Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

PH van je grond meten met een simpele testkit

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    Re: PH van je grond meten met een simpele testkit

    pH-schema.jpgInvloed van de pH op de bodembestanddelen
    Invloed van de pH op voedingsstoffen en op de bodemorganismen

    Biologische activiteit, d.w.z. zowel van microflora als van meso- en macrofauna. Invloed op mineralisatie van organische stof, luchtstikstofbinding, nitrificatie, voorkomen van mycorrhiza, regenwormactiviteit. De pH heeft ook invloed op het voorkomen en de activiteit van pathogene organismen.

    Structuur.

    Comment


      #17
      Re: PH van je grond meten met een simpele testkit

      Als mn grond PH te hoog blijkt te zijn, kan ik die verlagen met het water een tijdje extra af te zuren?
      Zouden dan de bladproblemen ook vanzelf verdwijnen?
      Met hasjies in je bloedbaan kan je steigeren als een alpha haan

      Comment


        #18
        Re: PH van je grond meten met een simpele testkit

        Welke pH geef je nu ?
        Daar kun je een paar tienden onder gaan zitten.
        Als je nu bijv. 6.3 geeft, kun je een tijdje 6.0 geven.
        Te grote fluctuatie geeft weer nieuwe problemen.
        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

        Comment


          #19
          Re: PH van je grond meten met een simpele testkit

          Dit is een zeer goed hulp middel ik vroeg me al af hoe ik dit zou kunnen meten. Is er ook een bepaalde tijd aan verbonden? Of is dat niet nodig? Ook handig om te weten hoe weet ik of mijn meters goed zijn afgesteld? Ik weet dat je de meters met vloeistof kunt calibreren maar hoe weet ik zeker of dat de vloeistof in orde is?

          grtz biertje

          Comment


            #20
            Re: PH van je grond meten met een simpele testkit

            zoon testkitje werkt vrij basaal. en geeft de PH grof aan (geen getallen achter de komma). Er is nauwelijks wachttijd, druppels of pil in je water schudden en klaar is kees. Je kunt er van uitgaan dat die waardes ruwweg kloppen. Het geeft je dus enkel een indicatie waar je bodem PH ongeveer zit. Als je het echt wil weten zul je toch met een geijkte PH meter moeten meten.

            Comment


              #21
              Re: PH van je grond meten met een simpele testkit

              hey mensen heb dit alles goed doorgelezen en vind het een intresante topic
              maar ikzelf gebruik zo een staafphmeterP1030087.jpgP1030082.jpg en ben er tot hiertoe tevreden over
              ik heb de resultaten op beide manieren vergeleken en ze waren ongeveer hettzelfde
              nu de staafmeter is analoog en de waterph meter is digitaal dusja ongeveer hetzelfde
              ik denk wel ale ben toch van overtuigd als je de staafmeter elke keer na gebruik de tip proper maakt,
              en op een droge plaats bewaard dat deze toch goed genoeg is om te zien of de ph goed blijfd
              LED there be light and fotosyhnteses was born

              Comment


                #22
                Re: PH van je grond meten met een simpele testkit

                Ik heb nog zo'n staafmeter gehad en ik moet zeggen dat ik het complete rommel vond. Hij toonde altijd hetzelfde en het was moeilijk te zien of er een te lage of te hoge pH was. Ik ben dan nog meer voor zo'n testkitje of een 'professionele' pH meter. Je moet je pH meter goed verzorgen. Het beste is om hem in de bewaarvloeistof te steken die je kan kopen in de growshop. Zo hou je dat kristalletje (of wat het ook mag zijn) mooi vochtig. Het mag eigenlijk net niet uitdrogen zo'n pH meter anders gaat ie sneller kapot.

                Comment


                  #23
                  Re: PH van je grond meten met een simpele testkit

                  Hey Jona of iemand...

                  Moet je je meter altijd in deze vloeistof bewaren ? En wat is nou belangrijker, de ph- of ec-waarde ?
                  Want ga beginnen met 1 van de 2, ik d8 ph...


                  Grtz

                  Comment


                    #24
                    Re: PH van je grond meten met een simpele testkit

                    Je electrode moet altijd vochtig blijven dus wel in bewaarvloeistof opbergen. Ik zou eerst een PH meter aanschaffen .

                    Comment


                      #25
                      Re: PH van je grond meten met een simpele testkit

                      Thnx monty

                      Comment

                      Bezig...
                      X