                    ik kocht trouwens mn TL-buizen voor 1 a 2 euro, en de spaarlampen ook voor ong. 2 euro per stuk (14w geloof ik, bij Blokker). das pas goedkoop roken

                    Succes dude, en welkom op dit mooie forum!

                    Comment


                      #11
                      Re: Alles wat oud is... zal nieuw worden (en lekke

                      Aangezien ik belicht, zonder afgesloten kast, ben ik dus bang dat het vanaf buiten op straat zichtbaar wordt, dus vandaar de 8 tot 6 uren.

                      Wat zou het gevolg zijn als de plantjes te weinig licht krijgen op een dag?
                      Duurt het dan langer voordat ze gaan bloeien oid?

                      Want dat zou ik niet zo erg vinden.

                      Net tevens even stekgrond bij mijn schoonpa meegenomen, dus als deze kweek weer fout gaat, dan gaat m'n volgende kweek gelijk in stekgrond.
                      Info nodig...? Zie: Misty's ABC

                      Comment


                        #12
                        Re: Alles wat oud is... zal nieuw worden (en lekke

                        Je plant ervaart meer dan 12 uur donker dus zal in de bloei gaan! Je bent nu dus eigenlijk aan't dwarfen. Planten die 18 uur licht en 6 uur donker krijgen blijven in de groeifase. Planten die 12 uur licht en 12 uur donker krijgen geraken in bloei.

                        Grtz

                        Comment


                          #13
                          Re: Alles wat oud is... zal nieuw worden (en lekke

                          Ah.. helder, maar met dat dwarfen, betekend dit dus dat ik sneller een bloeiende plant heb, maar dat mijn opbrengst waarschijnlijk maar enkele grammen is.

                          right?
                          Info nodig...? Zie: Misty's ABC

                          Comment


                            #14
                            Re: Alles wat oud is... zal nieuw worden (en lekke

                            helemaal goed, dwarfen wordt toegepast door mensen die kleine planten willen.

                            Comment


                              #15
                              Re: Alles wat oud is... zal nieuw worden (en lekke

                              Krijg nou wat!
                              Zit me het apelazerus te denken hoe ik mijn low budget kastje in elkaar ga zetten, zie ik ineens mijn tafelmodel koelkast (ongeveer 1,10 hoog) staan, welke ik alleen in de zomer gebruik.

                              Volgens mij kan ik daar een mooi kastje maken (mocht het op het laatst niet meer passen, dan maak ik alsnog een kast).

                              Mooi schapjes erin, dus ik kan in het begin de plant wat hoger zetten, dichter bij de spaarlampen en onderin wat waterbakken voor de vochtigheid in de koelkast. Ding isoleert verder natuurlijk op en top!
                              Deur op een kier voor de kabels, krijgt ie gelijk verse lucht!

                              Iemand een idee of dit gaat werken?
                              Info nodig...? Zie: Misty's ABC

                              Comment

                              Bezig...
                              X