Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Dubbele oogsten!!!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Oogsten en Drogen: Dubbele oogsten!!!

    Korting op 420shop
    Graag wil ik iets met jullie delen want ik in een boek heb gelezen(Groeiboek van Mel frank)

    Dubbele oogsten,
    Je kunt vrouwelijke planten vak verleiden om een 2e en soms 3r keer te laten bloeien.Dit lukt vooral als de planten binnen staan.Om de 2e bloei aan te moedigen haal je eerta de eerste oogst:alle buds behalve de kleinste plus het meeste blad eraf.Een aantal groene bladeren laat je op de plant om de groei aan de gang te houden. Na de pluk geef je de plant ruim water en bemest je ze met een oplosbare,complete meststof,die flink wat N en P bevat.Dit zal nieuwe groei voortgaande bloei aanmoedigen.
    Binnen kun je de planten het beste als een heg behandelen.Knip de planten tot de zelfde hhogte terug:een halve tot een hele meter.
    Verwijder het meeste wiet maar laat ook nu enkele groene bladeren op de plant zitten.Laat de onderste takken,ook als er geen blad meer aanzit,aan de plant wantdeze takken zullen weer uitlopen.Breng de lampen naar beneden tot bij de toppen van de plant en handhaaf de dagcyclus op 12u. De 2e oogst aan buds zal binnen 4 tot 8 wk oogstrijp zijn.
    Met deze methode zien de planten eruit als een dichte haag buds.Ga door met de planten regelmatig te bemesten en wees beducht op tekenen van magnesiumtekorten die vaak na zo'n periode voorkomen.Dubbele en driedubbele oogsten zin een van de meevallers van het binnen kweken.Ofschoon de planten binnen betrekkelijk klein zijn,kan de 1e oogst in de vlgende 4maanden verdrievoudigen.

    Ik moet hier bij zeggen dat ik dit zelf nog nooit heb geprobeerd,maar misschien dat iemand dat wel heb.
    En natuurlijk zijn ervaring ermee wilt delen

    Gr Carlito
    Last edited by Jointjedraaien; 13 May 2010, 00:47.

    #2
    Re: Dubbele oogsten!!!

    Weet je zeker dat het geen sprookjesboek was ?

    Comment


      #3
      Re: Dubbele oogsten!!!

      Oooke,
      Dus ook geen ervaring ermee....misschien iemand anders wel??

      Comment


        #4
        Re: Dubbele oogsten!!!

        Wat jij bedoeld is RE-VEG.
        Hier zijn er leden die het al hebben gedaan, lees maar gerust ff de link die erbij is.

        Grtz
        420Shop, Online Headshop, Seedshop, Cannabis Souvenirs & Lifestyle
        Korting voor leden van Jointjedraaien.nl

        Comment


          #5
          Re: Dubbele oogsten!!!

          Vond het eerst een goed idee, maar nu ben ik verward. Bij de methode die in dit topic staat moet je 12/12 blijven hanteren na je eerste oogst. Bij de methode in de link van Westport moet je na de oogst weer overgaan naar 18 of zelfs 20 uur licht. Iemand probeert het in die link met de 18 uur licht en opeens stopt het topic voordat er oogst-resultaat is en nadat de planten er nogal gestrest uitzien. Misschien is het inderdaad beter om ze op 12/12 te houden i.v.m. stress. I don't know...

          Grtjs,
          The more I see, the less I know, the more I like to let it go

          Comment


            #6
            Re: Dubbele oogsten!!!

            Ik heb net ook die link bekeken ,maar volgens mij is dat toch een andere methode die er word gebruikt.
            In het boek geven ze aan om hem hoog te houden..1/2 mtr tot een mtr.En iederdat gelijk 12/12 houden.
            De grote toppen haal je eraf en het aller kleinste spul laat je zitten + enkele groene bladeren.

            Ben nu zelf in een verhuizing en moet daarna mun hok weer opbouwen,maar denk zeker dat ik het bij de volgende oogst ga proberen.
            En natuurlijk hou ik jullie dan op de hoogte van de resultaten

            Oja het boek heet "Marihuana Groeiboek" van Mel Frank&Ed Rosenthal...voor degene misschien wilde weten.(ISBN 90 70102 12 9)

            Gr

            -Gelieve de quote functie te gebruiken wanneer er 1 of meerdere post tussen staan aub. Grtz-
            Last edited by westport; 14 April 2010, 18:28.

            Comment


              #7
              Re: Dubbele oogsten!!!

              Oorspronkelijk geplaatst door carlito View Post
              En natuurlijk hou ik jullie dan op de hoogte van de resultaten

              Comment


                #8
                Re: Dubbele oogsten!!!

                ik denk dat je vooral bij zulke methodes moet opletten voor herma's
                het is trouwens door ze langer op 12/12 te laten staan dat ze de planten stresseren om banana's te krijgen, als je ze daarbij nog gaat toppen of knippen worden ze nog meer gestresseerd, toch eerst zien hoor.

                Comment


                  #9
                  Re: Dubbele oogsten!!!

                  Denk dat je je eerder druk moet maken om een grijzebaard .

                  Greetz GG

                  Comment


                    #10
                    Re: Dubbele oogsten!!!

                    Men verward denk ik reveg met gefaseerd oogsten. Bij een reveg oogst je bijna de gehele plant en laat een tal onderste zijtakken staan. Plant word dan weer in de groei getrokken door weer op 18/6 of zelf 24/24 te gaan zitten geeft oidd veel stress. Die onderste budjes verschrompelen en kun je wegnemen als de plant weer in de groei is eerste bladen zullen eenvingers zijn maar al snel zal ze dan herstellen en kun je weer een paar weken voorgroeien. voor al je weer de bloei in gaat op 12/12.

                    Bij gefaseerd oogsten oogst men enkel de rijpe bovenste toppen en laat de rest staan. Doorgaans (zeker bij een grotere plant) liggen de onder gelegen toppen flink achter in rijpheid. Deze krijgen nu de volle mep licht en zullen nog dikken en gaan dubbelbloeien. Je houd hierbij je licht op 12/12

                    Grtz

                    Comment


                      #11
                      Last edited by Xtreme; 11 May 2010, 16:43.

                      Comment


                        #12
                        Re: Dubbele oogsten!!!

                        Hey,

                        Ik heb wel eens een plant geoogst maar gewoon laten staan
                        meer luiheid dan verstand, maar er kwamen nieuwe toppen op
                        en de kleine niet goed verwijderde toppjes werden lang en niet dik.
                        De opbrengst was in geen enkel opzicht te vergelijken met de eerste oogst
                        die was vol en zoet van smaak en super stoned, de tweede oogst wat bitter en vies van smaak
                        wel maakt hij je vet high zo high dat je er misselijk van werd.


                        mvg

                        groftick

                        Comment

                        Bezig...
                        X