Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

wortels komen aan de bovenkant de pot uit ! ! !

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    wortels komen aan de bovenkant de pot uit ! ! !

    Korting op 420shop
    dag mede telers

    een paar keer zag ik dat aan de bovenkant van men 65 litr specie kuip de wortels van de planten naar boven komen!
    vanmorgen weer een kijkje gedaan net als elke dag en zag dat er steeds meer wortels boven de kuip uitkomen!
    ik denk als ik morgen kijken ga dat ik geen zand meer zie aleejn dus nog maar wit van de wortels,, zie foto hoe het er vanmogen uitzag,,
    een paar keer over heb ik er nog zand op kunnen pleuren maar nu pas er echt nix meer bij,,weet iemand waar dit door komt
    en of dit niet goed is of juist niet of dat het geen reet uitmaakt?

    10 sept 112.jpg10 sept 113.jpg

    #2
    Re: wortels komen aan de bovenkant de pot uit ! ! !

    ik denk dat je pot gewoon helemaal vol gegroeid is,of je heb pas het afdek zeiltje eraf gehaald

    Comment


      #3
      Re: wortels komen aan de bovenkant de pot uit ! ! !

      wat aarde er op kan geen kwaad

      Comment


        #4
        Re: wortels komen aan de bovenkant de pot uit ! ! !

        Ik schoffel de bakken af en toe gewoon ff met een hand schoffeltje.
        Had dat probleempje ook.
        Na het schoffelen geen wortels meer boven de grond en een betere opname van water e.d.

        Greetzz

        Comment


          #5
          Re: wortels komen aan de bovenkant de pot uit ! ! !

          er kan niej echt meer aarde boven op..
          en het water word wel goed opgenomen!!

          en als ik dit nu nog ff door hark is dat dan niet schadelijk als deze bovenste wortels kapot gaan ?

          Comment


            #6
            Re: wortels komen aan de bovenkant de pot uit ! ! !

            dit kan toch alleen als je het afdekt? wortels groeien toch niet naar het licht
            sigpic

            Comment


              #7
              Re: wortels komen aan de bovenkant de pot uit ! ! !

              Als de pot vol is, moeten de wortels toch ergens heen, desnoods gaan ze naar boven ... ik heb het hier ook al gehad.
              Steeds bedekt met aarde tot de pot vol was en daarna heb ik ze maar hun gang laten gaan, eigen schuld

              Comment


                #8
                Re: wortels komen aan de bovenkant de pot uit ! ! !

                Ik heb dat met mn kamerplanten vaak gehad... vooral sommige semi-vetplanten hebben de neiging om als er een worteltje het koppie boven de grond uitsteekt daar dan meteen maar een geheel nieuwe plant bij te fabriceren. Wortelkluitje klieven en verdelen over nieuwe potten > inmiddels heeft m'n halve familie van die planten staan en komen ze iedereen de strot uit kan ik je verzekeren...

                Vermoedelijk heeft het te maken met de beschikbaarheid van water (tenminste, in het geval van die kamerplanten). Ik ben nogal regelmatig de hort op, er is een tijd geweest dat regelmatig watergeven er niet in zat. De wortels zullen wel gedacht hebben > "heej...waar is dat natte spul nou?" en zijn als een gek gaan rondwroeten/groeien. Met als gevolg : "potje vol" en "dan liever de lucht in!".
                Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

                Comment


                  #9
                  Re: wortels komen aan de bovenkant de pot uit ! ! !

                  Ik had van de week wat aarde bij mn potten gegooid en toevallig last van hetzelfde probleem.
                  Even nagevaagd bij de smartshop.
                  Als hij goed in bloei is groeien de wortels bijna niet meer.
                  Hij zei gewoon afdekken met wat aarde als het kouder wordt.
                  Kan verder geen kwaad.
                  Alleen bij mij beginnen de wortels die boven uitsteken ook schimmel te vertonen.
                  Afdekken en is in orde zei hij.

                  Comment


                    #10
                    Re: wortels komen aan de bovenkant de pot uit ! ! !

                    najah als het verder dus geen kwaad kan dan zal ik het gewoon laten voor wat het is!
                    en ja ik kan me niet bijvoor stellen deze plant een te kort aan vocht heeft!
                    dit gaat over de big bud plant,, wel een geheel andere plant als men andere plantjes (k2)
                    deze Big Bud lust wel iets vaker een slok water dan de anderen!
                    ik geef ze elke dag 5 liter ( 65 ltr kuipen dus )
                    deze staat ook mooi in de bloei maar als ik bijvoorbeed een dag oversla dan gaat deze plant er wel zielig bij staan oftewel de bladeren gaan dan hangen!

                    Comment

                    Bezig...
                    X