Lichtdoorlatende potten geven een meeropbrengst die kan oplopen tot 10 %. Ontleend aan: www.glastuinbouw van 1 januari 2010
Forum Top Ad MOBILE Smallest
Collapse
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Lichtdoorlatende potten
Collapse
X
-
Re: Lichtdoorlatende potten
http://digimagazine.onderglas.nl/2010/1/download/magazine.pdf
gaat daar nu niet bepaald over cannabis sativa. er zijn natuurlijk planten die lichtminnende wortels hebben zoals een orchidee.
Last edited by monty; 3 August 2010, 22:49.
Comment
-
Wellicht ga ik uit van een foutief uitgangspunt. Echter, ik ben er niet van overtuigd dat licht schadelijk is voor wortels van (bepaalde) planten. Als voorbeelden draag ik aan: ik heb wel eens hyacinten gekweekt in glazen potten met alleen water en pokon als voeding. Verder heb ik Vlijtig Liesjes gestekt op water en deze alleen op water en pokon laten bloeien. Ik heb ook eens zo'n 750 haagbeuken enkele weken in speciekuipen met water laten staan, alvorens ik ze heb geplant. Waar de wortels in ieder geval niet tegen kunnen is uitdroging. Dus zon en wind zijn funest voor onbeschermde wortels. Maar zolang ze in het water staan of zijn afgedekt met een natte jutezak ondervinden ze geen zichtbare schade.Last edited by monty; 4 August 2010, 09:08.
Comment
-
In het articel geven ze aan dat de wortelkluit zich anders ontwillekd en meer naar binnen groeit. Dit is niet verworderlijk daar wortels van licht af groeien. Dit zou resulteren in een betere opbrengst. Wat ik me kan voorstellen is dat bij een niet lichtdoorlatende pot de wortels langs de potranden groeien en als de pot droog valt deze sneller uitdrogen dan wanneer de kluit meer naar binnen is gegroeit. Dit is echter puur zo ff geredeneerd. Leulk experimentje om eens te testen met een aantal stekken in zwarte potjes en in doorzichtige om te zien of deze theorie ook daarwerkelijk in practijk kan worden omgezet.
GrtzLast edited by monty; 4 August 2010, 09:09.
Comment
-
greenspace 21 001.jpgmijn planten hebben ook lichtminnende wortels en nu?
Comment
Comment