Maak gratis een account aan en krijg toegang tot het volledige forum. Paswoord vergeten? klik hier om een nieuwe aan te vragen. Neem contact op indien u problemen ondervindt met inloggen of registreren.
Maak een account aan!
Forum Top Ad MOBILE Smallest
Collapse
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Hoe moet een zaadje in de grond : Kiem experimentje
Ik zat al te twijfelen of ik de zaadjes niet met de uitloper naar boven in de grond moest steken in plaats van met de uitloper naar beneden omdat het zaadje dat ik "omgekeerd" in de grond had gestoken het beste kiemde.
Het was niet bij me opgekomen om te onderzoeken hoe de zaden inregenen. Dat is slim want de natuur doet het meestal op de beste manier en wij moeten die proberen na te doen.
Je hebt het goed duidelijk gemaakt en me overtuigd
Hey montey, prachtig verslag man, maar wat ik me nog afvroeg, stel nu je ontkiemd je zaadjes tussen papier, en het worteltje is al 7 mm lang dus moet geplant worden, mag je het dan nog steeds met de punt naar boven steken, of doe je dit beter met zaadjes die niet ontkiemd zijn , of nog maar net met een wit puntje zitten...
Als de wortel al langer is dan heeft deze ook meestal al een krul je poot ze dan met de worteltip omlaag (je hebt eigenlijk dan te lang voorgekiemd) Hiem je voor zodat enkel het wortelmutsje zichtbaar is dan poot je ze met dit wortelmutsje omhoog en de wortel zal dan die 180 gradenbocht maken .
Hoe diep steek je ze dan in de aarde als de wortel al iets langer is zal dit wel verschillend zijn t.o.v een zaadje waar je net een klein wit puntje ziet neem ik aan?
Comment