Re: Grow Contest is falitie Failliet
Bella is natuurlijk hardstikke beleefd en netjes enzo, maar tegelijkertijd nu even iets minder slim dan gewoonlijk > hoe kan je nou bepalen wat een ander schappelijk of aanvaardbaar vind om z'n produkten extra in het zonnetje te zetten ? Ik had eerst ongeveer eenzelfde commentaar in gedachten als Bel, maar toen viel het kwartje : stel je nou voor dat NM het wel aanvaardbaar vind, en wel zo'n uit de kluiten gewassen prijs er tegenaan wil gooien. Dan is commentaar dat misschien hun enthousiasme tempert toch gewoon je eigen glazen ingooien ?
Als marketinginstrument is een contest of gesponsorde kweek hardstikke effectief > je toont lef door je produkten zo op de testtafel te leggen (alsof dat nodig is met jullie spul..maar dat terzijde), er zijn dan waarschijnlijk ook feedbackloops waardoor potentiele klanten niet alleen je produkten aan het werk zien maar ook de organisatie achter die produkten. Het allermooiste van alles is nog wel dat je feitelijk anderen aan het werk zet om jouw spullen aan te prijzen. Basis verkooppsychologie : mensen kopen eerst jou als contactpersoon/verkoper, dan het bedrijf wat erachter zit, en dan pas het produkt wat je aanbiedt. En wat jij als verkoper aanprijst haalt het NOOIT bij wat anderen aan effect kunnen sorteren met diezelfde boodschap. Let er maar eens op bij Tellsel, deur-aan-deurverkopers of in de zakelijke dienstverlening : een beetje verkoper haalt er altijd een 3rd party-story bij.
er zijn heel veel bedrijven over de kop gegaan met te denken dat hun produkt zo goed is dat het geen reclame nodig heeft. En er zijn ook heel veel bedrijven die zoveel geld uitgeven aan echt slimme reclame dat de kwaliteit van hun produkten geen enkele rol meer speelt...
Bella is natuurlijk hardstikke beleefd en netjes enzo, maar tegelijkertijd nu even iets minder slim dan gewoonlijk > hoe kan je nou bepalen wat een ander schappelijk of aanvaardbaar vind om z'n produkten extra in het zonnetje te zetten ? Ik had eerst ongeveer eenzelfde commentaar in gedachten als Bel, maar toen viel het kwartje : stel je nou voor dat NM het wel aanvaardbaar vind, en wel zo'n uit de kluiten gewassen prijs er tegenaan wil gooien. Dan is commentaar dat misschien hun enthousiasme tempert toch gewoon je eigen glazen ingooien ?
Als marketinginstrument is een contest of gesponsorde kweek hardstikke effectief > je toont lef door je produkten zo op de testtafel te leggen (alsof dat nodig is met jullie spul..maar dat terzijde), er zijn dan waarschijnlijk ook feedbackloops waardoor potentiele klanten niet alleen je produkten aan het werk zien maar ook de organisatie achter die produkten. Het allermooiste van alles is nog wel dat je feitelijk anderen aan het werk zet om jouw spullen aan te prijzen. Basis verkooppsychologie : mensen kopen eerst jou als contactpersoon/verkoper, dan het bedrijf wat erachter zit, en dan pas het produkt wat je aanbiedt. En wat jij als verkoper aanprijst haalt het NOOIT bij wat anderen aan effect kunnen sorteren met diezelfde boodschap. Let er maar eens op bij Tellsel, deur-aan-deurverkopers of in de zakelijke dienstverlening : een beetje verkoper haalt er altijd een 3rd party-story bij.
er zijn heel veel bedrijven over de kop gegaan met te denken dat hun produkt zo goed is dat het geen reclame nodig heeft. En er zijn ook heel veel bedrijven die zoveel geld uitgeven aan echt slimme reclame dat de kwaliteit van hun produkten geen enkele rol meer speelt...
Comment