Bij een hoeveelheid van 5 planten of minder wordt aangenomen dat er geen sprake is van beroeps- of bedrijfsmatig handelen. Deze situatie wordt gelijk behandeld als de situatie waarin wordt geconstateerd dat sprake is van een geringe hoeveelheid, bestemd voor eigen gebruik. In die gevallen volgt sepot met afstand, met als motief "gering feit". Sepotcode: 40Het lijkt mijn nogal verschil te maken ofdat je 1 auto plantje hebt met een opbrengst van 20 gram of 4 planten met een zeer hoge productie.De omstandigheid dat een verdachte wordt aangetroffen met een hoeveelheid middelen vermeld op lijst I, groter dan "een geringe hoeveelheid bestemd voor eigen gebruik", levert het vermoeden op dat hij deze hoeveelheid aanwezig heeft teneinde er de handelingen mee te verrichten omschreven in artikel 2, eerste lid, onder A of B van de Opiumwet.
4 is 4 maar is het aannemelijk dat het voor eigen consumptie is?
Zelks een coffeeshop mag niet meer dan 500 gram in voorraad hebben.
Dus stel je hebt een simpele buitenkweek van 4 planten die het goed gedaan heeft. Je hebt 3000 gram gedroogde oogst. Ik vraag me af ofdat de politie dan nog gelooft dat het voor eigen gebruik is....
Als ik dat artikel lees moet je zo weinig mogelijk spullen in voorraad hebben. Lege verpakkingen direct weggooien etc.

Met citaat reageren