Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

simpel zelf stekken maken

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: simpel zelf stekken maken

hey Izz,

voor 'n klassieke stek heb je volgens mij altijd een node nodig die de worteluitgroei gaat regelen, en een node boven de grond die je (dikke) toppen gaat leveren.
    De bovenste 2 internodes zijn vaak te kort voor fatsoenlijk stekken, dus die vallen af. Dus x internodes = x stekken zal niet op gaan ben ik bang, te meer ook daar de onderste internode zo houterig is geworden (als het een goeie dikke tak betreft) dat het eeuwen duurt om daar wortels uit te laten ontstaan.
    Wat me realistisch lijkt is "x internodes = 0,5x stekken" . Het was trouwens meer bedoeld om te laten zien dat je snoeisels zat materiaal opleveren om je werkelijk te laten omkomen in plantjes, een exacte berekening kan alleen als ik het nog eens in het groot zou doen, met veel planten dus. Da's helaas niet mogelijk
    Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

Comment

Ben es gaan opzoeken sinds wanneer ik de Santa maria in mijn bezit heb , dat is dus van kerst 2008! Constant in gebruik op de manier zoals ik hierboven al schreef ( mama wordt gebloeid en stek wordt mama en het wortelen gaat nog altijd even vlug als in het begin ?
      OOK hoe ze bloeit is onveranderd gebleven , lekker stabiel en zeker van resultaat!
      Ik hoop dat ik nog een paar jaren deze genetica kan stekken zonder verouderingsverschijnselen ,
      Ganja is my medication , ganja is my cure ;
      smoking marihuana for sure !!!

Comment

nog een kleine vraag:heb hier ooit eens ergens gelezen dat je je stekken kon bewaren in de koelkast?Is dat dan gewoon afknippen mooi de onderkant van het stekje afdekken en in de koelkast leggen?
        Het leven is als een neus, je moet er uit halen wat er in zit.

Comment

Stoer pele, da's mij nog niet gelukt nou moet er wel bij gezegd worden dat dat ook nog nooit nodig is geweest, ben er een die houd van afwisseling zeg maar zowiezo is het niet de bewortelingssnelheid die eronder gaat lijden.. moedertje wordt steeds asymmetrischer, krijgt minder vingers per blad, en uiteindelijk hield ik dan eeen soort gedrochtje over wat duidelijk energie te kort kwam om tot fatsoenlijk plantje op te groeien. Hoop dat dat bij jou nog een hele tijd duurt
          sinds kerst '08 betekend nu zo ongeveer 5 of 6 cycli of niet ? ben benieuwd hoe lang je ermee door kan gaan zonder merkbaar verschil, het is een feit dat sommige planten er beter mee om kunnen gaan dan anderen (kijk maar naar de soorten stekken die normaal worden aangeboden, dat zijn in de meeste gevallen ook stekvriendelijke planten

Furocious : dat kan zeker > gewoon in water zetten, je hoeft geen verbandje aan te leggen of zoiets. Ik deed ze ook weleens in een goed afsluitbare bak, flink natgesproeit. Maximale tijd dat ik ze zo bewaard heb is 'n uur of 8, of het slim is om het langer te doen weet ik niet...
          Last edited by moreweed; 25 January 2010, 10:17.
          Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

Comment

misschien kan je nog net iets langer maar aangezien er geen licht aankomt denk ik dat ze uiteindelijk gewoon afsterven dan?Die 8u zal wel bij de max bewaartijd zijn dan.

Comment

ik zou het niet weten Furocious, heb het nooit geprobeerd. Beste bewaarplek voor stekken leek me altijd gewoon op de moederplant

Comment

hehe dat is 100%waar maar heb niet zoveel plaats eigenlijk en wou eventuele alternatieven.Zou willen proberen stekken van planten in de bloei(weet het niet zo goed maar gaat wel schijnt dus) en die dan nog een weekje proberen bewaren omdat mijn tentje in beslag genomen wordt als droogruimte ook maar zal mss iets in elkaar proberen boxen als droogruimte zal vele beter zijn

Comment

Stekjes op blok nemen nauwelijks plaats in, en hebben maar een klein beetje licht nodig (maar wel langdurig). Als je zorgt voor een wat lagere temperatuur in de bak duurt het langer om er wortel aan te produceren (zorg wel voor een goed schone bak dan !). Zo doe ik dat ook weleens, als de aantallen wat enthousiast uitpakken. Bewust processen vertragen om zo tijd te winnen dus. Dat lijkt me beter dan de stekken alleen maar te willen bewaren.. Ik heb wel stekjes in een soort stressbloei zien schieten als ze te lang op zo'n manier behandeld worden...

Comment

ow ok goed om weten heb hier een bijn voltooide ontkiem kastje zal wel voldoen vermoed ik hoef geen berg stekjes met stuk of 7 ben ik al blij

Comment

Mercikes, zal ik gebruiken voor mijn Geurilla kweekje =D

Comment

Foto's zijn weer toegevoegd. Thanks Moreweed.
                        [B][URL="https://420shop.nl"][COLOR=#008000][B]420Shop.NL: uw head- & seedshop!

Comment

Handig topic, ik heb zelf 3 zaadjes van Guerrilla gusto, deze kunnen volgens mij 2 meter worden en dat is mij iets te hoog. Nu weet ik precies waar en wanneer ik moet knippen. Hartsikke bedankt.

Maar ik welk soort grond moet je nou je stekjes plaatsen?

Comment

Comment

Comment

Hoelang kan ik doorstekken?

Bijvoorbeeld ik maak 50 stekken uit een moederplant .

Zet deze stekken op 18 uur in de voorgroei en trek er van elke een stek af ,

deze neiuwe stekken zet deze op 18 uur in de voorgroei en trek er van elke een stek af ,

etc etc etc hoe lang kan dit?

Comment

Bezig...
                                X