Forum Top Ad MOBILE Smallest
Collapse
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
[Engels] [Video] Grow Lighting Masterclass with Professor Erik Runkle of Michigan
Collapse
X
-
Heb 'm niet helemaal gekeken, maar wel even het stuk over het groene spectrum (vanaf 17:25). Dat zou dus wel van invloed zijn op de plant?!
Heb het artikel erover ook even opgezocht:
There is some confusion about the efficacy of green light at promoting photosynthesis. This article explains why and how green light is useful to plants.
Dat zou groen werklicht voor de nacht dus ook ongeschikt maken..
-
Comment
-
Geinig wat dat paprikaplantje laat zien
Zo'n groen licht testje wil ik ook wel zien! Wie oh wie?
-
Ikke nie. Prachtig voorbeeld van fenotypische plasticiteit (https://nl.wikipedia.org/wiki/Fenotypische_plasticiteit)
-
-
ja, dat stukje had ik inderdaad ook mijn vraagtekens bij.
Volgens mij bedoeld hij vooral dat planten die worden blootgesteld aan groen licht anders groeien dan zonder.
Al hoewel er ook nadrukkelijk word benoemd dat het fotosytheties is..
De rol van groen licht blijft dus nog onduidelijk...
Last edited by Nederhigh; 20 January 2020, 19:10.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door QnQ View PostWie gaat het testen?
Is zoiets simpels als het volgende al goed genoeg?
Lichtdichte verhuisdoos, computer ventilatortje, groene ledstrip, vermoedelijk herma zaadje (zaadje uit een autoflower die op het balkon stond), 2-3 weken tijd.
Als ze het overleven en groeien, lijkt de uitkomst mij duidelijk.. Zaken als strek, voeding, kunnen bloeien en weet ik veel wat, lijken mij onbelangrijk?
Niet dat ik de spullen in huis heb om dit op te zetten. Maar wellicht verlaagd het de drempel voor anderen, die wel de spullen hebben. Of misschien dat ik ze toch aanschaf, als de vraag blijft bestaan..
Comment
Comment