Forum Top Ad MOBILE Smallest
Collapse
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Vragen over me LED grows
Collapse
X
-
Re: Vragen over me LED grows
De clasics spectra units heb ik zelf getest die zij goed. http://webshop.suz-trading.nl/led-verlichting-c-64.html getest
De Spectra Pro van Kweekotheek http://www.kweekotheek.nl/spectrabox_pro.html
heb ik nooit getest of in me handen gehad, dus daar weet ik niets van.
En waarom die 40% meer opbrengst op zou leveren is mij een wonder.Last edited by dokkie; 12 April 2010, 10:14.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Nairez View PostHey Dokkie
wat zou dan de handigste lamp zijn? want om zon grote box te kopen lijkt me nogal prijzig voor een kleine opstelling met maar 1 plantje..
alvast thx^^
http://webshop.suz-trading.nl/dutch-...ic-p-1594.html ideaal zijn
Comment
-
Re: Vragen over me LED Spectra Unit grows
Oorspronkelijk geplaatst door carlito View PostHoi Dokkie,
Vraagje:Nu ben ik zelf in het bezit van een aantal grote en kleine High power led lampen.
Ik heb ook een programma om diverse kleuren zelf in te stellen of te maken.
Maar nu ben ik opzoek naar de juiste kleuren spectrum voor de groei en bloeifase.Nu weet ik dat de waarneming van licht bij mensen anders is dan bij planten(bij de mens tussen de 400nm-700nm)en (volgens mij bij de plant tussen de 380nm-780nm)Klopt dit?
Weet je misschien de hoeveelheid (blauw)en (rood) ik moet gebruiken tijdens groei en bloeifase.Ook is de mogelijkheid om de lampen van kleur te laten veranderen,zou dit een gunstige effect hebben op de planten?
Ik heb een hoop spullen,maar zoals je ziet ook een hoop vragen
Gr Carlito
een stukje terug in deze topic leg ik uit welke kleur een plant nodig heeft voor haar verschillende processen en veel verder wil ik nu even niet gaan.
Zelf kleuren maken, dat is supervet.
Ben je hiermee beperkt tot een bepaald deel uit het spectrum of kun je echt elke nm sturen?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Max View Post
Comment
-
Re: Vragen over me LED Spectra Unit grows
Oorspronkelijk geplaatst door dokkie View Postde kleur veranderen gedurende de grow raad ik je af. onze meiden houden van een strikt regiem. 1 kleur weghalen kan destructiefe gevolgen hebben.
een stukje terug in deze topic leg ik uit welke kleur een plant nodig heeft voor haar verschillende processen en veel verder wil ik nu even niet gaan.
Zelf kleuren maken, dat is supervet.
Ben je hiermee beperkt tot een bepaald deel uit het spectrum of kun je echt elke nm sturen?
Zeer goeie info en niet bij stil gestaan als je 1 pepaalde kleur weg laat dat dit fataal kan zijn thx!
Ik heb nog een x de topic door gelezen en denk toch wel dat ik er genoeg info vandaan kan halen dat ik kan gebruiken.
Ja zeker top deze lampen ja! Maar wel dankzij het bijgeleverde comp programma kan t tussen de 300 en 780nm aan licht leveren. (ben zelf echt benieuwd hoe dan de uitwerkink ervan is?)
Nogmaals thx voor je info
Comment
-
Hoi Dokkie,
Vraagje:Nu ben ik zelf in het bezit van een aantal grote en kleine High power led lampen.
Ik heb ook een programma om diverse kleuren zelf in te stellen of te maken.
Maar nu ben ik opzoek naar de juiste kleuren spectrum voor de groei en bloeifase.Nu weet ik dat de waarneming van licht bij mensen anders is dan bij planten(bij de mens tussen de 400nm-700nm)en (volgens mij bij de plant tussen de 380nm-780nm)Klopt dit?
Weet je misschien de hoeveelheid (blauw)en (rood) ik moet gebruiken tijdens groei en bloeifase.Ook is de mogelijkheid om de lampen van kleur te laten veranderen,zou dit een gunstige effect hebben op de planten?
Ik heb een hoop spullen,maar zoals je ziet ook een hoop vragen
Gr Carlito
Last edited by Xtreme; 3 May 2010, 16:08.
Comment
-
@Carlito
action_spectrum_en.jpgChlorophyll_ab_spectra2.jpg
Het komt er op neer dat je veel licht in het 400-500 en het 600-700 spectrum wilt.
Comment
-
ik heb een vraagje ik wil een hokje bouwen voor die led lamp maar ik heb daar nog geen kaas van gegeten.
kan iemand mij vertellen wat daar allemaal voor nodig is.
het gaat over een max van 25 dames
gr GonzoMocht ik door de wiet bezwijken, mocht ik door de hasj vergaan,
laat dan op mijn grafsteen schrijven: "Ik was te stoned om op te staan''
Comment
-
ligt der een beetje aan. hoe groot is t hok, hoeveel Watt wil je der boven hangen, ga je echt bouwen of is een tent ook een optie?
op aarde neem ik aan. (300kuup of zelfs minder, denk ook aan de inlaat),(can)filter, (11liter)potten + schotels, (biologische)voeding, ph meter, flesje ph-, thermo-hygrometer, anti beesjes spul (preventief), (zwenk)ventilator, flex slangen, stekkerdozen, timers,verloop stukken (broek stuk), slangenklemmen, ti raps, tape, ketting , gieter, hogedruk spuit, watervat, volgens mij is dat t wel een beetje...Last edited by dokkie; 14 June 2010, 10:37.
Comment
-
nou ik wil er een hok voor bouwen maar ben hps gewend dus ik wil weten hoeveel ruimten 25 tot 50 dames en aan wattage ik daar voor nodig heb en ja het is op aarde en aan ruimte geen probleem
heb nu 2x 600w hps hangen en wil daad van af
gr gonzoMocht ik door de wiet bezwijken, mocht ik door de hasj vergaan,
laat dan op mijn grafsteen schrijven: "Ik was te stoned om op te staan''
Comment
Comment