Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Lichtdoorlatende potten

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: Lichtdoorlatende potten

Zou me daar geen zorgen om maken, ze groeien er immers zelf heen dus zullen ook wat gewent zijn
    Bij mij komen de wortels zelfs boven de grond kijken omdat de pot helemaal vol zit!

Als het bij lichtdoorlatende potten inderdaad gaat om het terug naar binnen groeien van de wortels wat de opbrengst verhoogd, kan dit ook op een andere manier. Er bestaat een goedje (weet de naam echt niet meer) die je op de binnenkant van de pot smeert, vervolgens gooi je gewoon je aarde en de plant erin. Komen de wortels bij de rand van de pot en dus het goedje, draaien ze zich om en groeien weer naar binnen..

Mocht het er om gaan dat de wortels ook bladgroen aanmaken en suikers beginnen om te zetten, gaat mijn verhaal uiteraard niet op.
    - Kweekverslag: Circulair kweken, let's GrOw greener
    - Bouwverslag: Kweekkast met klein budget

Comment

Ik heb doorzichtige potten gebruikt en wat mij opviel is dat de wortels groen kleurde. maw er werd in de wortels bladgroen aangemaakt waardoor er suikers kunnen worden aangemaakt.
      Ik denk eerder dat het algen zijn die de wortels groen kleuren doordat er licht beschikbaar is op die plaats. Denk dus ook niet dat het een voordeel op zal leveren.

Comment

denk dat je gelijk hebt hydro kweken is toch ook mogelijkj
        Oorspronkelijk geplaatst door Xtreme View Post
        Wellicht ga ik uit van een foutief uitgangspunt. Echter, ik ben er niet van overtuigd dat licht schadelijk is voor wortels van (bepaalde) planten. Als voorbeelden draag ik aan: ik heb wel eens hyacinten gekweekt in glazen potten met alleen water en pokon als voeding. Verder heb ik Vlijtig Liesjes gestekt op water en deze alleen op water en pokon laten bloeien. Ik heb ook eens zo'n 750 haagbeuken enkele weken in speciekuipen met water laten staan, alvorens ik ze heb geplant. Waar de wortels in ieder geval niet tegen kunnen is uitdroging. Dus zon en wind zijn funest voor onbeschermde wortels. Maar zolang ze in het water staan of zijn afgedekt met een natte jutezak ondervinden ze geen zichtbare schade.

Comment

Bezig...
        X