Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

No-Budget of Low-Budget

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Kweektip: No-Budget of Low-Budget

Korting op 420shop
    Potten :
    Snor wat emmers op hier en daar 10 of 12 L (boor WEL gaten)
    Heb je geen emmers?
    Vraag dan een vriend of familielid. (bijv een bouwvakker)

Kweekkast :
    Zeer lastig als je geen budget hebt , maar niet onmogelijk.
    Pak een oude pc kast voor een microkweek , er zijn genoeg verslagen op het forum te vinden.
    Zoals "moreweed" zei in een ander topic , een oud keukenkastje is ook prima.

Ga naar de plaatselijke bouwbedrijven om te vragen , of je in hun afvalcontainer mag zoeken voor wat hout.
    Dit heb ik al vaker gedaan (voor andere dingen) , maar mag het altijd gratis pakken.

Verlichting :
    TL bakken zijn niet duur in aanschaf , op marktplaats kan je er genoeg vinden.
    Of je vraagt aan een vriend,kennis,familielid of ze een TL bak voor je hebben.
    Oude TL armaturen zijn prima mits gechecked op veiligheid.
    De TL buizen vernieuwen is wel een must i.v.m lichtopbrengst.

Spaarlampen zijn relatief goedkoop , ze zijn ook vaak in de aanbieding bij lidl of Aldi.
    Hou bijv de Kooptips op het forum in de gaten.

Zaadjes :
    Ja die zal je waarschijnlijk moeten kopen , of je moet iemand kennen die ze gratis geeft .
    Je kan ook proberen te ruilen hier op het forum. (verkopen mag niet)
    Maar hoe dat voor de rest allemaal werkt daar heb ik geen kaas van gegeten.

Voeding :
    Die zal je denk ik ook moeten kopen.
    Of je moet geluk hebben dan je het krijgt van iemand.

Of iemand anders moet een mooie tip hebben , wederom bij kooptips misschien wel eens een aanbieding.

Zelf maken kan ook , kijk dan even bij bericht 8 & 9.
    Thanks Weedy en Pedro.

Ventilatie :
    Last edited by Jointjedraaien; 13 May 2010, 01:55. Reden: Extra info

Re: Tips: No-Budget of Low-Budget

Mooie info r(b.

Grtz
    420Shop, Online Headshop, Seedshop, Cannabis Souvenirs & Lifestyle
    Korting voor leden van Jointjedraaien.nl

Comment

Leuk draadje R()b, tis misschien wel een idee om erbij te vermelden dat ouwe TL-armaturen prima zijn (mits gechecked op veiligheid in aansluitingen enzo), maar dat de TL's zelf alleen functioneel zijn als ze "vers" of beter nieuw zijn, dit ivm lichtopbrengst.
      Er lopen in veel gemeenten programma's om minima aan de spaarlampen te krijgen, check lokale media daarvoor.
      Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

Comment

Goh, tis hoe je het zelf wilt. Je kan een darkroom kopen of zelf iets in elkaar knutselen. Mijn hok heeft mij bv 15 euro gekost. Frame van gratis latjes, wat vijzen, 1 meter zwart wit folie en een rol ducked tape. 2 badkamerafzuigingen van 20 euro zorgen voor verluchting. 400 watt hps erin en je bent vertrokken.
        Uiteindelijk geef je dan een kleine 200 euro uit (zaad, mest, grond, potten, elektriciteit, timers, snoeren enz) maar je krijgt er minstens 250 gram voor in de plaats. Ga is met uw 200 euro naar de coffeeshop...

Comment

hey man perfect die info kan ik zeker wel wat mee

tnx man

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door moreweed View Post
            Leuk draadje R()b, tis misschien wel een idee om erbij te vermelden dat ouwe TL-armaturen prima zijn (mits gechecked op veiligheid in aansluitingen enzo), maar dat de TL's zelf alleen functioneel zijn als ze "vers" of beter nieuw zijn, dit ivm lichtopbrengst.
            Er lopen in veel gemeenten programma's om minima aan de spaarlampen te krijgen, check lokale media daarvoor.
            Thanks erbij gezet!

Comment

tx heb wel een paar hints opgestoken ivm licht
              No women no cry

Comment

Leuk gedaan R()B! En voor voeding, er heeft hier ooit ergens een thread gestaan hoe je zelf bepaalde voedingsstoffen kon maken.

Zo kon je brandnetels erg klein maken, een dagje inlaten trekken in een middeltje en dan had je een erg kalium? rijk goedje. Ik zal proberen hem te vinden:

Hebbes! http://jointjedraaien.nl/wietforum/threads/1679-voeding-maken?highlight=Brandnetels
                Last edited by Weedy; 24 March 2010, 22:24.
                [B][URL="https://420shop.nl"][COLOR=#008000][B]420Shop.NL: uw head- & seedshop!

Comment

Een wormenbak kan volgens mij ook wel handig en goedkoop zijn. Wormencompost is een heel goed om je grond op te waarderen en het concentraat dat je via een kraantje aftapt is verdunt heel goeie voeding (veel stikstof en ook wat fosfor en kalium) en je bent gelijk je blaadjes kwijt die heel weinig THC bevatten (als je die anders bij afval of gft zou gooien). De tijgerwormen in de bak eten ook koffiefilters en koffiegruis en dergelijke. Je kan zo'n ding maken met enkele curverbakken. Heb het zelf nog niet geprobeerd maar wil er zeker nog mee gaan experimenteren. Het duurt naar het schijnt wel een maand of twee eer de eerste mest af is en dan moet het drogen, maar ondertussen ben je toch wat afval kwijt en spaar je zakken uit die al vlug 10 euro kosten voor 25 liter als je die van Plagron of een ander merk voeding koopt.

Wel moet je maken dat je zuivere wormencompost gebruikt voor binnenteelt (niet uit een mesthoop waar ook andere beestjes als varenrouwmuggen in leven)

greetz,
                  The more I see, the less I know, the more I like to let it go

Comment

Mensac goed om te horen

Weedy en Pedro bedankt voor de extra info/tip.
                    Ik heb me post aangepast , kan dat zo of moet het wat uitgebreider?

Comment

@R()b,

ook bedankt voor jou tips, hoe je de verwijzing in je post zet is voor mij ok. Hoop dat er nog mensen tips opzetten, altijd leuk om van elkaar iets te leren.

Grtjs,
                      The more I see, the less I know, the more I like to let it go

Comment

Mooi verslag van hoe simpel het soms kan zijn en hoe moeilijk de branche het maakt.

Het verslag is erop gericht om te groeien en volgens mij niet om te bloeien, want ik zie geen koolstoffilter tips of andere alternatieven.
                        Veel gestelde vragen over het forum
                        JOINTJEDRAAIEN.NL - Smoking Community
                        420Shop.NL
                        "Wat je kunt maken, kun je ook kraken."

Comment

@ Silas; waarschijnlijk omdat een koolstoffilter kopen er niet in zit bij een 'no-budget' of 'low-budget' kweekje. Maar dan kun je er altijd nog eentje zelf maken; http://jointjedraaien.nl/wietforum/t...koolstoffitler

Overigens staan er nog meer threads op het forum waar men zelf een koolstoffilter in elkaar heeft geknutseld
                          [B][URL="https://420shop.nl"][COLOR=#008000][B]420Shop.NL: uw head- & seedshop!

Comment

Wat je ook kan doen met de aan komende zomer
                            Buiten kweken , in de tuin of op een geruilla plek
                            Je begint buiten en zorgt dat je leuk kan oogsten , dit kan je dan zelf oproken en geld uitsparen wat je anders in de coffeeshop kwijt ben of direkt verkopen en dat geld weer investeren in je nieuwe tent/kast/hok
                            Succes

Ajo
                            Ventje
                            Living in Second live for real

Ticket is geboekt maar ik mag niet meer vliegen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Weedy View Post
                              @ Silas; waarschijnlijk omdat een koolstoffilter kopen er niet in zit bij een 'no-budget' of 'low-budget' kweekje. Maar dan kun je er altijd nog eentje zelf maken; http://jointjedraaien.nl/wietforum/t...koolstoffitler

Overigens staan er nog meer threads op het forum waar men zelf een koolstoffilter in elkaar heeft geknutseld
                              Bedankt ik heb het toegevoegd

Comment

Bezig...
                              X